بررسی 22 تا از بهترین dns برای کالاف دیوتی موبایل
همانطور که میدانید دسترسی به کالاف دیوتی موبایل بدون dns یا ویپیان امکانپذیر نیست و این نیاز باعث شده است تا dnsهای زیادی ایجاد شوند که به کاربران برای وصل...
ساخت سرور کالاف دیوتی 4 مخصوصا روی لینوکس، میتواند کار چالشبرانگیزی باشد؛ مخصوصا با توجه به این که هیچ آموزش جامعی برای این کار وجود ندارد. در ادامه این مقاله ساخت سرور کالاف دیوتی 4 روی لینوکس را به شکل جامع آموزش میدهیم. این آموزش برای توزیع debian است اما به راحتی میتوانید برای دیستروهای دیگر هم از آن استفاده کنید. در ادامه این مطلب از بخش آموزش بازی کالاف دیوتی قصد داریم به آموزش ساخت سرور کالاف دیوتی 4 روی لینوکس بپردازیم.
ساخت سرور برای بازی کالاف دیوتی 4 روی سیستمعامل لینوکس میتواند تجربهای جذاب و آموزشی باشد، به خصوص برای علاقهمندان به بازیهای چندنفره و افرادی که به مدیریت سرورهای بازی علاقهمند هستند. لینوکس به دلیل پایداری، امنیت بالا و منابع کمتر مورد نیاز، یکی از بهترین سیستمعاملها برای میزبانی سرورهای بازی محسوب میشود.
ببا کد زیر میتوانید کتابخانهها و تجهیزات مورد نیاز برای ساخت سرور کالاف دیوتی 4 لینوکس خود نصب کنید و قبل از پیست کردن کد، یک بار آن را چک کنید تا مطابق با سیستم شما باشد و در صورت نیاز، بخشی از آن را تغییر دهید.
sudo dpkg –add-architecture i386
sudo apt update && sudo apt install -y distro-info file libstdc++-10-dev libsdl2-2.0-0:i386 netcat tmux uuid-runtime curl wget tar bzip2 gzip unzip bsdmainutils python3 util-linux ca-certificates binutils bc jq lib32gcc1 lib32z1 uuid-runtime
برای ساخت سرور کالاف دیوتی 4 با کد زیر یک یوزر بسازید و پس از آن پسوورد خودتان را وارد کنید:
adduser cod4server
پس از ساخت اکانت، با استفاده از آن لاگین کنید:
su – cod4server
برای ساخت سرور کالاف دیوتی 4 شما میتوانید به راحتی با LinuxGSM سرور cod4x را نصب کرده و آن را روی کنسول اجرا کنید.
در دایرکتوری هوم سرور کالاف دیوتی ۴ خود، کد زیر را وارد کنید:
wget -O linuxgsm.sh https://linuxgsm.sh && chmod +x linuxgsm.sh && bash linuxgsm.sh cod4server
اینستالر سرور کالاف دیوتی ۴ را اجرا کنید و اگر با مشکل مواجه شدید، ارور و خطایی را که ترمینال نشان میدهد، با دقت مطالعه کنید که این ارور نمایش میدهد که چه کتابخانهای را باید نصب کنید و چه ابزاری را برای نصب سرور نیاز دارید.
فایل برخی از بازیها در LinuxGSM به شکل اتوماتیک دانلود میشوند اما کالاف دیوتی ۴ اینطور نیست و باید فایل آن را دانلود کنید. پس از دانلود فایل بازی و نصب آن، به مسیر نصب مراجعه کنید و تمام پوشههای main و zone را کپی کرده و در سرور در مسیر زیر پیست کنید:
/home/cod4server/serverfiles/
اگر از قبل یک دایرکتوری با نام یکسان وجود دارد، آنها را پاک کرده یا اسمشان را تغییر دهید. برای ارسال فایلها میتوانید از USB استفاده کنید یا اگر FTP دارید، با استفاده از آن فایلها را بفرستید. استفاده از متد SCB نیز پیشنهاد میشود.
