مقایسه مصرف اینترنت کالاف دیوتی، فری فایر و پابجی
یکی از دغدغههایی که بسیاری از بازیکنان بازیهای آنلاین موبایلی دارند، نگرانی از بابت مصرف اینترنت در این بازیها است. اگرچه که این نگرانی، در برخی از موارد کاملا به...
مدت زیادی است که زامبیها بخش بزرگی از بازیهای ویدئویی را تشکیل میدهند. معمولا ما آنها را به شکل دسته جمعی قتل عام میکنیم ولی در سال 2005، استابز زامبی همه معادلات را به هم زد. در این بازی به بازیکنان اجازه داده شد تا در نقش یک زامبی که مردم شهری آیندهنگر را میبلعد ایفای نقش کنند. این بازی به شکل یک نسخه ریمستر شده برای کنسولهای مدرن عرضه شده است که ممکن است برای بعضی از گیمرها آنقدر هم جذاب نباشد.در ادامه از بخش اخبار بازی ها با ایران موجو همراه شوید.
استابز زامبی توسط کمپانی Wideload Games ساخته شده است. اعضای این کمپانی از توسعه دهندگان سابق استودیوی بازی سازی Bungie بودند که در سال 2000 با خرید مایکروسافت از استودیوی Halo جدا شدند. از طریق ارتباط این کمپانی با Bungie بود که استودیو توانست مجوز استفاده از موتور بازی سازی Halo را برای ساخت بازی مورد نظر دریافت کند و یکی از بازیهایی است که بدون اینکه به Halo تعلق داشته باشد از موتور گرافیکی آن بهره میبرد.
تیم کوچک Wideload با استفاده از این فنآوری استابز زامبی را در Rebel Without A Pulse تولید کردند که یک بازی اکشن خاص در مورد یک زامبی به اسم “استابز” است که در سطح شهر به این طرف و آن طرف رفته و مغز مردم را میخورد، افراد بیشتری را به زامبی تبدیل میکند، روی اشیا مختلف خرابکاری میکند و در مسابقات رقص شرکت میکند.
استابز به عنوان یک زامبی در Punchbowl که یک شهر نو ساخته در دهه 50 با رباتهای غول پیکر، اسلحههای لیزری و ماشینهای شناور است از خواب بیدار میشود. به عنوان یک زامبی تازهکار در این کلان شهر، اکثر وقت شما صرف انجام کارهای زامبیوار مانند خوردن مغز و حمله به انسانها میشود. ولی استابز یک زامبی معمولی نیست؛ او تواناییهای ویژهای دارد که میتواند بعد از خوردن مغز به اندازه کافی از آنها استفاده کند. او سر خود را مانند یک توپ بولینگ پرت کرده و با منفجر کردن دشمنان آنها را به زامبی تبدیل میکند.
او میتواند دست خود را از جا در بیاورد و بازیکنان میتوانند آن را مانند یک ماشین کنترلی کنترل کنند. به عنوان یک دست بر روی انسان پریده و کنترل آنها را به دست میگیرید که به شما اجازه میدهد تا از اسلحههایی که ممکن است داشته باشند استفاده کنید یا به عنوان یک انسان به محیطهای اطراف سرک بکشید. کم پیش میآید که این کار به درد بخورد ولی جالب است.
بخش عمده بازی استابز زامبی صرف همان کارهای معمولی میشود. Stubbs وارد منطقه جدیدی میشود، آدمها را میکشد، ارتشی از زامبیها میسازد، به آنها کمک میکند تکثیر شوند، انسانهای بیشتری را بکشند و در نهایت با یک غول بازی بجنگند یا هدف بزرگتری مانند تخریب یک سد را به پایان برسانند. در حالی که در طول بازی مراحل مختلفی مانند بخشهایی که وسایل نقلیه دارند وجود دارد، بیشتر زمان شما صرف حملههای مشابه برای کشتن انسانها در مناطق یا اتاقهای متنوع میشود.
چیزی که این تجربه را خوشایند میکند محیط بازی و زامبیهایی است که در طول مسیر میسازید. هدایت ارتشی از زامبیها برای جنگ در برابر دانشمندانی با تپانچههای پلاسمایی در حالی که خوانندگان چهار نفره آرایشگاه با جت پک از بالا حمله میکنند یک تجربه بسیار خاص است که فقط Stubbs The Zombie میتواند به ارمغان آورد.
