حرفه ای ترین کاراکتر های فری فایر را بشناسید

حرفه ای ترین کاراکتر های فری فایر را بشناسید

فری فایر دارای کاراکترهای متنوعی است که تقریبا پس از هر آپدیت، به تعداد آن‌ها اضافه می‌شود و کاراکتر های فری فایر برخلاف بازی‌های دیگر، دارای قدرت‌ها و توانایی‌های ویژه‌ای هستند که می‌توانید در بتل رویال هم از آن‌ها استفاده کنید. فری فایر کاراکترهای بسیار زیادی دارد که در ایران موجو از بخش آموزش بازی فری فایر در این محتوا به بهترین و حرفه‌ای‌ترین کاراکتر های فری فایر پرداخته‌ایم.

بهترین کاراکتر های فری فایر

  • کاراکتر Dj Alok
  • کاراکتر K
  • کاراکتر Misha
  • کاراکتر Dimitri
  • کاراکتر Moco
  • کاراکتر Sonia
  • کاراکتر Luna
  • کاراکتر Orion
  • کاراکتر Miguel
  • کاراکتر Wukong
  • کاراکتر Chrono
  • کاراکتر Jai
  • کاراکتر Wolfrahh

همانطور که گفته شد بازی فری فایر از ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فردی برخوردار است که یکی از مهم ترین آنها تنوع و تعدد کاراکتر های فری فایر می باشند. در این بازی بیش از 20 کاراکتر مختلف وجود دارند که هر کدام از قابلیت ها، مهارت ها و توانایی های مختلفی برخوردار هستند و می توانند در موقعیت ها و مکان های مختلفی به کار بیایند. انتخاب و استفاده از هر کدام از کاراکترهای موجود در بازی فری فایر نیازمند داشتن اطلاعات کافی از آنها می باشد و بازیکنان باید به خوبی از توانایی ها و ویژگی های شخصیت های مختلف با خبر باشند تا از آن استفاده کنند.

در بین تمام کاراکترهای موجود در بازی فری فایر تعدادی هستند که محبوبیت بالایی در بین گیمرها دارند. از جمله بهترین کاراکترهای موجود در این بازی می توان موارد زیر را عنوان کرد:

کاراکتر Dj Alok ( آلوک )

کاراکتر های فری فایر برای بازی تک‌نفره مناسب هستند و کاراکترهایی هم وجود دارند که در بازی تیمی به اوج خود می‌رسند؛ در این میان کاراکترهایی مانند آلوک وجود دارند که در هر شرایطی می‌توانند بهترین باشند. آلوک یکی از کاراکتر های فری فایر است که در هر شرایطی می‌توانید از او استفاده کنید البته تفاوتی نمی‌کند که به دنبال دریافت HP باشید یا تیمی یا سولو بازی کنید، قابلیت اکتیو آلوک میتواند برایتان کاربردی باشد.

آلوک کاراکتری است که زمانی که به دنبال پناه‌گاه هستید، باید از آن استفاده کنید و قابلیت کاراکتر آلوک یکی از بهترین‌ها برای کاور گرفتن و فرار کردن از دست دشمن است آلوک یک فضای ۵ متری در اطراف خودش ایجاد می‌کند و تمام کاراکترهای هم‌تیمی در این فضا و خود آلوک، ۱۵ درصد افزایش سرعت حرکت به دست آورده و ۳ واحد HP در هر ثانیه به مدت ۱۰ ثانیه دریافت می‌کنند و با قابلیت آلوک میتوانید ۳۰ HP دریافت کرده و هم‌تیمی‌های خودتان را هیل کنید. کول داون این قابلیت ۴۵ ثانیه است.

 کاراکتر K ( کی )

کاراکتر K یکی از کاراکتر های فری فایر است این کاراکتر یکی از بهترین‌ها برای پناه گرفتن و کمپ کردن در فری فایر است و کاراکتر کی قابلیتی دارد که می‌تواند EP خود و هم‌تیمی‌هایش را بیش‌تر کند. در نتیجه میتوانید با تیم خود در یک منطقه کمپ کرده و به سرعت EP خودتان را شارژ کنید. قابلیت Master of the Fist این کاراکتر دارای دو حالت مختلف است.

حالت ju jitsu این قابلیت، EP هم‌تیمی‌هایی را که در شعاع ۶ متری باشند، به میزان ۶۰۰ درصد بیش‌تر میکند و حالت Psychology کاراکتر کی هم در هر دو ثانیه، ۳ واحد EP از دست رفته را باز گردانده و می‌تواند آن را تا ۲۵۰ واحد بالاتر ببرد و هر ۶ ثانیه هم می‌توانید این دو حالت را با یک‌دیگر تعویض کنید.

