گوشی مورد نیاز کالاف دیوتی موبایل-بهترین گوشی

گوشی مورد نیاز کالاف دیوتی موبایل-بهترین گوشی

کالاف دیوتی موبایل یکی از محبوب‌ترین بازی‌های موبایل است که همواره در گوگل پلی و پلی استور، بین پردانلود‌ترین بازی‌ها قرار می‌گیرد. با این حال کالاف دیوتی موبایل روی هر دستگاهی اجرا نمی‌شود و باید گوشی مورد نیاز کالاف دیوتی موبایل را تهیه کنید. حال قطعا برای شما هم سوال شده است که چه گوشی برای بازی کالاف خوب است؟

باید بگوییم که موبایل‌های مختلفی در بازار وجود دارند که به راحتی با آ‌ن‌ها می‌توانید کالاف دیوتی را اجرا کنید برای خرید گوشی مناسب برای کالاف دیوتی موبایل لازم نیست پول بسیار زیادی خرج کنید. در ایران موجو علاوه بر خرید سی پی در این محتوا انواع گوشی مورد نیاز کالاف را از ضعیف تا قوی به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین گوشی گیمینگ برای اجرای کالاف دیوتی موبایل

  • Black Shark 5 Pro
  • Asus ROG 8 Pro
  • Red Magic 9S Pro

در این بخش از محتوا، بهترین گوشی برای گیم کالاف را معرفی خواهیم کرد؛ این گوشی‌ها به شکل اختصاصی برای گیمینگ ساخته شده‌اند و بهترین تجربه از کالاف را در اختیار شما می‌گذارند. توجه کنید که این گوشی‌ها ممکن است برخی از ویژگی‌های دستگاه‌های دیگر مانند دوربین بسیار قوی را نداشته باشند اما بقیه اجزای آن‌ها به شکل اختصاصی برای گیم طراحی شده‌اند. با این حال شما می‌توانید استفاده‌های روزمره و عادی هم از این دستگاه‌ها داشته باشید و لزومی ندارد تا حتما با آن‌ها بازی کنید.

گوشی Black Shark 5 Pro

نمایشگر ۶.۶۷ اینچ، اولد، ۱۴۴ هرتز، رزولوشن ۱۰۸۰*۲۴۰۰
حافظه رم ۸ الی ۱۶ گیگابایت
حافظه داخلی ۱۲۸ تا ۵۱۲ گیگابایت
پردازنده Snapdragon 8 Gen 1
باتری 4650 mAh، ۱۲۰ وات

اگر مشکل بودجه ندارید و می‌خواهید بهترین گوشی مورد نیاز کالاف دیوتی را بخرید، پیشنهاد ما به شما گوشی بلک شارک ۵ پرو است. بلک شارک ۵ پرو را می‌توان بهترین گوشی شیائومی کالاف در نظر گرفت؛ این گوشی دارای جدیدترین پردازنده است، رم و حافظه بالایی دارد و نمایشگری بی‌نظیر برای کالاف دیوتی ارائه می‌دهد.

گوشی Black Shark 5 Proباتری بلک شارک ۵ پرو هم دارای ظرفیت بالایی بوده و باعث می‌شود تا گوشی وسط گیم خاموش نشود. از اصلی‌ترین ویژگی‌های بلک شارک ۵ پرو می‌توان به دکمه‌های فیزیکی آن در کنار دستگاه اشاره کرد که نیاز شما به دسته‌های بازی را هم از بین می‌برند.

گوشی Asus ROG 8 Pro

نمایشگر ۶.۷۸ اینچ، LTPO Amoled، ۱۶۵ هرتز، ۱۰۸۰*۲۴۰۰
حافظه رم ۱۶/۲۴ گیگابایت
حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت
پردازنده Snapdragon 8 Gen 3
باتری ۵۵۰۰ میلی آمپرساعت

ایسوس نه تنها در تولید لپتاپ گیمینگ به عنوان بهترین برند شناخته می‌شود،‌ بلکه در زمینه تولید موبایل‌های گیمینگ هم بدون نقص عمل می‌کند. گوشی ایسوس روگ ۸ پرو، جدیدترین گوشی گیمینگ است که از جدیدترین و آخرین نسل بهترین پردازنده‌های موبایل بهره می‌برد. با این گوشی دیگر نیازی به گوشی دیگر چه برای گیم و چه برای کارهای دیگر نخواهید داشت.

