بازی های ترسناک در دنیای واقعی که باعث مرگ شدند

بازی های ترسناک در دنیای واقعی که باعث مرگ شدند
  • تاریخ ثبت
  • بازدید 1162
  • دیدگاه 4
  • اشتراک گذاری
  • موضوع وبلاگ

در دنیایی که خط میان واقعیت و خیال به ظرافت یک تار عنکبوت است، بازی‌ های ترسناک نقشی فراتر از سرگرمی ایفا می‌ کنند. آن ‌ها دروازه‌ ای به دنیایی هستند که ترس‌ های نهفته در ذهن ما را به چالش می‌ کشند، جایی که هر گوشه سایه‌ ای می ‌تواند پنهانگاه مرگ باشد اما گاهی اوقات، این بازی ‌ها از مرزهای صفحه نمایش فراتر رفته و به واقعیت‌ های تلخی تبدیل می ‌شوند که قیمت آن، جان انسان‌ هاست. در ایران موجو از بخش معرفی بازی ها در این مقاله تصمیم داریم به معرفی بازی های ترسناک در دنیای واقعی بپردازیم که متاسفانه باعث مرگ شده اند. پس با ما همراه باشید.

معرفی بازی های ترسناک در دنیای واقعی

  • Berzerk
  • Everquest
  • Legend of Mir 3
  • FarmVille
  • Nintendo Wii
  • World of Warcraft
  • Ingress
  • Slender: The Arrival
  • Blue Whale

در برخی موارد نادر، بازی‌های ترسناک در دنیای واقعی به اتفاقات هولناکی منجر شده‌اند که باعث مرگ افراد شده است و این مورد نه تنها بر خانواده‌ها و دوستان قربانیان تاثیر عمیقی داشته، بلکه سوالاتی جدی درباره تاثیرات روانی و اجتماعی این نوع بازی‌ها بر ذهن و رفتار انسان‌ها مطرح کرده است. در ادامه به بررسی مواردی خواهیم پرداخت که در آن‌ها بازی‌های ترسناک به مرگ‌های واقعی منجر شده‌اند، و به این پرسش خواهیم پرداخت که چگونه می‌توان از وقوع چنین تراژدی‌هایی جلوگیری کرد.

Berzerk: سکته قلبی

Berzerk

بازی ویدیویی برزرک به عنوان یکی از نخستین بازی‌ هایی شناخته می‌ شود که تأثیر مستقیمی بر مرگ یک فرد در جهان واقعی داشته است و در آوریل 1982، جوانی 18 ساله به نام پیتر بوکوسکی، درست پیش از آنکه دچار حمله قلبی شود، در یک سالن بازی آرکید، نمراتی شگفت ‌انگیز به دست آورد و گزارش‌ ها حاکی از آن است که علت حمله قلبی او، اختلال در ریتم ضربان قلب ناشی از هیجان افراطی بازی بوده است.

در مقاله‌ ای که در ماه اکتبر 1982 در نشریه Video Games Magazine منتشر شده، به بررسی دقیق علل و پیامدهای اجتماعی و خبری مرگ بوکوسکی پرداخته شده بود همچنین با خواندن مقاله معرفی 14 تا ازشخصیت های بازی ها در واقعیت شما میتوانید در کنار بازی های ترسناک در دنیای واقعی شخصیت هایی که در واقعیت وجود دارد را بشناسید.

Everquest: خودکشی

بازی Everquest

بازی اورکوئست که در میان هوادارانش با لقب‌ هایی چون EverCrack و NeverRest شناخته می‌ شود، یک بازی آنلاین ژانر MMORPG است که به خاطر ایجاد اعتیاد در بازیکنانش معروف است و در سال2002، شان و ولی، علاقه‌ مندی خود را به این بازی به حدی افراطی برد که تصمیم گرفت از شغلش کناره ‌گیری کند تا بتواند وقت خود را صرف بازی کند.