در مسیر /home/cod4server/serverfiles/main فایلی به نام cod4server.cfg باز کرده یا در صورت موجود بودن فایلی به این اسم، آن را ادیت کنید و در این بخش باید کد مربوط به بازی را بنویسید اما ما پیشنهاد میکنیم برای ساخت سرور کالاف دیوتی 4 روی لینوکس کد زیر استفاده کنید:
// Meta Information, not required
sets _Admin “Admin Name”
sets _Email “example@example.com”
sets _Website “example.com”
sets _Location “”
sets _Maps “”
sets _Gametype “”
/////////////////////////////////
set sv_authtoken “Place your key here”
set sv_steamserverlogintoken “Place your key here”
// Basics
set sv_hostname “For The Bois – Vanilla”
set g_motd “Welcome to Vanilla CoD4 for the bois” // Message of the day, which getting shown to every player on his 1st spawn
set dedicated “2” // 0 = Listen, 1 = LAN, 2 = Internet ( you probably want 2 )
set rcon_password “” // password for remote access, leave empty to deactivate, min 8 characters
set g_password “” // join password, leave empty to deactivate
set sv_privateClients “2” //Private Clients, number of slots that can only be changed with a password
set sv_privatePassword “” // the password to join private slots
set sv_authorizemode “0” // cdkey validation
set sv_showasranked 1 // 0 = show modded server as not ranked, 1 = shows server as ranked altough it is modded
set sv_master1 “master.activision.com”
// Log File
set g_logsync “2” // 0=no log, 1=buffered, 2=continuous, 3=append
set logfile “1” // 0 = NO log, 1 = log file enabled
set g_log “games_mp.log” // Name of log file, default is games_mp.log
set sv_log_damage “1”
set sv_statusfile “serverstatus.xml” // writes an xml serverstatus to disc, leave empty to disable
// Networking
// set net_ip “0.0.0.0” // not necessary to be set
// set net_port 28960 // network port
// set sv_maxRate 25000
set sv_minPing “0” // minimal ping [ms] for a player to join the server
set sv_maxPing “350” // maximal ping [ms] for a player to join the server
set sv_timeout 40 // Seconds to keep a client on server without a new clientmessage
set sv_connectTimeout 90 // Seconds to wait for a client which is loading a map without a new clientmessage
set sv_zombieTime 2 // Seconds to keep a disconnected client on server to transmit the last message
set sv_reconnectlimit 5 // Seconds to disallow a prior connected client to reconnect to the server
// Floodprotection is enabled by default!
// sv_floodProtect, sv_maxRate,
// Variables you should not touch
// set sv_fps “20” //Server-FPS (do not change!)
// set sv_punkbuster “0” //Punkbuster, PB is not supported on CoD4x
// set sv_pure “1” //check IWD-data 0 = off, 1 = on
// set g_antilag “1” //0 = off, 1 = on // Anti lag checks for weapon hits
// set ModStats 1 // 1 = use player stats file for mods (normal behaviours), 0 = use player stats file of basegame (DANGEROUS!!! as it can overwrite your stats)
// Variables I have no clue what they are doing
set sv_allowAnonymous “0” // Anonymous //0 = off 1 = on
//////////////////////
// Gameplay
// Maps
set sv_mapRotation “gametype dm map mp_backlot gametype dm map mp_bloc gametype war map mp_bog gametype dm map mp_cargoship gametype dm map mp_citystreets gametype dm map mp_convoy gametype dm map mp_countdown gametype dm map mp_crash gametype dm map mp_crossfire gametype dm map mp_farm gametype dm map mp_overgrown gametype dm map mp_pipeline gametype dm map mp_shipment gametype dm map mp_showdown gametype dm map mp_strike gametype dm map mp_vacant” // maps that will be played automatically
set sv_randomMapRotation 1 // 0 = sv_mapRotation is randomized, 1 = sequential order of sv_mapRotation
set g_deadChat “1” // dead can chat // 0 = off, 1 = on
set voice_deadChat “0” // dead can use voicechat //0 = off, 1 = on
set g_gravity “800” //Gravity //Standard 800
set sv_disableClientConsole “0” //deactivate console for clients //0 = no, 1 = yes
set scr_teambalance “1” //auto-teambalance //0 = no, 1 = yes
set scr_team_fftype “0” //friendly-fire //0 = off, 1 = on, //2 = reflect damage, 3 = shared damage
set scr_game_spectatetype “2” // spectator // 0 = off, 1 = only Team/player, 2 = free
set scr_hardcore 0 //Hardcore Mode //0 = off 1 = on
set scr_oldschool “0” //Oldschool Mode //0 = off, 1 = on
set g_friendlyPlayerCanBlock 1 // 1 = player collision between friendly players, 0 = collision between friendly players is disabled
set g_FFAPlayerCanBlock 1 // same for FFA (non team based) gamemode
