ترفندهای حرفه‌ای شدن در بازی فری فایر

ترفندهای حرفه‌ای شدن در بازی فری فایر
  • تاریخ ثبت
  • بازدید 1037
  • دیدگاه 0
  • اشتراک گذاری
  • موضوع وبلاگ

در مسیر حرفه ای شدن در فری فایر، کلید موفقیت در تسلط بر مکانیک‌های بازی و استراتژی‌های پیشرفته نهفته است. این روند نیازمند تعهد به تمرین مستمر، تجزیه و تحلیل بازی‌ها برای بهبود اشتباهات، و همچنین کار تیمی مؤثر است. توسعه مهارت‌های فردی و درک عمیق از نقشه‌ها و تجهیزات می‌تواند شما را در این سفر هیجان‌انگیز یاری رساند. بیایید نگاهی دقیق‌تر به چگونگی دستیابی به این سطح از مهارت در فری فایر بیندازیم.

چگونه در فری فایر حرفه ای شویم؟

برای حرفه‌ای شدن در فری فایر، ابتدا باید کنترل‌ها و گیم‌پلی بازی را به خوبی فرا بگیرید. تمرکز بر تاکتیک‌های مختلف، شناخت نقشه‌ها و بهینه‌سازی استفاده از منابع بازی مهم است. علاوه بر این، تقویت مهارت‌های تیراندازی و استراتژی‌های تیمی، و همچنین تمرین مستمر و بررسی بازی‌های بازیکنان حرفه‌ای، به شما کمک می‌کند تا به سطح بالاتری برسید. مشارکت در تورنمنت‌ها و جامعه بازی نیز می‌تواند تجربه و مهارت شما را افزایش دهد.شاید مقاله برترین بازیکن‌های فری فایر در جهان برای شما جالب باشد.

ترفندهایی برای حرفه‌ای شدن در بازی فری فایر

  • چتر نجات خود را باز نکنید! 
  • بهترین نقطه برای فرود آمدن در بازی فری فایر 
  •  از وسایل نقلیه استفاده نکنید! 
  • اسلحه‌های مختلف را بشناسید 
  • تجهیزات دفاعی از اسلحه‌ها مهم‌تر هستند
  • حریص نباشید!
  • تجهیزاتتان در آخر بازی کافی است
  • خرید جم فری فایر
  • از هدفون استفاده کنید
  • یک جا ایستادن ممنوع
  • در نقاط مرتفع بمانید 
  • ندویید! 
  • مینی مپ دوست شماست!
  • تنظیمات هدف‌گیری را بهینه‌سازی کنید 

چتر نجات خود را باز نکنید!

چتر نجات خود را در فری فایر باز نکنید!

یکی از ترفند های فری فایر  این است که زمانی که از هواپیما در ابتدای بازی خارج می‌شوید، می‌توانید چتر نجات خود را باز کنید تا فرود بیایید. به هیچ عنوان چتر نجات خود را باز نکنید؛ باز کردن چتر نجات سرعت فرود شما را آهسته‌تر کرده و باعث می‌شود تا زمانی که دشمنانتان به زمین رسیده‌اند، شما همچنان معلق در هوا باشید.

مکانی که می‌خواهید فرود بیایید را در همان هنگام سقوط تعیین کرده و به آن جهت حرکت کنید. سیستم بازی در زمان رسیدن به نزدیکی زمان، در بهترین زمان به شکل اتوماتیک چتر نجات شما را باز می‌کند. در نتیجه در سریع‌ترین زمان به نقطه موردنظر خود خواهید رسید.

یادتان باشد که اگر انمی زودتر به زمین برسد، می‌تواند به شما که در هوا هستید، شلیک کند و همان ابتدای بازی دمیج بخورید. شما هم می‌توانید به انمی‌هایی که همچنان با چتر در هوا هستند، شلیک کنید و از همان ابتدای بازی کیل بگیرید.

بهترین نقطه برای فرود آمدن در بازی فری فایر

بهترین نقطه برای فرود آمدن در بازی فری فایر

فرود آمدن اولین کار مهم برای حرفه‌ای شدن در بازی فری فایر است که باید به آن دقت داشته باشید. به همین دلیل افراد باید قدم اول را به درستی بردارند. این قدم عبارت است از این که شما باید در هنگام فرود، در مناطقی فرود بیایید که تراکم جمعیت کم‌تر باشد. منظور از تراکم جمعیت، همان دشمنان شما هستند. پس در یک زمین خلوت فرود بیایید. اگر این کار را انجام ندهید، احتمال حذف سریع شما از بازی وجود دارد.