اگر بتوانید به شکل استراتژیک از کاراکتر کی استفاده کنید، احتمال پیروزی‌تان در هر بازی بسیار بالاتر میرود و همچنین می‌توانید این کاراکتر را در کنار کاراکترهایی مانند Chrono انتخاب کنید؛ این کاراکترها می‌توانند از EP زیاد استفاده بسیار بهتری داشته باشند و قابلیت کاراکتر کی در این شرایط بسیار کاربردی می‌شود. کاراکتر K هم یکی از کاراکترهایی است که بر اساس شخصیت‌های دنیای واقعی ساخته شده است؛ این کاراکتر بر اساس آهنگ‌ساز آمریکایی، KSHMR، به بازی اضافه شده است.

کاراکتر Misha ( میشا )

در بتل رویال که محدوده امن بازی دائما در حال کوچک شدن است، رسیدن به داخل محدوده امن می‌تواند کار چالش‌برانگیزی باشد و در این شرایط است که کاراکتری مانند میشا می‌تواند توانایی‌های خودش را نشان دهد. به همین دلیل بسیاری از بازیکنان حرفه‌ای ترجیح میدهند میشا را برای رانندگی سریعش انتخاب کنند.

کاراکتر میشا دارای قابلیتی است که سرعت رانندگی او را ۱۰ درصد بیش‌تر می‌کند و در نتیجه در زمانی بسیار کم‌تر می‌توانید از یک گوشه مپ به گوشه دیگر آن بروید. همچنین دمیج وارد شده به کاراکتر میشا و هم‌تیمی‌های داخل ماشین در زمان رانندگی ۲۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

کاراکتر Dimitri (دیمیتری)

دیمیتری می‌تواند جان شما را زمانی که HP بسیار کمی دارید و نمی‌توانید مد کیت پیدا کنید، نجات دهد دیمیتری می‌تواند یک زون به شعال ۳.۵ متر ایجاد کند که در آن شما و تمام هم‌تیمی‌هایتان به مدت ۱۲ ثانیه HP به دست می‌آورید. میزان HP به دست آمده، ۱۰ واحد در هر ثانیه است؛ در نتیجه اگر دشمنی به شما حمله نکند، در پایان ۱۲ ثانیه، ۱۲۰ واحد HP دریافت خواهید کرد. میزان کول داون این قابلیت، ۶۰ ثانیه است.

کاراکتر Moco (موکو)

پیدا کردن دشمنان در مپ‌های بزرگ بتل رویال، می‌تواند یکی از مهم‌ترین عوامل پیروزی باشد. اگر بتوانید دشمن را قبل از این که شما را ببیند پیدا کنید، می‌توانید به راحتی او را از میان برداشته و از بازی حذف کنید. داشتن کاراکتری که بتواند دشمنان را پیدا کند، می‌تواند یک مزیت مهم برای اسکواد شما در فری فایر محسوب شود.

کاراکتر موکو قابلیتی دارد که به او اجازه می‌دهد تا ۵ ثانیه، حرکت دشمنان را دنبال کند. این قابلیت نه تنها خود موکو، بلکه باعث می‌شود تا بقیه اسکواد هم بتوانند حرکت دشمنان را روی مینی‌مپ خود ببینند. تنها کاری که لازم است انجام دهید، این است که با موکو به دشمن خود شلیک کنید و پس از زخمی کردن دشمن، می‌توانید تا ۵ ثانیه حرکت او را روی مپ دنبال کرده و مکان دقیق او را مشاهده کنید. در نتیجه اگر یکی از اعضای اسکواد در آن نزدیکی باشد، می‌تواند به راحتی کار دشمن را تمام کند و برای اطلاعات بیشتر از این کاراکتر جذاب مقاله همه چیز درباره ی کاراکتر Moco بازی فری فایر را بخوانید.

کاراکتر Sonia ( سونیا  )

سونیا می‌تواند شما را در یک شرایط مرگ و زندگی قرار دهد؛ چرا که توانایی او می‌تواند نه تنها برای دشمنان، بلکه برای خود شما هم خطرناک باشد. اگر یک ضربه مرگ‌بار دریافت کنید که HPتان را تقریبا تمام کند، می‌توانید قابلیت این کاراکتر را به اجرا درآورید.