// Less interesting Gameplay stuff
set scr_drawfriend “1” //show team mates //0 = off, 1 = on
set scr_enable_scoretext “1” //hit-message //0 = no, 1 = yes
set scr_game_allowkillcam “1” //Killcam //0 = no, 1 = yes // Allow to play killcam after you got killed
set scr_game_deathpointloss “0” //points-distraction when hit //0 = no, 1 = yes
set scr_game_suicidepointloss “0” //points-distraction suicide //0 = no, 1 = yes
set scr_game_matchstarttime “10” //time until match starts
set scr_game_playerwaittime “10” //respawn-delay
set scr_player_forcerespawn “-1” //force respawn //0 = no, 1 = yes // forgot what -1 did but i believe it was different xD
set scr_player_healthregentime “5” //health regeneration (in seconds)
set scr_player_maxhealth “100” //Max health
set scr_player_sprinttime “4” //Sprint-time
set scr_game_onlyheadshots “0” //headshots only //0 = no, 1 = yes
set scr_teamKillPunishCount “3” //Teamkiller kick after x Teamkills
set scr_team_teamkillspawndelay “20” //teamkill spawn delay (in seconds)
set scr_team_teamkillpointloss “1” //pointloss after Teamkill //0 = no, 1 = yes
set scr_enable_hiticon “1” //Hit-Symbol //0 = off, 1 = on
//Game-Modes
//Death Match (dm)
set scr_dm_scorelimit “1000”
set scr_dm_timelimit “10”
set scr_dm_roundlimit “1”
set scr_dm_numlives “0”
set scr_dm_playerrespawndelay “0”
set scr_dm_waverespawndelay “0”
//Team Death Match (war)
set scr_war_scorelimit “2000”
set scr_war_timelimit “10”
set scr_war_roundlimit “1”
set scr_war_numlives “0”
set scr_war_playerrespawndelay “3”
set scr_war_waverespawndelay “0”
//Domination (dom)
set scr_dom_scorelimit “250”
set scr_dom_timelimit “0”
set scr_dom_numlives “0”
set scr_dom_playerrespawndelay “3”
set scr_dom_roundlimit “1”
set scr_dom_waverespawndelay “0”
//HQ (koth)
set scr_koth_scorelimit “250”
set scr_koth_timelimit “15”
set koth_kothmode “0” //Classic HQ-Mode 0 = off, 1 = on
set koth_capturetime “20”
set koth_spawntime “3” //0 = immediately, x = time in seconds
set scr_koth_numlives “0”
set scr_koth_playerrespawndelay “3”
set scr_koth_roundlimit “1”
set scr_koth_roundswitch “1”
set scr_koth_waverespawndelay “0”
set koth_autodestroytime “60”
set koth_delayPlayer “3”
set koth_destroytime “10”
set koth_spawnDelay “3”
//Sabotage (sab)
set scr_sab_scorelimit “2”
set scr_sab_timelimit “10”
set scr_sab_roundswitch “1”
set scr_sab_bombtimer “30”
set scr_sab_planttime “2.5”
set scr_sab_defusetime “5”
set scr_sab_hotpotato “0”
set scr_sab_numlives “0”
set scr_sab_playerrespawndelay “5”
set scr_sab_roundlimit “0”
set scr_sab_waverespawndelay “0”
//Search and destroy (sd)
set scr_sd_scorelimit “9”
set scr_sd_timelimit “2.5”
set scr_sd_roundswitch “4”
set scr_sd_bombtimer “45”
set scr_sd_planttime “5”
set scr_sd_defusetime “7”
set scr_sd_multibomb “0”
set scr_sd_numlives “1”
set scr_sd_playerrespawndelay “0”
set scr_sd_roundlimit “0”
set scr_sd_waverespawndelay “0”
set g_gametype “dm” // gamemode, one of [war, dm, sd, sab, koth]
// Amazing Stuff
//set sv_autodemorecord 1 // Records demos of players on the serverside, demos are stored in “demos” folder
//set sv_demoCompletedCmd “” // program to execute when a demo has been saved
//set sv_screenshotArrivedCmd “” // program to execute when a screenshot was taken
//set sv_legacyguidmode 0 // 1 = old 32 character guids are used, 0 = new cod4x guid format is used ( like steamids )
///////////////////////////
// Setup for custom maps when running a mod
// seta sv_wwwDownload “1” // enable download redirection
// seta sv_wwwBaseURL “http://someserver/cod4dl/” // defines url to download from
// seta sv_wwwDlDisconnected “0” // disconnect clients while downloading
///////////////////////////
set sv_nosteamnames 1 // 1 = Use names from steam if steam is available
map_rotate // required to load the first map of the rotation, alternatively use “map mp_killhouse” or pass “+set map mp_killhouse” as commandline argument
در تنظیمات سرور بازی Call Of Duty گزینه های مختلفی وجود دارند که اگر سرور رو کامپیوتر شخصی و فایروال شما اجرا میشود، میتوانید این کار را انجام دهید و اگر از VPS استفاده میکنید و سرور اجارهای دارید، باید با استفاده از تنظیمات تامینکننده سرور این کارها را انجام دهید. برای ساخت سرور کالاف دیوتی 4 روی لینوکس در حالت کلی برای این نمایش پورتها روی روتر باید مراحل زیر را انجام دهید:
در مرورگر خود آیپی روتر خودتان را وارد کنید. (معمولا 192.168.0.1 یا 192.168.1.1 است.) پس از آن با استفاده از یوزرنیم و پسوورد لاگین کنید.