پس از فرود آمدن در منطقه مورد نظر، به هیچ عنوان وارد نبرد و تیراندازی نشده و از مکان‌هایی مانند شهرها دوری کنید. در ابتدای بازی فقط بدوید تا به یک منطقه خلوت برسید و بتوانید اسلحه‌های مناسبی پیدا کنید. اگر در ناحیه مرکز بازی مانند Power Plant فرود آمده‌اید،‌ هرچه سریع‌تر با ماشین از آن‌جا دور شوید؛ آن منطقه شلوغ‌ترین منطقه بازی است.

با این حال اگراز توانایی‌های خود باخبر هستید و می‌توانید کیل زیادی بگیرید، بهتر است در شلوغ‌ترین جا فرود آیید. یادتان باشد حتی حرفه‌ای‌ترین بازیکن هم بدون اسلحه و تجهیزات مناسب، آسیب‌پذیر بوده و حتی مبتدی‌ها می‌توانند او را بکشند.

 از وسایل نقلیه استفاده نکنید!

 از وسایل نقلیه در فری فایر استفاده نکنید!

این مورد از عجیب‌ترین ترفندهای فری فایر است  . اگر به تنهایی و سولو بازی می‌کنید، حدالامکان از وسایل نقلیه استفاده نکنید. اتومبیل‌ها صدای زیادی تولید می‌کنند و دشمنان می‌توانند شما را از فواصل بسیار دور تشخیص دهند. اگر مجبور شدید از وسیله نقلیه استفاده کنید، پس از پیاده شدن، سریعا از آن محل دور شوید.

با این حال اگر به شکل تیمی بازی می‌کنید، می‌توانید راحت‌تر باشید و به راحتی از این ماشین‌ها استفاده کنید. یکی از شما می‌تواند رانندگی کرده و بقیه هم‌تیمی‌ها به دشمنان شلیک کنند. این کار ساده، زمانی که به تنهایی بازی می‌کنید، تبدیل به خودکشی می‌شود؛ چرا که نمی‌توانید همزمان هم رانندگی و هم شلیک کنید.

اسلحه‌های مختلف در فری فایر بشناسید

اسلحه‌های مختلف در فری فایر بشناسید

فری فایر گستره وسیعی از  اسلحه‌های مختلف را دارد که هرکدام دارای نقاط قوت و ضعف مختلفی هستند. با دانستن این که کدام اسلحه در چه شرایطی بهترین عملکرد را خواهد داشت، می‌توانید به مرور زمان به یک پرو پلیر تبدیل شوید. در لیست زیر کاربرد هر نوع از اسلحه را خواهید دید:

  • از assault rifleها برای مبارزه در فواصل متوسط استفاده کنید. اسلحه‌های مانند M4A1 و AK47 از این نوع هستند.
  • شاتگان‌ها مانند M1014 و SPAS12 برای تیراندازی در فواصل نزدیک مناسب هستند تا حتی با هدف‌گیری ضعیف هم به دشمن آسیب برسانید.
  • اسنایپرها مناسب تیراندازی از فواصل دور هستند؛ با اسلحه‌های AWM و Kar98K می‌توانید از فواصل دور دشمنتان را بکشید.

اگر می خواهید قوی ترین اسلحه های کالاف دیوتی را بشناسید مقاله معرفی بهترین سلاح های بازی فری فایر را در ایران موجو بخوانید.

تجهیزات دفاعی در فری فایر از اسلحه‌ها مهم‌تر هستند

تجهیزات دفاعی در فری فایر از اسلحه‌ها مهم‌تر هستند

بسیاری از بازیکنان تلاش می‌کنند تا در ابتدای بازی اسلحه پیدا کنند اما تمرکز شما باید روی پیدا کردن جلیقه و هلمت باشد. شما حتی اگر بهترین اسلحه‌ها را نیز داشته باشید، نمی‌توانید در مقابل گلوله یک اسنایپر مقاومت کنید. سر شما در بازی آسیب‌پذیرترین نقطه و درخطرترین محل از بدنتان است و اگر یک هلمت مناسب نداشته باشید، مبتدی‌ترین بازیکنان شما را خواهند کشت.