در آن سال، پس از اینکه او دعوت خانواده‌ اش برای شرکت در جشن شام روز شکرگزاری را رد کرد، در نهایت جسد بی ‌جان او در مقابل رایانه ‌اش یافت شد، در حالی که بازی Everquest همچنان در حال اجرا بود و گفته شده که او به خودش با شاتگان شلیک کرده بود و علت این فاجعه، مشکلات ارتباطی با سایر بازیکنان در داخل بازی عنوان شده است که این بازی جزوه بازی های ترسناک در دنیای واقعی شناخته شده است.

Legend of Mir 3: قتل

بازی Legend of Mir 3

در یکی از بازی‌ های MMORPG، واقعه‌ ای غم‌ انگیز در سال 2005 اتفاق افتاد و دو گیمر به نام‌ های کیو شنگوی و ژو کایوآن، پس از یک سفر ماجراجویانه در دنیای مجازی، موفق به کشف یک آیتم با ارزش فوق ‌العاده شدند. ژو، بدون اطلاع رفیقش، تصمیم گرفت این آیتم را در وب‌ سایت eBay به فروش برساند و در نتیجه، مبلغی نزدیک به 900 دلار به دست آورد.

هنگام تقسیم این پول، اختلاف نظر بین دو دوست پیش آمد. کیو، به دلیل این اختلاف، در یک اقدام ناگهانی، دوست خود را در خواب با ضربات چاقو کشت و او به زندان محکوم شد و با اینکه امکان آزادی او در سال 2020 تحت شرایط خاصی وجود داشت، اما این اتفاق ناگوار همچنان به عنوان یکی از تراژدی ‌های دنیای بازی ‌های آنلاین به یاد می ‌آید.

FarmVille: قتل فرزند

بازی FarmVille

یک بازی به ظاهر بی ‌ضرر مانند FarmVille نیز می ‌تواند به یکی از بازی های ترسناک در دنیای واقعی و ماجرایی تراژیک منجر شود و در سال 2011، الکساندرا توبیاس، مادری 22 ساله که به بازی معتاد شده بود، نوزاد سه ماهه‌اش را به شدت تکان داد تا از شنیدن گریه ‌های او که باعث حواس‌ پرتی از بازی‌اش می‌ شد، خلاص شود و متأسفانه، این تکان ‌های شدید منجر به مرگ کودک شد. توبیاس که به پنجاه سال زندان محکوم گردیده، در زندان به هم‌ سلولی‌اش اعتراف کرده که برای آرام کردن فرزندش، سر کودک را به صورت مکرر به صفحه نمایش کامپیوتر زده بود.

Nintendo Wii: مسمومیت آبی

در سال 2007، تهیه کنسول بازی Nintendo Wii به چالشی بزرگ تبدیل شده بود از این رو، ایستگاه رادیویی KDND در ساکرامنتو تصمیم گرفت تا مسابقه‌ ای را برگزار کند که جایزه آن یک کنسول Wii بود و شرط مسابقه این بود که شرکت ‌کنندگان باید پس از نوشیدن حجم زیادی آب، از دفع ادرار خودداری کنند و آخرین فردی که توانایی کنترل خود را حفظ کند، برنده می‌ شد که متأسفانه، جنیفر استرنج، یک زن 20 ساله، پس از شرکت در این چالش و بازگشت به خانه، جان خود را از دست داد.

علت مرگ او، مسمومیت ناشی از مصرف بیش از حد آب بود. در پی این فاجعه، ده نفر از کارکنان رادیو از کار برکنار شدند و ایستگاه رادیویی مجبور به پرداخت غرامتی به مبلغ 16 میلیون دلار شد.

