چگونه کالاف دیوتی را با دسته بازی کنیم؟

تنطیم دسته بازی کال اف دیوتی

طرفداران بازی محبوب کالاف دیوتی همواره این سوال را می‌پرسند که آیا می‌توان کالاف را با دسته بازی کرد؟ وچگونه کالاف دیوتی را با دسته بازی کنیم؟ در حالی که CoD Mobile عمدتاً با استفاده از صفحه نمایش لمسی طراحی شده است، اما بازی با دسته می تواند به شما کمک کند تا تجربه کلاسیک Call of Duty را نیز دریافت کنید. در این مقاله از بخش آموزش بازی کالاف دیوتی ایران موجو قصد داریم درباره نحوه بازی کالاف با دسته صحبت کنیم.

چگونه کالاف دیوتی را با دسته بازی کنیم؟

کنترلرها یا دسته های بازی بخشی از تجربه های لذت بخش گیمینگ هستند، برای اینکه بتوانید از دسته بازی کالاف دیوتی استفاده کنید باید از سازگاری این دسته ها بادستگاه خود اطمینان حاصل کنید چون این دسته ها انواع و سبک خاصی دارند و هرکدوم روش های اتصال متفاوتی دارند که در ادامه به توضیح آنها پرداختیم اما اگر میخواهید بدانید بهترین دسته بازی کالاف دیوتی موبایل چیست مقاله معرفی بهترین دسته بازی برای کالاف را در ایران موجو بخوانید.

انواع مدل دسته بازی برای کالاف دیوتی موبایل

اکتیویژن برای افرادی که تمایل دارند با دسته بازی کالاف دیوتی موبایل را تجربه کنند، محدودیت ‌ها و سخت گیری ‌های خاصی اعمال کرده است. یکی از این محدودیت ‌ها این است که استفاده از هر نوع دسته‌ بازی برای کالاف دیوتی موبایل به صورت کامل ممکن نیست. اگر چه با استفاده از یک دسته بازی معمولی کامپیوتر به گوشی برای بازی کردن کالاف دیوتی موبایل می ‌توانید به بازی ادامه دهید، اما دسته ممکن است برخی از عملکردها را اجرا نکند یا باعث تأخیر در واکنش ‌های بازی شود. کالاف دیوتی موبایل از دسته‌ های بازی PS4 (به استثنای کنترلر نسل اول)، PS5، Xbox One، Xbox Series S و Series X پشتیبانی می کند.

این کنترلر‌ها به شما امکان می ‌دهند که بدون هیچ مشکلی کالاف دیوتی موبایل را بازی کنید و حریف‌های خود را شکست دهید. راهنمای کامل اتصال دسته بازی به کالاف دیوتی موبایل در ادامه مطلب قابل دسترسی است. هر چند که می ‌توانید از دسته‌های دیگر نیز استفاده کنید، اما ممکن است باعث بروز مشکلاتی مانند لگ و تاخیر در بازی شود. بنابراین، توصیه می‌شود از دسته‌های ذکر شده استفاده نمایید.

دسته بازی کالاف دیوتی

آموزش نحوه اتصال دسته برای انجام بازی کالاف دیوتی موبایل

گمیرها می ‌توانند با هر دو نوع دسته بی‌ سیم و سیمی به گوشی متصل شوند و بازی کالاف دیوتی موبایل را انجام دهند. اما به دلیل اینکه کالاف دیوتی موبایل از کنترلرهای بی ‌سیم پشتیبانی بهتری دارد، توصیه می ‌شود از این نوع دسته بازی استفاده کنید. در ادامه، روش ‌های اتصال انواع مختلف دسته به کالاف دیوتی موبایل توضیح داده شده است.

نحوه اتصال بازی کالاف دیوتی موبایل با دسته ps4 و ps5

در اولین گام از آموزش می خواهیم به سوال چگونه کالاف دیوتی موبایل را با دسته ps4 بازی کنیم؟ پاسخ دهیم. شما می توانید این بازی جذاب را با دسته های پلی استیشن ۴ و ۵ انجام دهید. در ادامه مراحل اجرای بازی کالاف دیوتی با دسته ps5 آورده شده است:

  1. در ابتدا برای انجام کالاف موبایل با دسته ps5 و برای جفت شدن، دکمه های Share و PS دسته بازی پلی استیشن را به صورت همزمان فشار داده و نگه دارید تا دسته شما چشمک بزند.
  2. پس از آن، بلوتوث گوشی را روشن کنید.
  3. از بین همه دستگاه ‌هایی که بلوتوث گوشی اسکن کرده است، به کنترلر پلی استیشن خود متصل شوید.
  4. پس از وصل شدن، وارد بازی کالاف دیوتی موبایل شوید.
  5. در این مرحله به تنظیمات بازی کالاف دیوتی بروید.
  6. در منوی تنظیمات به بخش controller بروید و به صورت دلخواه تنظیمات کنترلر خود را تغییر دهید.
  7. اکنون می توانید با دسته و تنظیمات دلخواه خود کالاف دیوتی موبایل را بازی کنید.