هدشات‌ها دمیج بسیار زیادی دارند و اولویت شما باید محافظت از سرتان با یک هلمت مناسب باشد. سپس می‌توانید به دنبال اسلحه مناسب برای کیل گرفتن باشید. این یکی از ترفندهای فری فایر است که بسیاری از بازیکنان آن را رعایت نمی‌کنند و شما با رعایت کردن آن، در همان ابتدای بازی می‌توانید کیل زیادی بگیرید.

حتی اگر نتوانید اسلحه مناسبی پیدا کنید، داشتن تجهیزات دفاعی مناسب باعث می‌شود تا به راحتی از محل خطر فرار کرده و با آرامش به دنبال اسلحه باشید. در نتیجه فراموش نکنید که هلمت و جلیقه‌، بسیار مهم‌تر از قوی‌ترین اسلحه‌ها هستند.

حریص نباشید!

همانطور که اشاره شد، گاهی اوقات در بازی، ایردراپ‌هایی از هوا به پایین می‌آیند. این ایردراپ‌ها معمولا صندوق‌هایی شامل بهترین اسلحه‌ها و تجهیزات هستند. اگر یک ایردراپ دیدید، تمایل شدیدی را که می‌خواهد سریعا به سمت آن بدویید، سرکوب کنید. قطعا بازیکنان دیگری که چه بسا قوی‌تر از شما هستند، این ایردراپ را دیده‌اند و به سمت آن درحال حرکت هستند.

ایرادی ندارد که نتوانید این ایردراپ را به دست آورید، ایردراپ‌های دیگری نیز در یک مچ به پایین می‌آیند و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. پیشنهاد ما این است که در نزدیکی محل فرود یک ایردراپ، پناه گرفته و تله‌ای برای دشمنان خود پهن کنید. در این صورت ممکن است علاوه بر دریافت تجهیزات ایردراپ، چند نفر از دشمنانتان را به راحتی بکشید. یادتان باشد که بازیکنان حریص در فری فایر دوام نمی‌آورند.

تجهیزاتتان در آخر بازی کافی است

همانطور که گفته شد، بازیکنان حریص، اول از همه در فری فایر کشته می‌شوند. یکی از ترفندهای فری فایر که شما را به یک پرو پلیر تبدیل می‌کند، این است که لازم نیست همه لوت‌ها را بردارید و همه تفنگ‌هایتان را ارتقا دهید. تفاوت میان اسلحه‌های مختلف در فری فایر زیاد نیست. اگر به آخر بازی رسیده‌اید، روی جمع کردن مدکیت‌ها تمرکز کرده و به اسلحه‌هایی که دارید، قانع باشید.

قطعا اگر توانسته‌اید به آخرین فاز بازی برسید، تجهیزات خوبی دارید و کوله‌پشتی‌تان پر از اسلحه‌های مختلف است. در این مرحله ارتقای یک اسلحه تفاوت زیادی روی بازی ایجاد نمی‌کند و فقط باید سعی کنید زنده بمانید. به همین دلیل بهتر است بسته‌های پزشکی را جمع‌آوری کنید و روی زنده ماندن و کشتن حریفانتان تمرکز کنید.

درنتیجه حریص نباشید. بسیاری از لوت‌های خوبی که در این مرحله می‌بینید، به احتمال زیاد یک تله است و یکی از انمی‌هایتان در نزدیکی آن پنهان شده است.

خرید جم فری فایر

خرید جم فری فایر

نمی‌توان داشتن جم را بین ترفندهای فری فایر قرار داد اما نمی‌توان انکار کرد که همه پرو پلیرها، جم مورد نیازشان را خریداری می‌کنند. الماسی که با بازی کردن به دست می‌آورد، اصلا برای حرفه‌ای شدن کافی نیست و فقط با خرید جم است که می‌توانید بهترین آیتم‌ها را داشته باشید.

با این حال پیدا کردن سایت خوب برای خرید الماس فری فایر در بین انبوه سایت‌های موجود، می‌تواند کار سختی باشد. شما با خرید جم فری فایر ارزان از ایران موجو، با هزینه‌ای بسیار کم‌تر از سایت‌های دیگر، می‌توانید در بازی پیشرفت کنید.