گوشی Asus ROG 8 Proایسوس روگ ۸ پرو دارای بهترین نمایشگر بین تمام گوشی‌های دیگر در بازار است و فریم ریتی ۱۶۵ هرتزی دارد. همچنین باتری بسیار بزرگ و ظرفیت بالای آن باعث می‌شود تا این گوشی کالاف را بدون هیچ مشکلی اجرا نکند و حتی لازم نباشد تا در حال شارژ بازی کنید. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های روگ ۸ پرو این است که این دستگاه دارای سیستم خنک‌کننده داخلی است و از داغ شدن گوشی در زمان اجرای بازی‌هایی مانند کالاف و در نتیجه آسیب رسیدن به موبایل جلوگیری می‌کند که با خواندن مقاله بهترین فن خنک کننده گوشی در ایران ـ 10 فن بازی شما میتوانید با تعدادی از خنک کننده های برتر آشنا شوید.

گوشی Red Magic 9S Pro

نمایشگر ۶.۸ اینچ، ۱۲۰ هرتز، AMOLED، ۱۱۱۶*۲۴۸۰
حافظه رم ۱۲/۱۶ گیگابایت
حافظه داخلی ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت
پردازنده Snapdragon 8 Gen 3
باتری ۶۵۰۰ میلی آمپر ساعت

گوشی رد مجیک ۹ اس پرو را هم می‌توان بهترین گوشی مورد نیاز کالاف دیوتی از لحاظ قیمت مناسب خرید و ظرفیت باتری زیاد دانست. این گوشی ویژگی‌های بسیار خوبی مانند جدیدترین نسل پردازنده، نمایشگر با رزولوشن بسیار بالا و باتری با ظرفیت بسیار زیاد دارد و در ازای این ویژگی‌ها، با قیمتی بسیار مناسب و ارزان‌تر از موبایل‌های دیگر به شمار می‌رسد. در نتیجه اگر به دنبال یک گوشی اختصاصی گیمینگ برای کالاف هستید اما نمی‌خواهید خیلی زیاد هزینه کنید، پیشنهاد ما گوشی رد مجیک ۹ اس پرو است.

گوشی Red Magic 9S Proبهترین گوشی برای کالاف دیوتی موبایل

  • سامسونگ
  • iPhone
  • شیائومی
  • پیکسل
  • وان پلاس

در این بخش از محتوا بهترین گوشی‌های روزمره برندهای معروف از جمله اپل، سامسونگ و شیائومی را برای اجرای کالاف دیوتی موبایل معرفی می‌کنیم.

گوشی‌های سامسونگ

سامسونگ گوشی‌های زیادی را در طول سال‌های گذشته تولید کرده است که همه آن‌ها می‌توانند کالاف دیوتی موبایل را به خوبی اجرا کنند. از گوشی‌‌های ضعیف سامسونگ مانند A10 گرفته تا جدیدترین گوشی‌های پرچم‌دار مانند S24 Ultra، مشکلی در اجرای کالاف دیوتی ندارند. تنها تفاوت اجرای این بازی در این گوشی‌ها این است که کالاف در گوشی‌های جدیدتر و قوی‌تر بدون مشکل و روان‌تر اجرا می‌شود.

جالب است بدانید که تست بازی کالاف دیوتی موبایل روی گوشی a10s نشان داده است که این گوشی هیچ مشکلی در اجرای روان کالاف دیوتی موبایل ندارد و حتی با این گوشی میان‌رده و نسبتا ضعیف سامسونگ هم می‌توانید کالاف دیوتی را بدون مشکل اجرا کنید. در لیست زیر می‌توانید گوشی مورد نیاز کالاف تولیدشده توسط سامسونگ را مشاهده کنید:

  • سری گوشی‌های S21 به بعد
  • تمام مدل‌های گوشی Z fold و Z flip
  • A54, A53, A52, A51, A50
  • A34, A33, A32, A31
  • A25, A24, A23
  • A10s, A12s

در این میان گوشی‌هایی مانند A02 و A02 Core ممکن است به دلیل پردازنده ضعیفی که دارند، در اجرای کالاف دیوتی موبایل با مشکل مواجه شوند؛ اما شما می‌توانید کالاف را با گرافیک پایین‌تر حتی در این موبایل‌ها هم اجرا کنید. اجرای کالاف دیوتی موبایل روی گوشی های ضعیف سامسونگ تقریبا بدون مشکل انجام می‌شود اما نمی‌توانید تجربه روانی به اندازه موبایل‌های قوی‌تر داشته باشید.