World of Warcraft: قتل

بازی World of Warcraft

بازی World of Warcraft که در میان گیمرها به عنوان یکی از بازی ‌های MMORPG بسیار اعتیادآور شناخته می ‌شود، توانسته است بسیاری از افراد را به خود جذب کند و آن‌ ها را در دنیای فانتزی خود غرق سازد. اما در میان داستان‌ های مختلف، ماجرای ربکا کالین کریستی بیش از همه دلخراش است و او که به مدت 15 ساعت متوالی در حال بازی بود، به طور کامل از فرزند سه ساله خود غافل شد. پس از اتمام بازی، با کشف جسد بی ‌جان پسرش که به دلیل گرسنگی جان باخته بود، مواجه شد. ربکا به خاطر این فاجعه به 25 سال زندان محکوم گردید.

Ingress: تصادف با خودرو

بازی Ingress

فکر یک برنامه که شما را به فعالیت وادار می ‌کند، در نگاه اول جذاب به نظر می‌ رسد اما این جذابیت زمانی به خطر تبدیل می‌ شود که شما را به سمت خیابان‌های پرتردد هدایت کند و این دقیقاً ماجرایی است که برای گابریل کاوالکانته، نوجوان 16 ساله برزیلی، اتفاق افتاد. او در حین بازی و تعقیب یک پرتال مجازی، به ناگاه وارد مسیر اتوبوس‌ ها شد و در اثر برخورد با یکی از آن ‌ها جان باخت و این تنها حادثه ناشی از این بازی نبوده است که در سال 2015، فرانک مکسول، مرد 48 ساله ایرلندی، هنگامی که در بازی گم شده بود، از اسکله سقوط کرد و غرق شد.

Slender: The Arrival: ضربات چاقو و آتش سوزی

بازی Slender: The Arrival

بازی اسلندر، بدون اینکه مستقیماً مسبب مرگ کسی باشد، تأثیرات روانی عمیقی بر جای گذاشته که منجر به وقایع تراژیکی شده است که در ماه می سال 2014، دو دختر نوجوان 12 ساله در ویسکانسین، همکلاسی خود را با 19 ضربه چاقو مورد حمله قرار دادند، با این باور که با این کار می ‌توانند مورد توجه اسلندرمن، شخصیت اصلی بازی، قرار گیرند و با او دیدار کنند و در حادثه‌ای دیگر، دختری 14 ساله از فلوریدا در تلاش برای جلب توجه همین موجود، خانه‌ای که در آن برادر کوچکتر و مادرش حضور داشتند، به آتش کشید و این اقدام منجر به مرگ آن دو شد.

Blue Whale: خودکشی

چالش نهنگ آبی، که به عنوان بازی نهنگ آبی و یکی از بازی های ترسناک در دنیای واقعی نیز شناخته می‌شود، یک بازی آنلاین و طولانی  است که چندین سال پیش در میان کاربران برخی از کشورها به شهرت رسیده بود. این بازی شامل مجموعه‌ای از مأموریت‌ هایی است که کاربران باید آن‌ ها را در طول پنجاه روز به ترتیب انجام دهند و طراحی بازی و تأثیر آن بر روان کاربران به گونه‌ ای است که آن‌ها را به چالش می ‌کشد.

این بازی به ویژه برای نوجوانان جذاب است، زیرا آن‌ ها مایلند توانایی ‌های خود را به نمایش بگذارند و از گفتن نه اجتناب می ‌کنند، انگار که پذیرش چالش ‌های بازی آن‌ ها را قدرتمندتر نشان می‌ دهد و کنجکاوی بیشتر نوجوانان نیز یکی دیگر از دلایل جذب آن‌ ها به این بازی است که نام این بازی از پدیده‌ای دریایی گرفته شده که در آن نهنگ‌ها خود را به ساحل می ‌رسانند، که برخی محققان آن را نشانه‌ ای از خودکشی در نظر می ‌گیرند.

اگر به بازی های طولانی علاقه دارید و میخواهید با خیال راحت بازی کنید مقاله معرفی 20 تا از طولانی ترین گیم پلی بازی ها بهترین بازی های طولانی را معرفی کرده است.