از هدفون استفاده کنید

با این که این مورد را نمی‌توان از ترفندهای فری فایر در نظر گرفت، اما نمی‌توانید حدس بزنید که استفاده از هدفون یا هندزفری چقدر روی سطح بازی شما تاثیر می‌گذارد. شما ممکن است که حرکت دشمنان را نبینید، اما اگر هدفون داشته باشید، ممکن نیست که صدای پای آن‌ها را تشخیص ندهید؛ مخصوصا در فضاهای بسته، به راحتی می‌توانید تشخیص دهید که دشمنانتان از چه سمتی حرکت می‌کنند.

با تمرین زیاد، می‌توانید فقط با گوش دادن با هدفون تشخیص دهید که دشمنانتان به کدام اتاق ساختمان وارد شده‌اند و دقیقا در چه نقطه‌ای از آن مکان قرار دارند. با این حال بقیه بازیکنان هم می‌توانند مکان شما را تشخیص دهند؛ در نتیجه همواره سریع حرکت نکنید و مخصوصا ساختمان‌ها، آرام راه بروید.

یک جا ایستادن در فری فایر ممنوع

یک جا ایستادن در فری فایر ممنوع

اکثر گیمرها در این بازی در یک نقطه می‌ایستند و شروع به شلیک می‌کنند. در همین حین هم افراد دیگری در جاهای مختلف کمین کرده‌اند و به محض ایستادن شما در یک محل، شما را می‌کشند. برای این که حرفه‌ای شوید و دیرتر کشته شوید، باید در بازی تحرک داشته باشید. این تحرک بهتر است به صورت زیگزاگی باشد. البته در بعضی مناطق که سرعت شما پایین می‌آید، بهتر است از پرش در فرار و دویدن استفاده کنید. بهترین نوع کیل گرفتن در بازی هدشات کردن است از این رو مقاله آموزش صفر تا صد هد زدن در بازی فری فایر بهترین روش برای هدشات کردن را به شما اموزش می دهد.

در نقاط مرتفع بمانید

اگر تجهیزات مناسبی دارید و نمی‌خواهید زیاد وارد درگیری‌ها شوید، در نقاط مرتفع بازی مانند بالای تپه و کوه‌ها پناه بگیرید. پناه گرفتن در این نقاط دید شما را افزایش می‌دهد و دشمنان سخت‌تر می‌توانند به شما شلیک کنند. همچنین هر انمی را که بخواهد به سمتتان بیاید، سریعا تشخیص داده و بسیار راحت‌تر به او شلیک می‌کنید.

در فری فایر ندویید!

 

در فری فایر ندویید!بله کمی پیش اشاره کردیم که بهتر است بدویید و یک جا نایستید؛ با این حال این یکی از ترفندهای فری فایر در شروع یا وسط بازی است. قوانین در آخر بازی متفاوت هستند؛ با این که باید همواره در حال حرکت باشید، اما تلاش کنید تا ندویید. اگر به آخر بازی رسیده‌اید، بهتر است هرچه‌قدر می‌توانید آرام حرکت کنید.

یک کاراکتری که مدام در حال حرکت بوده و مخصوصا در فضاهای باز مپ، در حال دویدن باشد، خطر زیادی را به سمت خودش جذب می‌کند. اگر مدام بدویید، انمی‌ها شما را به راحتی تشخیص می‌دهند. یادتان باشد که مپ در آخر بازی بسیار کوچک‌تر است و دشمنانتان بسیار به شما نزدیک‌تر هستند.

به آرامی و با دقت راه بروید و هرزمان که لازم شد، سینه‌خیز حرکت کنید. از فضاهای باز دوری کرده و داخل ساختمان‌ها بمانید تا بتوانید حرکت دشمنانتان را راحت‌تر بررسی کنید. همچنین یادتان باشد که می‌توانید داخل اتاق‌ها را از بیرون ببینید و لازم نیست وارد اتاق شوید؛ ممکن است یکی از انمی‌ها تله گذاشته باشد.

در آخر به یاد داشته باشید که حتی اگر فقط یکی از دشمنانتان باقی بماند، مجبور است تا برای برنده شدن شما را بکشد. درنتیجه از فضاهای باز خودداری کنید و منتظر این باشید که انمی به سمت شما بیاید.