در نتیجه می‌توان گفت که تمام گوشی‌های سامسونگ که از سال ۲۰۲۱ به بالا تولید شده‌اند و در سطح میان‌رده و بالاتر قرار می‌گیرند، می‌توانند به خوبی کالاف را اجرا کنند. این گوشی‌ها دارای پردازنده مناسب اجرای کالاف هستند، رم و حافظه کافی دارند و دارای باتری مناسبی هستند که می‌تواند اجرای کالاف را مدیریت کند.

گوشی‌های iPhone

اپل برخلاف سامسونگ، گوشی‌های خود را در مدل‌های بسیار زیاد تولید نکرده و سالانه تنها ۴ یا ۵ مدل مختلف از یک نسل از گوشی‌ها را به بازار عرضه می‌کند. اگر گوشی‌های آیفون را بررسی کنید، ممکن است سخت‌افزار آن‌ها شما را گول بزنند و فکر کنید که این موبایل‌ها نمی‌توانند کالاف را اجرا کنند؛ چرا که آیفون‌ها معمولا دارای ۴ یا ۶ گیگابایت رم هستند، در حالی که گوشی‌های اندروید تا ۲۴ گیگابایت هم حافظه رم دارند.

این اعداد نباید شما را گول بزنند، آیفون‌ها به دلیل ارتباط سخت‌افزار با نرم‌افزار و سیستم عامل منحصر به فردشان، عملکرد بسیار بهتری حتی با رم‌های پایین دارند. همچنین پردازنده‌های آیفون‌ها، مخصوصا آیفون‌های جدیدتر و مدل‌های پرو و پرومکس، دارای قدرت بسیار زیادی هستند و به خوبی بازی‌ها را اجرا می‌کنند.

می‌توان گفت که تمام گوشی‌های آیفون ۸ به بعد که شامل سری آیفون‌های X، ۱۱، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۵ و آیفون ۱۶ که به تازگی عرضه شده است، ‌می‌شوند، می‌توانند بدون هیچ‌گونه مشکل کالاف دیوتی موبایل را اجرا کنند. تمام این آیفون‌ها دارای سخت‌افزار و تجهیزات لازم برای اجرای روان کالاف هستند.

با این حال هرچه موبایل قدیمی‌تر باشد، احتمال لگ زدن بازی روی آن بیش‌تر می‌شود؛ درنتیجه روی آیفون‌های جدیدتر مانند سری ۱۴ و ۱۵، گیم پلی روان‌تری را تجربه خواهید کرد. همچنین آیفون‌های مدل‌های غیر از پرو و پرومکس، ممکن است باتری ضعیف‌تری داشته باشند و سریع‌تر از مدل‌های دیگر با اجرای کالاف دیوتی موبایل باتری خالی کنند.

گوشی‌های شیائومی

شیائومی به تولید گوشی‌های هم‌رده پرچم‌دارهای سامسونگ اما با قیمتی بسیار پایین‌تر معروف است. شما می‌توانید با خرید گوشی گیمینگ شیائومی ارزان، تجربه یک کالاف دیوتی موبایل روان و بدون نقص را داشته باشید. با این حال بسیاری از کاربران ادعا می‌کنند که گوشی‌های شیائومی طول عمر کم‌تری نسبت به برندهای دیگر دارند؛ این ادعا برای برخی از مدل‌ها صحیح است اما اکثر مدل‌های گیمینگ شیائومی این مشکل را ندارند.

در لیست زیر بهترین گوشی مورد نیاز کالاف دیوتی را از برند شیائومی معرفی می‌کنیم:

  • شیائومی 13T Ultra
  • Redmi Note 13 Pro/Ultra
  • Poco F4 GT
  • 11T Pro
  • Poco F5 Pro
  • X6 Pro
  • X5 pro
  • X4 pro
  • Redmi Note 12 Pro+
  • Redmi Note 11 Pro
  • Poco X3 Pro
  • Redmi Note 10
  • Redmi Note 9
  • Poco C65
  • Poco M6/ M6 Pro
  • Poco M5

همان‌طور که مشاهده می‌کنید تمام گوشی‌های پرچم‌دار و تقریبا تمام گوشی‌های میان‌رده شیائومی امکان اجرای روان و بدون مشکل کالاف دیوتی را دارند. شیائومی‌های میان‌رده را در حال حاضر می‌توانید با قیمتی پایین‌تر از ۱۰ میلیون تومان خریداری کنید و یک گیم پلی کالاف روان و بدون لگ داشته باشید.