قابلیت کاراکتر سونیا باعث می‌شود تا کاراکتر به مدت نیم‌ثانیه، بی‌حرکت بماند و در این نیم‌ثانیه آسیب‌ناپذیر می‌شوید و پس از این نیم‌ثانیه، یک شیلد به میزان 150 HP برای کاراکتر فعال می‌شود. مدت زمان فعال بودن این سپر، ۳ ثانیه است. اگر بتوانید در این ۳ ثانیه یکی از دشمنان خودتان را بکشید، HP سپر به کاراکتر اضافه خواهد شد. در غیر این صورت مستقیما از بازی حذف می‌شوید. درواقع قابلیت کاراکتر سونیا می‌تواند شما را از مرگ حتمی نجات دهد، فقط باید یکی از دشمنانتان را در ۳ثانیه بکشید و با این حال اگر نتوانید این کار را بکنید، میمیرید اما قبل از آن هم بدون این توانایی کاراکتر، مرده بودید.

کاراکتر Luna ( لونا )

آیا تا به حال شده است که بخواهید در نبردهای فاصله نزدیک، سرعت شلیک بالاتری داشته باشید یا بتوانید سریع‌تر حرکت کرده و از مخمصه فرار کنید؟ کاراکتر لونا دقیقا این خواسته شما را برآورده می‌کند. در نبردهای نزدیک، لونا سرعت شلیک هر سلاحی را ۸درصد بیش‌تر می‌کند و قدرت و سرعت بیش‌تری به شما در مقابل دشمنان می‌دهد. همچنین زمانی که به یکی از دشمنانتان شلیک کنید، ۱۵ درصد از سرعت شلیکتان به سرعت حرکت اضافه می‌شود و درنتیجه می‌توانید سریعا از آن شرایط دور شوید.

کاراکتر Orion ( اوریون )

اوریون از کاراکتر های فری فایر دیگر است که بسیاری از بازیکنان از آن در بازی‌های رنک بتل رویال استفاده می‌کنند و این کاراکتر یکی از بهترین کاراکترهای برای فرار از شرایط مرگ‌بار است با فعال کردن قابلیت اوریون میتوانید بدون این که آسیب بیش‌تری ببینید، از شرایط خطرناکی که داخلش گیر کرده‌اید، فرار کنید.

اوریون می‌تواند ۳۰۰ واحد EP را تبدیل به انرژی کریمسون کرده و با ۱۵۰ واحد از آن‌ها توانایی ویژه خودش را فعال کند. پس از فعال شدن این قابلیت، شما نمی‌توانید به دشمنان خود شلیک کنید اما به مدت ۳ ثانیه آسیب‌ناپذیر خواهید شد. همچنین از دشمنانی که در فاصله ۵ متری‌تان قرار دارند، ۱۵ واحد HP جذب خواهید کرد. در این ۳ ثانیه می‌توانید HP از دست‌رفته را جبران کرده یا از آن شرایط فرار کنید.

کاراکتر Miguel ( میگل )

در بازی‌های بتل رویال طولانی، یکی از مهم‌ترین عوامل پیروزی داشتن EP کافی است و با این حال بسیاری از کاراکترها نمی‌توانند EP را به سرعت تولید کرده و استفاده کنند. کاراکتر میگل یکی از استثناها است؛ با قابلیت میگل می‌توانید با کشتن هر دشمن، ۲۰۰ واحد EP دریافت کنید.

این کاراکتر نمی‌تواند از EP استفاده دیگری غیر از تبدیل آن به HP داشته باشد با این حال اگر در اسکوادتان کاراکتر اوریون را داشته باشید، میگل می‌تواند کمک بسیار بزرگی به او بکند. اوریون که در بالا معرفی کردیم، به ۱۵۰ EP برای فعال‌سازی قابلیتش نیاز دارد، میگل می‌تواند این میزان EP را به راحتی تامین کند.

کاراکتر Wukong ( ووکانگ )

کاراکتر ووکانگ که از کاراکترهای نسبتا جدید فری فایر محسوب می‌شود، یکی از بهترین کاراکترها برای پناه گرفتن و کمپ کردن است و قطعا برای شما هم پیش آمده است که بخواهید با پناه گرفتن و پنهان شدن، از دست دشمنانتان فرار کنید و ووکانگ یکی از بهترین کاراکترها در این زمینه است.

قابلیت کاراکتر ووکانگ باعث می‌شود تا این کاراکتر تبدیل به یکی از بوته‌های داخل مپ شده و ۱۵ ثانیه به این شکل پنهان شود. در این ۱۵ ثانیه، سرعت حرکت ۱۰ درصد کاهش پیدا می‌کند اما با این حال می‌توانید دور از چشم دشمنان از مهلکه فرار کنید. اگر در این ۱۵ ثانیه به دشمنانتان شلیک کنید، ووکانگ از حالت استتار بیرون می‌آید. کول داون این قابلیت ۲۰۰ ثانیه است اما می‌توانید با کشتن دشمنان، آن را ریست کرده و دوباره از توانایی این کاراکتر استفاده کنید.