مینی مپ دوست شماست!

شما می‌توانید لوکیشن بازیکنان نزدیکتان را روی مینی‌مپ گوشه صفحه ببینید. زمانی که یکی از دشمنانتان شلیک می‌کند، به شکل یک فلش قرمز روی مپ دیده می‌شود. سر فلش نشان می‌دهد که این کاراکتر به کدام سمت در حال هدف‌گیری است.

درنتیجه اگر یک فلش در صفحه و روی نقشه می‌بینید، به این معنی است که یکی از دشمنانتان نزدیک شما است و شما برای یک لحظه کوتاه از جایگاه او باخبر شده‌اید. نقشه‌هایتان را برای حمله ناگهانی به این دشمنتان بازبینی کرده و با احتیاط به آن سمت حرکت کنید. یادتان باشد که این انمی از حضور شما بی‌خبر است و می‌توانید به راحتی به او حمله کنید.

تنظیمات هدف‌گیری را بهینه‌سازی کنید

این مورد را هم نمی‌توان از ترفندهای فری فایر در نظر گرفت اما می‌تواند تاثیر بسیار زیادی رو گیم‌پلی شما داشته باشد. حالت‌های مختلف تنظیمات Aim Precision را امتحان کنید تا بهترین مورد را بر اساس نوع بازی‌تان بیایبد. حالت Default مناسب شلیک عادی و نشانه‌گیری با اسنایپر است. با انتخاب گزینه‌های دیگر، امتحان کنید که کدام مورد با سبک بازی شما بیش‌تر هم‌خوانی دارد.

فقط با تمرین و تکرار زیاد است که می‌توانید در فری فایر و نشانه‌گیری حرفه‌ای شوید و نوع اسلحه نقش کمی در این مورد ایفا می‌کند. با کمی تمرین کردن، به زودی شاهد اثرات زیاد آن روی سبک بازی و عملکردتان خواهید بود.

تنظیمات سنسیتیویتی در فری فایر را بهبود دهید

تنظیمات سنسیتیویتی در فری فایر را بهبود دهید

با تنظیمات حساسیت مختلف بازی کنید تا بهترین حالت را متناسب با استایل بازی‌تان، پیدا کنید. هدفتان پیدا کردن بهترین حالت باشد تا هم بتوانید به سرعت شلیک کنید و هم دقیق‌ترین نشانه‌گیری را داشته باشید. تنظیمات سریع‌تر باعث واکنش سریع‌تر شما می‌شوند و تنظیماتی با حساسیت پایین، نشانه‌گیری شما را بهتر می‌کنند. بهترین حالت میان این دو را متناسب با سبک بازی خود پیدا کنید.

شما برای ما از حرفه ای شدن در فری فایر بنویسید

در این مقاله از ایران موجو به بررسی ترفند هایی که به حرفه ای شدن در فری فایر پرداختیم و نکاتی را برای شما توضیح دادیم. شما برای حرفه‌ای شدن در بازی فری فایر از چه ترفند هایی استفاده می کنید؟ به نظر شما بهترین ترفند های فری فایر برای پرو پلیر شدن چیست؟

سوالات متداول

بهترین ترفندهای فری فایر کدامند؟

باید بدانید که جلیقه و هلمت در شروع بازی، از تفنگ‌ها مهم‌تر هستند و در هیچ مرحله از بازی حریص نباشید. داشتن جم نیز کمک زیادی به پیشرفت می‌کنید.

چگونه نشانه‌گیری خودم را افزایش بدهم؟

با تمرین کردن در حالت تمرین یا بازی‌های شخصی‌سازی شده، نشانه‌گیری خود را بهبود بخشید.

از چه اسلحه‌هایی استفاده کنم؟

از اسلحه‌هایی مانند AK47 برای فواصل متوسط، از شاتگان‌ها برای فواصل نزدیک و از اسنایپرها برای شلیک از فواصل دور استفاده کنید.

چگونه بهتر فرود بیاییم؟

چتر خود را باز نکنید تا به سرعت به زمین برسید؛ سیستم بازی خودش در موقع مناسب چتر شما را باز می‌کند. از درگیر شدن پس از فرود خودداری کنید.

ثبت دیدگاه
iranmojo online support