گوشی‌های پیکسل

سری گوشی‌های پیکسل توسط گوگل تولید می‌شوند و به دلیل داشتن سیستم عامل اندروید نزدیک به خام و یک رابط کاربری ساده، عملکردی بسیار سریع در پردازش مرکزی و گرافیکی دارند. سری موبایل‌های پیکسل هم همانند موبایل‌های دیگر دارای مدل‌های پرچم‌دار و میان‌رده هستند و می‌توانید بهترین گوشی مورد نیاز کالاف دیوتی موبایل را از این برند، در لیست زیر مشاهده کنید:

  • پیکسل ۹ پرو و ۹ پرو XL؛ جدیدترین پرچم‌داران سری گوشی‌های پیکسل که به راحتی کالاف دیوتی را با بالاترین کیفیت اجرا می‌کنند.
  • پیکسل 8A؛ از بهترین گوشی‌های پیکسل که در کنار گیمینگ برای انجام کارهای روزمره هم مناسب است و قیمتی معقول دارد.
  • پیکسل ۹؛ یکی از گوشی‌های سری پیکسل که ضعیف‌تر از مدل‌های پرچم‌دار است اما همچنان می‌تواند کالاف دیوتی موبایل را به راحتی اجرا کند.
  • پیکسل 7A؛ گوشی اقتصادی سری پیکسل که دارای سخت‌افزار لازم و کافی برای اجرای مناسب کالاف دیوتی موبایل است اما نباید انتظار اجرای این بازی را با بالاترین کیفیت و سرعت داشته باشید.

گوشی‌های وان پلاس

وان پلاس یکی دیگر از برندهای چینی تولیدکننده موبایل است که موبایل‌هایی در رده پرچم‌دارهای برندهای دیگر را با قیمتی بسیار پایین تولید می‌کند. در لیست زیر می‌توانید بهترین گوشی مورد نیاز کالاف دیوتی از برند وان پلاس را مشاهده کنید:

  • سری‌های عددی وان پلاس شامل وان پلاس ۱۲ و ۱۱ که پرچم‌داران این برند به شمار می‌روند.
  • OnePlus 12R؛ این سری ویژگی‌هایی مشابه گوشی پرچم‌دار وان پلاس دارد اما با قیمتی پایین‌تر به فروش می‌رسد.
  • OnePlus Open؛ گوشی جدید و تاشوی وان پلاس است که دارای سخت‌افزاری قدرت‌مند بوده و با قیمتی نسبتا پایین، یکی از بهترین گزینه‌ها برای اجرای کالاف دیوتی موبایل به شمار می‌رود.

آیا کالاف دیوتی موبایل گوشی را خراب میکند؟

این باور که کالاف دیوتی موبایل یا بازی‌های دیگر گوشی را خراب می‌کنند؛ کاملا اشتباه است. تمام موبایل‌ها در طول استفاده و گذر زمان دچار فرسایش شده و در نهایت از کار می‌افتند. با این حال برخی از موبایل‌ها طول عمر بالاتری دارند و برخی دیگر تنها پس از یک الی دو سال خراب می‌شوند.

یکی از نگرانی‌های افراد پس از نصب بازی‌های سنگین مانند کالاف این است که ممکن است باتری گوشی‌شان خراب شود. اگر کالاف دیوتی موبایل را با گوشی در حال شارژ بازی نکنید، اتفاقی برای باتری شما نمی‌افتد. به طور کلی باتری گوشی‌ها با گذشت زمان ظرفیت واقعی خودشان را از دست می‌دهند و روز به روز ظرفیت آن‌ها در حال کاهش است؛ اجرای بازی‌ها یا برنامه‌های دیگر در حال شارژ،‌ این روند را سریع‌تر می‌کند.

با تمام این موارد، نمی‌توان از تاثیر کالاف دیوتی موبایل روی گوشی‌ها غافل شد؛ بهترین گوشی‌های گیمینگ به دلیل طراحی اختصاصی‌شان برای گیم، بهتر می‌توانند کالاف دیوتی را اجرا کنند. در مقابل، گوشی‌های عادی میان‌رده، با اجرای کالاف دیوتی موبایل ممکن است تحت فشار قرار بگیرند و دائما داغ شوند. این موضوع ممکن است در بلند مدت باعث کاهش عمر گوشی و ظرفیت باتری شود. به طور کلی هرچه گوشی قوی‌تر باشد، اجرای کالاف دیوتی موبایل در آن راحت‌تر بوده و درنتیجه گوشی دیرتر از کار خواهد افتاد.