چالش نهنگ آبی که به عنوان یک بازی آنلاین شناخته می‌ شود، کاربران را به انجام دادن فعالیت‌ های مختلفی در طول پنجاه روز ترغیب می ‌کند و در اولین مرحله، از کاربران خواسته می ‌شود تصویری از نهنگ آبی را بر روی دست خود نقاشی کنند که این تصویر نمادین، نشان‌ دهنده تعهد آن‌ها به ادامه چالش است و در مراحل بعدی، کاربران به انجام کارهایی همچون بریدن لب یا رفتن به ارتفاعات و آویزان شدن از آن‌ ها تشویق می ‌شوند که هر کدام خطرات جدی به همراه دارند.

بازی با نام F57، که به گروه مرگ در شبکه اجتماعی VKontakte معروف است، شروع شد و اولین مورد مرگ ناشی از این بازی در سال 2015 گزارش شده است که مراحل دیگری از بازی شامل بیدار شدن در ساعت 4:20 صبح، بالا رفتن از یک جرثقیل، حک کردن عبارات خاص بر روی پوست، فرو کردن سوزن به داخل دست یا پا، گوش دادن به یک موسیقی خاص و از پیش تعیین شده، تماشای ویدیوهایی که توسط بازی ارسال می ‌شود و… هستند. متأسفانه، گزارش‌ هایی از خودکشی‌ های متعدد در سراسر جهان وجود دارد که قربانیان آن‌ها اغلب نوجوانان زیر 17 سال بوده ‌اند.

اگر به بازی های ترسناک علاقه دارید میتوانید مقاله بهترین بازی های ترسناک رایگان استیم را در رسانه ایموجو بخوانید.

آیا شما بازی های ترسناک در دنیای واقعی دیگری را میشناسید؟

در پایان، بازی های ترسناک در دنیای واقعی به ما یادآوری می ‌کنند که ترس، همچون سایر احساسات، بخشی از وجود ماست  اما نباید فراموش کنیم که در هر لحظه، ممکن است این ترس‌ ها از دنیای مجازی خارج شده و به کابوسی واقعی بدل شوند. به همین جهت با احتیاط در این مسیر قدم بردارید و همواره به یاد داشته باشید که ارزشمندترین چیزی که داریم، زندگی و سلامتی خود و دیگران است. اگر به بازی ترسناک علاقه مند هستید بازی مورد نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

آیا چالش‌های آنلاین می‌توانند خطرناک باشند؟

بله، چالش‌های آنلاین مانند چالش نهنگ آبی می‌توانند بسیار خطرناک باشند و حتی منجر به خودکشی شوند و این نوع چالش‌ها معمولاً نوجوانان را هدف قرار می‌دهند و می‌توانند اثرات مخربی بر روی آن‌ها داشته باشند.

آیا بازی‌های ترسناک می‌توانند تأثیرات روانی منفی داشته باشند؟

بله،بازی های ترسناک در دنیای واقعی می‌توانند تأثیرات روانی منفی بر بازیکنان داشته باشند، به ویژه اگر بازیکن جوان یا حساس باشد و تجربه ترس و استرس مداوم می‌تواند به مشکلات روانی منجر شود.

ثبت دیدگاه

نظرات کاربران

4 دیدگاه
  • روشنا

    خوبه که معرفی کردین مارو با این بازی های ترسناک که باعث مرگ میشن تا ما از این بازی ها جلوگیری کنیم

    • پشتیبانی ایران موجو

      خوشحالیم که رضایت دارید 🙏🙏❤️❤️❤️

  • هانی

    واقعا بازی های ترسناک باعث مرگ شدند ؟چه عجیبببب

    • پشتیبانی ایران موجو

      بله در برخی موارد بازی‌های ترسناک و چالش‌های اینترنتی منجر به مرگ افراد شده‌اند که چند نمونه را در مقاله معرفی کرده ایم

iranmojo online support