کاراکتر Chrono ( کرونو )

کاراکتر کرونو که از روی شخصیت کریستیانو رونالدو ساخته شده است،‌ دارای یکی از بهترین توانایی‌ها در بازی است و بسیاری از بازیکنان این کاراکتر را بسیار باف‌شده میدانند. این کاراکتر می‌تواند با یک کلیک شما، به مدت کوتاهی کاملا آسیب‌ناپذیر شود؛ و نه تنها خود کرونو بلکه تمام اعضای اسکواد که در محدوده قرار داشته باشند، در این مدت کوتاه آسیب‌ناپذیر می‌شوند. درنتیجه این کاراکتر هم در حمله و هم در دفاع، به یکی از بهترین کاراکتر های فری فایر تبدیل می‌شود.

کاراکتر کرونو دارای توانایی اکتیو time turner است که یک میدان نیرو در اطراف این کاراکتر ایجاد می‌کند که نقش محافظ را برای این کاراکتر و هم‌تیمی‌هایش در محدوده مشخص‌شده دارد. این توانایی در لول ۱ به مدت ۴ ثانیه فعال است؛ همچنین دشمنان می‌توانند با وارد کردن دمیج به اندازه ۶۰۰ واحد HP، این میدان نیرو را شکسته و به اعضای اسکواد دمیج وارد کنند. میزان HP میدان نیرو در تمام لول‌ها ۶۰۰ واحد است اما مدت زمان آن در لول مکس به ۹ ثانیه افزایش پیدا می‌کند.

علاوه بر این آسیب‌ناپذیری، هر کاراکتری که داخل این میدان نیرو باشد، 30 درصد سرعت حرکتش بیش‌تر می‌شود. در نتیجه اعضای اسکواد می‌توانند به راحتی جابه‌جا شوند، بدون این که آسیب خاصی دریافت کنند و این قابلیت‌ها همچنان بهترین ویژگی این توانایی نیستند.

در حالی که دشمنان نمی‌توانند به اعضای اسکواد داخل میدان نیرو شلیک کنند و باید ابتدا این سپر را بشکنند، اعضای اسکواد می‌توانند به راحتی از داخل این میدان نیرو به بقیه دشمنانشان شلیک کنند. در نتیجه به راحتی می‌توانید دشمنانتان را نابود کنید، بدون این که آسیب خاصی ببینید و به همین دلیل است که کرونو را میتوان یکی از بهترین کاراکتر های فری فایر دانست.

کاراکتر Jai ( جای )

اکثر کاراکترهایی که تا به الان معرفی کرده‌ایم، رویکردی نسبتا متعادل در بازی تیمی و تک‌نفره داشته‌اند و با این حال کاراکتر جای تماما راجع به حمله به دشمنان به شکل تک‌نفره و نابود کردن آن‌ها با گلوله‌های بی‌نهایت است و قابلیت پسیو این کاراکتر که Raging Reload نام دارد، پس از هر کیل و KO، بخشی از گلوله‌ها را ریلود می‌کند. این ریلود کردن بدون انیمیشن طولانی رخ می‌دهد و در کسری از ثانیه انجام می‌شود و در نتیجه تا زمانی که بتوانید دشمنانتان را بکشید و جلو بروید، به نوعی خشاب نامحدود خواهید داشت و حتی لازم نیست منتظر انیمیشن ریلود شدن باشید.

درواقع نمی‌توان حرف دیگری راجع به این کاراکتر زد؛ غیر از این که جای یک منبع قدرت خالص در هر شرایط به شمار می‌رود. با این حال برای این که بتوانید به خوبی از توانایی‌های این کاراکتر استفاده کنید، باید نشانه‌گیری خوبی داشته باشید و بتوانید به راحتی دشمنان خودتان را بدون صرف گلوله زیاد، بکشید. هرچه باشد توانایی این کاراکتر پس از گرفتن کیل فعال می‌شود و اگر نتوانید دشمن را بکشید، نمی‌توانید از این توانایی استفاده کنید. اگر بازیکن مبتدی هستید و در نبردها تبحر خاصی ندارید، این کاراکتر نمی‌تواند برایتان مناسب باشد.