در زمان خرید گوشی مورد نیاز کالاف دیوتی چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

  1. هرچه پردازنده گوشی جدیدتر باشد، بازی را راحت‌تر اجرا خواهد کرد. پردازنده‌های جدید اسنپ دراگون و پردازنده‌های اپل از تمام مدل‌های دیگر عملکرد بهتری دارند.
  2. رم گوشی هم باید بالا باشد؛ موبایل‌های اندروید با رم پایین‌تر از ۴ گیگابایت نمی‌توانند به راحتی این بازی را اجرا کنند.
  3. کالاف دیوتی موبایل در تمام سیستم‌عامل‌ها به حداقل ۳ گیگ فضای خالی نیاز دارد تا بالا بیایید. با دانلود محتویات بازی به شکل کامل، ممکن است فضایی تا ۱۰ گیگابایت هم اشغال کند. درنتیجه باید موبایلی را با حداقل فضای ذخیره ۶۴ گیگابایت بخرید.
  4. موبایلی را بخرید که نمایشگری با رفریش ریت حداقل ۶۰ داشته باشد تا بتوانید کالاف دیوتی موبایل را روان و بدون لگ اجرا کنید.

اگر اطلاعات بیشتری از بازی کالاف دیوتی میخواهید میتوانید مقاله آموزش کامل بازی کالاف دیوتی موبایل 2024 را در رسانه کالاف دیوتی دات آی آر بخوانید.

به نظر شما چه گوشی برای بازی کالاف دیوتی خوب است؟

در این محتوا بهترین گوشی‌های گیمینگ و گوشی مورد نیاز کالاف دیوتی را معرفی کردیم. تلاش ما این بوده است که از ضعیف‌ترین و ارزان‌ترین گوشی‌ها تا گوشی‌های پرچم‌دار و گران را به شما معرفی کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. اگر گوشی‌های گیمینگ را کنار بگذاریم، اکثر گوشی‌های میان‌رده به بالا که در سال‌های اخیر تولید شده‌اند، می‌توانند یک بازی سنگین مانند کالاف دیوتی موبایل را به راحتی و بدون لگ اجرا کنند.

شما هم از تجربه‌تان از بازی کالاف با گوشی‌های مختلف را برای ما بنویسید. به نظرتان کدام گوشی‌ها برای اجرای کالاف مناسب‌تر هستند؟ نظرات‌تان را بنویسید و به ما کمک کنید تا محتواها و خدمات بهتری را به کاربران ایرانی ارائه دهیم.

سوالات متداول

چه گوشی برای کالاف خوبه؟

علاوه بر گوشی‌های گیمینگ و پرچم‌دار، سری گوشی‌های پوکو شیائومی، سری گوشی‌های مدل A سامسونگ و گوشی‌های وان پلاس جدید برای اجرای کالاف دیوتی مناسب هستند. همچنین تمام آیفون‌های سال‌های اخیر می‌توانند این بازی را به راحتی اجرا کنند.

آیا کالاف دیوتی موبایل گوشی را خراب می‌کند؟

به طور کلی خیر؛ با این حال اجرای این بازی روی یک گوشی ضعیف می‌تواند باعث کاهش عمر آن گوشی در بلندمدت شود.

ثبت دیدگاه

نظرات کاربران

8 دیدگاه
  • طاها

    S23 ultra چطور ؟؟

    • حامد فندرسکی

      سلام عالیه

  • ناشناس

    ببخشید گوشی پوکو X6پرو خوبه واسه کالاف

    • حامد فندرسکی

      سلام بله خوبه

  • رها

    ارزان ترین گوشی مورد نیاز کالاف دیوتی موبایل و میشه معرفی کنید ؟

    • پشتیبانی ایران موجو

      سلام ارزان‌ترین گوشی مناسب برای کالاف دیوتی موبایل میشه به گوشی Xiaomi Redmi 9C با پردازنده Helio G35 و 3 گیگابایت رم است اشاره کرد.

  • میثم

    آیا تبلت هم جزوه گوشی مورد نیاز کالاف دیوتی موبایل حساب میشه ؟

    • پشتیبانی ایران موجو

      سلام بله بازی روی تبلت‌های اندرویدی و iPad‌ های جدیدتر هم قابل اجراست.

iranmojo online support