دلایل کرش کردن گوشی موقع بازی و نحوه حل آن

mobile-game-crash
  • تاریخ ثبت
  • بازدید 3135
  • دیدگاه 0
  • اشتراک گذاری
  • موضوع وبلاگ

بر اساس آخرین و جدیدترین آمار از وب سایت newzoo در سال 2020 حدود 3.5 میلیارد نفر از مردم سراسر جهان از گوشی های هوشمند استفاده می کرده اند و این آمار در سال 2021 به حدود 3.8 میلیارد نفر خواهد رسید. محبوبیت بالای گوشی های هوشمند باعث شده است که به یک پلتفرم محبوب برای گیمرها تبدیل شود و سالانه هزاران بازی موبایلی به بازار عرضه می شود. اگرچه گوشی های هوشمند از برندهای معتبر و مشهوری مانند سامسونگ، اپل، هواوی، ایسوس و غیره در دسترس کاربران هستند اما هر چقدر هم که گوشی ها از قدرت پردازندگی بالایی برخوردار باشند، ممکن است دچار مشکلاتی شوند. Crash شدن گوشی موبایل در زمان اجرای بازی ها یکی از مشکلاتی است که بسیاری از گیمرهای حرفه ای و کاربران عادی آن را تجربه کرده اند و به دنبال راه حل آن هستند. در ادامه این مطلب از سایت ایران موجو به بررسی دلایل کرش کردن گوشی موقع بازی کردن پرداخته خواهد شد.

Crash شدن گوشی موبایل چیست؟

کرش کردن موبایل و برنامه ها در اصل به معنی قفل شدن برنامه اجرا شده در گوشی موبایل یا سیستم عامل های کامپیوتری است. این مشکل می تواند باعث بسته شدن ناگهانی برنامه و بازی و خارج شدن از آن شود. Crash شدن گوشی موبایل هنگام بازی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. این مشکل مختص گوشی و سیستم عامل خاصی نیست و هم در گوشی های اندروید و هم گوشی های IOS مشاهده می شود.

Crash-reason

Crash-reason

!!! برای خرید سی پی کال آف دیوتی می توانید همین حالا از طریق فروشگاه جم ایران موجو اقدام نمایید!!!

علت بیرون پریدن گوشی از برنامه

همانطور که عنوان شد هر چقدر هم گوشی های هوشمند کاربران، به روز، مدرن و پرقدرت باشند ممکن است در طول انجام بازی های موبایلی مشکلاتی برای آنها ایجاد کنند. کرش کردن گوشی موقع بازی کردن یکی از مشکلاتی است که مختصی یک برند یا سیستم عامل خاص نیست و ممکن است در تمامی گوشی ها مشاهده شود. Crash شدن گوشی موبایل می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که مهم ترین آنها به شرح زیر می باشند:

آپدیت نبودن سیستم عامل گوشی موبایل

یکی از اصلی ترین دلایل کرش کردن گوشی های موبایل آپدیت نبودن آنها می باشد. عدم به روز رسانی گوشی باعث می شود که بسیاری از برنامه و بازی های موبایلی با سیستم عامل گوشی همخوانی نداشته باشند. به عنوان مثال یک بازی که نیازمند حداقل سیستم عامل اندروید 5 است و بر روی یک گوشی رده پایین نصب شده است قطعاً با مشکلات هنگی و Crash شدن گوشی موبایل مواجه خواهد شد.

پایین بودن سطح قطعات سخت افزاری گوشی

علاوه بر آپدیت بودن نسخه سیستم عامل لازم است که قطعات سخت افزاری گوشی نیز در سطح قابل قبولی قرار داشته باشند تا موجب کرش کردن گوشی موقع بازی کردن نشوند. چنانچه گوشی موبایل مشکلات سخت افزاری داشته باشد، کاربر در هنگام اجرای بازی ممکن است با پیغام Stopped unexpectedly مواجه شود. ممکن است که قطعات سخت افزاری گوشی مانند پردازنده گرافیکی، پردازنده مرکزی، حافظه رم و حافظه داخلی با بازی نصب شده سازگاری نداشته باشند و در نهایت منجر به کرش کردن گوشی موقع بازی کردن شود. البته گاهی ممکن است این پیغام بعد از یک بار ریستارت کردن گوشی برطرف شود.

کرش کردن گوشی موقع بازی کردن

کرش کردن گوشی موقع بازی کردن

همچنین بخوانید: آموزش قدم به قدم نصب بازی کالاف دیوتی وارزون

تنظیمات نادرست بازی ها

امروزه شرکت های سازنده بازی های موبایلی و ویدیوی خصوصاً بازی هایی که نیازمند قطعات سخت افزاری قدرتمندی هستند یک بخش تنظیمات اختصاصی برای بازی قرار داده اند. گیمرها می توانند با ورود به این تنظیمات امکان سازگاری گوشی و بازی را فراهم کنند. کاربر می تواند در بخش تنظیمات گرافیک چندین گزینه را انتخاب کند تا بازی موجب کرش کردن موبایل نشود. هرچند که این راه حل نمی تواند راه ایده آلی باشد اما چنانچه گوشی موبایل مشکل خاصی نداشته باشد و مشکل اصلی از بازی باشد می تواند گزینه خوبی برای حل ارور و مشکل باشد.