برای بازسازی این عنوان، ناشر این بازی Aspyr Media تصمیم گرفت که تغییرات زیادی را در بازی ایجاد نکند. همانطور که گفته شد این بازسازی شامل تغییرات بزرگ و فانتزی نیست؛ بلکه مجموعهای از تغییرات کوچک جهت بهینه سازی بازی است. بهبودها و تغییرات اصلی شامل قابلیت اجرای بازی با فریم ریت 60 فریم در ثانیه و ابزار و گزینههای کنترلی مدرن مانند تغییر میلههای معکوس است. این نسخه بازسازی شده اساسا همان بازی اصلی است، صرفا میتوان گفت که در کنسولهای جدید قابل اجرا بوده و حین اجرا و انجام بازی استابز زامبی شاهد عملکرد روانتر و بهبودهای جزئی خواهید بود.
اگرچه بازیکنان در سال 2021 میتوانند به راحتی Stubbs The Zombie را بازی کنند، اما وجود یک سری کمبودها در بازی و پیشرفتهای کم آن در نسخه بازسازی شده ناامید کننده است. به عنوان مثال، اگرچه نباید تمام اجزای بازی را جایگزین کرد، ولی دیدن برخی از عناصر HUD در بازی که به همان شکلی که در نسخه اصلی بازی در سال 2005 وجود داشت، عجیب و غریب و عامل حواس پرتی است، که به عنوان مثال هنگام منفجر شدن یک بمب در بازی، تصویر انفجار در یک صفحه نمایش بزرگ مبهم و پیکسلی به نظر میرسند.
بازیکنان و طرفداران این سری ممکن است برای بازگشت به بازی Stubbs شک و تردیدهای زیادی را داشته باشند. طراحی گرافیک بازیهای ویدئویی از سال 2005 تاکنون مسیری طولانی را طی کرده و شاهد پیشرفتهای بسیار زیادی بوده است. بسیاری از بازیکنان ممکن است از تعداد کم نقاط ذخیره بازی در استابز، اتاقهای خالی، غولهای ضعیف پایان مراحل، عدم وجود اهداف مشخص در بازی و گیم پلی تکراری و خسته کننده آن ناامید شوند.
از آنجا که بازی کردن استابز حدود شش ساعت از ابتدا تا پایان به طول میانجامد، میشود گفت که این بازی آنقدری کوتاه نیست که پس از نمایش پیام خوش آمد گویی بلافاصله به پایان برسد که این خود یک امتیاز مثبت برای یک بازی ویدئویی است. ولی ممکن است دلتنگ ویژگی کوتاه بودن بازیهای اواسط دهه 2000بشوید. به یاد میآورید که آن زمانها بازیها چقدر کوتاه بودند؟!
با این حال آرزو میکنیم که بازی بازی استابز زامبی یک بازسازی کاملتر، تجربهای دلنشینتر، گیم پلی بهتر و یک ماجراجویی شفافتر و مدرنتر مانند بازسازیهای اخیر بازی Resident Evil را در نسخههای بعدی شاهد باشد. یکی از دستاوردهای این بازسازی اشاره به دنبالهای داشت که خود بازیکنان آن را طلب کنند، بنابراین میشود گفت که شاید برنامه نهایی Asypr، ایجاد هیجان بیشتر برای سریهای بعدی Stubbs باشد. در حال حاضر، اگر چند مورد بیکیفیت را در اواسط دهه 2000 در نظر نگیریم، میتوان از بازی کردن Stubbs The Zombie کوتاه اما جذاب و دوست داشتنی لذت بسیار زیادی را برد.
بازی استابز زامبی در تاریخ 16 مارس برای کنسولهایXbox One،PS4، Switch و همچنین برای PC منتشر میشود. این بازی را میتوان از طریق قابلیت سازگاری با نسل پیشین بر روی کنسولهای نسل بعدی انجام داد.
برای کسب اطلاعات بیشتر از این بازی کانال تلگرام ایران موجو را دنبال کنید.
ثبت دیدگاه