به بخش تنظیمات پورت مراجعه کنید و به دنبال تنظیماتی با عنوان Port Forwarding، Port Mapping، Gaming، Virtual Servers یا اسمهای مشابه باشید. این تنظیمات را معمولا در بخش Advanced پیدا میکنید.
قاعدههای Port Forwarding را اعمال کنید:
برای ساخت سرور کالاف دیوتی 4 روی لینوکس با موفقیت، باید برنامه مولتیپلیر خودتان را به ورژن ۱.۷ کاهش دهید. این ورژن با سرورهای cod4x سازگار است و میتوانید با آن بازی کنید. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:
برای این که تمام دستورات ساخت سرور کالاف دیوتی 4 روی لینوکس را مشاهده کنید، کد زیر را بنویسید:
./cod4server
با استفاده از مراحل زیر، از داخل بازی وارد سرورتان شوید:
در این مطلب از ایران موجو آموزش قدم به قدم ساخت سرور کالاف دیوتی 4 روی لینوکس را برای شما بیان کردیم. چنانچه شما جای نکته ای را در این بازی خالی دیدید، آن را از طریق قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. نکات شما می تواند ساخت سرور کالاف دیوتی 4 روی لینوکس را برای سایر مخاطبین راحت تر کند.
چگونه میتوانم سرور Call of Duty 4 را به روزرسانی کنم؟
بهروزرسانی سرور Call of Duty 4 معمولاً شامل دانلود پچها و آپدیتهای رسمی بازی است. شما باید فایلهای بهروزرسانی را دانلود کرده و روی سرور نصب کنید. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که نسخه کلاینت بازی با نسخه سرور همخوانی دارد.
چگونه میتوانم سرور Call of Duty 4 را پیکربندی کنم؟
فایل پیکربندی اصلی سرور به نام server.cfg شناخته میشود که در پوشه اصلی بازی قرار دارد. شما میتوانید این فایل را با استفاده از یک ویرایشگر متنی مانند nano یا vim ویرایش کنید و تنظیمات مختلفی مانند نام سرور، پورت، قوانین بازی و نقشهها را مشخص کنید.
برای ساخت سرور Call of Duty 4 روی لینوکس به چه مواردی نیاز دارم؟
برای ساخت سرور Call of Duty 4 روی لینوکس، به یک سرور یا سیستم لینوکسی، نسخه قانونی بازی Call of Duty 4، دانش پایهای از دستورات لینوکس و اتصال به اینترنت نیاز دارید. همچنین نیاز به نصب ابزارها و کتابخانههای مورد نیاز برای راهاندازی سرور دارید.
ثبت دیدگاه
نظرات کاربران
سلام وقت بخیر
من بعد از اینکه سی پی خریدم دیگه تو بازی نرفت این جمله همش مینویسه لطفا راه نمایی کنید
Please prohibit the use of third-party plug-ins or applications. , 14:13:26 03-13-2023 ( 15035 )
سلام دوست گرامی هر زمان که میخواین وارد بازی بشید تمامی برنامه هاتون رو باید ببندید بعد وارد بازی بشید
پس لینک دانلود برنامه هاش کجاست
سلام پایین صفخه اول سایت
سلام خسته نباشید. بچه ها این کال اف دیوتی رو تو خونه آنلاین با هم بازی میکنن. میخاستم ببینم با چ برنامه ای سرور میرن و هر کسی از خونه خودش وصل میشه بدون اینکه شبکه باشه و کنار هم دیگ باشن