کاراکتر Wolfrahh ( ولف‌راه )

کاراکتر ولف‌راه تنها کاراکتر فری فایر است که هرچه کیل بیش‌تری می‌گیرد، قوی‌تر می‌شود و این کاراکتر پس از هر کیل هم در زمینه حمله و هم در زمینه دفاع قوی‌تر شده و نه تنها آسیب بیش‌تری وارد می‌کند، بلکه در مقابل دمیج دشمنان قوی‌تر می‌شود. توانایی پسیو Lime Light این کاراکتر، باعث می‌شود که باف زیادی پس از هر کیل دریافت کند.

پس از هر کیل، قدرت شلیک ولف‌راه ۳ درصد بیش‌تر می‌شود و مقاومت او در برابر هدشات‌ها به همان میزان افزایش پیدا می‌کند. محدودیت افزایش این قدرت حمله و دفاع، به ترتیب ۱۵ و ۲۵ درصد است؛ درنتیجه می‌توانید با کیل گرفتن، ۱۵ درصد قدرت شلیکتان را افزایش دهید و تا ۲۵ درصد در مقابل هدشات شدن مقاومت بیش‌تری داشته باشید. اگر این توانایی را ارتقا دهید، پس از هر کیل ۵ درصد قدرت و مقاومت بیش‌تر دریافت می‌کنید و محدودیت حمله و دفاع به ۲۰ و ۳۰ درصد می‌رسند.

نکته مهم این است که این توانایی نه تنها با کیل، بلکه با زیر نظر گرفته شدن هم فعال می‌شود و هر دشمنی که ولف‌راه را زیر نظر بگیرد و به سمت او نشانه‌گیری کند، به عنوان یک کیل برای این کاراکتر محسوب شده و قدرت شلیک و مقاومتش در برابر هدشات را افزایش می‌دهد در مقاله آشنایی با کاراکتر Wolfrahh بازی فری فایر کامل درباره ی این کاراکتر توضیح داده شده است.

اگر میخواهید بدانید چگونه در بازی فری فایر کاراکتر بدست بیاورید میتوانید مقاله ترفندهای بدست آوردن کاراکترهای بازی فری فایر را در رسانه ایموجو بخوانید.

به نظر شما بهترین کاراکتر فری فایر کدام است؟

در این محتوا ۱۳ تا از حرفه‌ای‌ترین کاراکتر های فری فایر را معرفی کردیم که می‌توانند در بازی تیمی یا سولو، قدرت شما را تا حد خوبی افزایش دهند. برخی از این کاراکترها برای دفاع مناسب هستند، برخی دیگر در حمله به دشمنان کاربرد دارند و برخی از کاراکترها در تمام جنبه‌های نبرد می‌توانند مفید باشند و شما هم از کاراکتر های فری فایر مورد علاقه‌تان برای ما بنویسید. به نظرتان کدام یک از کاراکترهای فری فایر را میتوان به عنوان بهترین در نظر گرفت؟

نظرات و پیشنهادات شما به ما کمک می‌کنند تا محتواهای بهتری برای شما فراهم کنیم و امکانات و خدمات بهتری را در اختیار شما  قرار دهیم.

سوالات متداول

بهترین کاراکتر فری فایر برای حمله کدام است؟

کاراکتر Jai را میتوان یکی از بهترین کاراکتر های فری فایر در حمله به دشمنان دانست.

بهترین کاراکتر برای پناه گرفتن در فری فایر کدام است؟

کاراکتر Wukong با قابلیت استتار خود، بهترین کاراکتر برای پنهان شدن از دید دشمنان است.

بهترین کاراکتر برای جذب HP در فری فایر کدام است؟

کاراکتر Alok در این زمینه بهترین کاراکتر محسوب می‌شود که نه تنها HP خود الوک، بلکه HP اسکواد را نیز افزایش میدهد.

ثبت دیدگاه

نظرات کاربران

4 دیدگاه
  • محمد طاها

    الوک اشغاله فقدر چون هیلی معروف هست میگیرنش و گرنه خیلی مضخرفه فقط 50 تا جون میده و سرعت رو زیاد میکنه
    کشمیر خیلی بهتره

  • روزبه نصرالله زاده

    الوک از همه بهتره

  • کیوان

    من در این بازی خیلی نقشkelly رو دوست دارم و وقتی این بازی رو از سایت ایران موجو خریداری کردم خیلی خوشحال شدم چون هم قیمتش مناسب بود هم این بازی خیلی عالیه من تمام انرژیمو در این بازی تخلیه میکنم و همیشه دوست داشتم روزی میتونستم این بازی رو داشته باشم .

  • رامتین

    سلام این بازی واقعاااا عالیه چون خودم هر روز درگیر بازی کردن باهاش هستم چون خیلی برام هیجان انگیز و جذابه و عاشق کارکتر Laura هستم و تصور میکنم که خودم جای اون هستم.

iranmojo online support