قطع شدن یا ضعیف بودن اینترنت

بسیاری از بازی های موبایلی به گونه ای طراحی شده اند که گیمرها باید به صورت آنلاین آنها را انجام دهند. مشکلات شبکه، قطعی یا ضعیف بودن اینترنت و… می تواند باعث کرش کردن موبایل شود. زمانی که کلاینت بازی به هر دلیلی نتواند به موقع به روز رسانی شود، بازی کرش می ‌کند. داشتن اینترنت مناسب می تواند در حل مشکل Crash شدن گوشی موبایل مؤثر باشد. بهتر است که گیمرها برای اینکه هنگام اجرای بازی های آنلاین با کرش کردن گوشی موقع بازی کردن مواجه نشوند از اینترنت وای فای (اتصال به مودم) استفاده کنند.

کرک شدن نامعتبر بازی

در بسیاری از موارد ممکن است که مشکل کرش کردن گوشی موقع بازی کردن به خاطر کرک نامعتبر یا معیوب بازی باشد. کرک کردن نرم افزار یا بازی به معنی تغییر دادن نرم افزار به منظور حذف روش های حفاظتی آن نرم افزار است. برای رفع این مشکل لازم است که یک بار دیگر بازی کرک شده و کرک آن را در پوشه مربوط به بازی کپی کرد.

قرار گیری دیتاهای بازی در پوشه نادرست

یکی دیگر از دلایل کرش کردن گوشی و اجرا نشدن بازی های موبایلی عدم قرار گیری دیتاها در پوشه مناسب است. زمانی که کاربر یک بازی را در گوشی خود نصب می کند لازم است که دیتای بازی در  Android/obb قرار بگیرد. چنانچه دیتای بازی در این پوشه قرار نداشت لازم است که محل قرار گیری آن بررسی شود و آن را به محل مناسب انتقال داد.

mobile-game-crash

mobile-game-crash

راهکارهای جلوگیری از کرش کردن گوشی موقع بازی کردن

هر کدام از فاکتورهایی که باعث کرش کردن گوشی موقع بازی کردن می شوند باید به خوبی بررسی و برطرف شوند. همانطور که گفته شد دلایل مختلفی برای این مشکل وجود دارند و لازم است که تمامی آنها بررسی شوند تا از این ارورها جلوگیری شود. علاوه بر راهکارهای عنوان شده برای جلوگیری از Crash شدن گوشی موبایل می توان کارهای دیگری نیز انجام داد که مهم ترین آنها به شرح زیر می باشند.

خالی كردن حافظه RAM

حافظه رم در حقیقت تعیین کننده میزان گنجایش پردازش اطلاعات توسط سیستم عامل گوشی به صورت همزمان است. چنانچه ای برنامه ای بیشتر از فضای خالی حافظه رم حجم بگیرد باعث می شود که کاربر با ارور کرش کردن موبایل روبه رو شود. با توجه به اینکه گیمر قادر نیست میزان حجم RAM را افزایش دهد بهترین راهکار خالی کردن فضای آن است.

در بخش تنظیمات گوشی می توان به قسمت storage مراجعه کرده و قبل از ديدن برنامه های در حال اجرا حجم كلی آنها را مشاهده کرد. چنانچه گوشی موبایل حجم رم بالایی نداشت می توان با كنترل برنامه هايی كه همزمان اجرا می شوند آن را مديريت كرد و از کرش کردن گوشی موقع بازی کردن جلوگیری گرد.

متوقف کردن پردازش ها و بستن برنامه ها

سیستم عامل گوشی به تنهایی می تواند حجم زیادی از فضای حافظه رم را اشغال کند و گیمر نمی تواند آن را تغییر بدهد و مجبور است راهکارهای دیگری را امتحان کند. با متوقف کردن تعدادی از برنامه های غیر ضروری می توان فضای کافی برای انجام بازی مورد نظر ایجاد کرد. استفاده از نرم افزارهایی مانند task killer می تواند برای متوقف کردن پردازش ها و برنامه های در حال اجرا مؤثر باشد و از کرش کردن موبایل جلوگیری کند.

حذف و نصب مجدد بازی برای جلوگیری از Crash شدن گوشی

چنانچه تمامی موارد عنوان شده بررسی شد و حافظه رم گوشی نیز مشکلی نداشت و همچنان گیمر با ارورهایی مبنی بر خروج اجباری از بازی را دریافت کرد ممکن است خود بازی مشکل داشته باشد. در این صورت کاربر می تواند برنامه و بازی نصب شده را به صورت کامل حذف کند و دوباره اقدام به نصب آن نماید.

سخن پایانی

بازی های موبایلی محبوبیت بسیار زیادی در میان کاربران گوشی های هوشمند دارند و تقریباً تمامی دارندگان گوشی هوشمند حداقل یک بازی موبایلی را بر روی گوشی خود نصب کرده اند. کرش کردن گوشی موقع بازی کردن یکی از مشکلات رایجی است که بازیکنان در هنگام اجرای تعدادی از بازی ها با آن مواجه می شوند. این مشکل می تواند دلایل مختلفی مانند پایین بودن سطح گوشی، عدم به روز رسانی گوشی، نصب و تنظیمات نادرست بازی، قطعی و ضعیف بودن اینترنت در بازی های آنلاین، نداشتن فضای کافی رم، استفاده همزمان از برنامه های متعدد و غیره داشته باشد. هر کدام از این مشکل ها راهکارهای ساده ای دارند و کاربر می تواند با انجام چند مرحله ساده ارور Crash شدن گوشی موبایل خود را انجام برطرف کند.

ثبت دیدگاه
iranmojo online support