استفاده از دسته های بازی کالاف دیوتی در سیستم عامل IOS

همانطور که گفته شده سازنده های بازی کال آف دیوتی تلاش زیادی کرده اند تا پشتیبانی های مناسبی برای بازی ندای وظیفه ارائه کنند. استفاده از دسته بازی برای سیستم عامل IOS می تواند جذابیت های بسیار زیادی برای گیمرها داشته باشد. برای استفاده از دسته بازی کالاف دیوتی در سیستم عامل IOS لازم است که نرم افزار IOS 11 یا نسخه‌ های جدیدتر این برنامه بر روی سیستم گیمرها نصب شده باشد.

بعد از نصب این برنامه گیمر باید به قسمت Setting برود و سپس گزینه بلوتوث دستگاه را روشن کند. با این کار گوشی موبایل می تواند کنترلرهای مورد نظر را جست و جو کند. برای آنکه گوشی بتواند دسته های پلی ‌استیشن 4 را پیدا کند لازم است که بازیکن در صفحه جست و جو دکمه‌ های PS و Share را هم ‌زمان نگه ‌دارد تا وقتی که چراغ جلوی دسته شروع به چشمک زدن نماید. برای اتصال به دسته های ایکس باکس 1 نیز می توان دکمه‌ های Xbox و Sync را هم‌ زمان فشار داد و سپس بعد از جست و جوی کنترلر بر روی گزینه Connect کلیک کرد.

بعد از آنکه این مراحل توسط بازیکن انجام شد می تواند بازی Call of Duty Mobile را در گوشی خودش باز کند و بعد از وارد شدن به قسمت Settings گزینه Controller را بزند و از فعال بودن گزینه Controller Support مطمئن شود. در تنظیمات این بازی بازیکن قادر است که کنترلر های خود را مانند کنسول ‌های بازی شخصی سازی کند.

استفاده از دسته های بازی کالاف دیوتی در اندروید

اتصال دسته های بازی به گوشی هایی با سیستم عامل اندروید شباهت‌ زیادی به سیستم عامل IOS دارد. برای استفاده از دسته های بازی کالاف دیوتی در اندروید بازیکن باید بعد از ورود به قسمت Setting به گزینه Bluetooth برود و گزینه Pair New Device را انتخاب کند. اطمینان حاصل کند که دسته بازی در حالت چشمک زن و قابل جست و جو باشد. بعد از آنکه بازیکن متصل شد باید بازی Call of Duty Mobile را اجرا کند. بعد از این کار با فشار دادن گزینه Setting باید گزینه Controller Support را فعال کرد.

• باید توجه داشت که بازیکنانی که در هنگام بازی Call of Duty Mobile از دسته بازی استفاده می کنند تنها در مقابل حریفانی قرار خواهند گرفت که در حال استفاده از کنترلر هستند. این کار به بازیکنان این اطمینان را می دهد که تمامی بازیکنان به صورت برابر بازی می کنند.

نحوه اتصال بازی کالاف دیوتی موبایل به دسته ایکس باکس

یکی دیگر از دسته هایی که می توانید با آن بازی کالاف دیوتی را انجام دهید؛ دسته ایکس باکس است. در ادامه نحوه متصل شدن بازی کالاف موبایل با دسته ایکس باکس را توضیح خواهیم داد:

  1. در قدم اول، برای جفت شدن، دکمه های Xbox و Sync دسته بازی ایکس باکس را به صورت همزمان فشار داده و نگه دارید تا دسته بازی شما بلرزد.
  2. سپس بلوتوث گوشی خود را روشن کنید.
  3. از میان تمام دستگاه ‌های که بلوتوث گوشی شما اسکن کرده، به دسته ایکس باکس متصل شوید.
  4. پس از وصل شدن، وارد بازی کالاف دیوتی موبایل شوید.
  5. سپس به تنظیمات بازی کالاف دیوتی بروید.
  6. در منوی تنظیمات به قسمت controller بروید و به صورت دلخواه تنظیمات کنترلر خود را تغییر دهید.
  7. در پایان، بازی کالاف دیوتی موبایل خود را با تنظیمات مخصوص دسته بازی کنیند و از آن لذت ببرید.

شاید خواندن مقاله آموزش اتصال دسته ایکس باکس وان به گوشی با چند گام در ایموجو برای شما جذاب باشد.

نحوه اتصال دیگر دسته های بلوتوثی به کالاف دیوتی موبایل

اگر به جز پلی استیشن و ایکس باکس از دسته های دیگری برای بازی خود استفاده می کنید؛ در ادامه مراحل اتصال بازی کالاف دیوتی با دسته بازی بلوتوثی را توضیح خواهیم داد:

  1. در ابتدا، در کنترلر بلوتوثی خود حالت جفت شدن یا (pairing) را فعال کنید.
  2. سپس بلوتوث گوشی خود را روشن کنید.
  3. از بین تمام دستگاه‌ هایی که بلوتوث گوشی شما اسکن کرده، به کنترلر بلوتوثی خود متصل شوید.
  4. در مرحله بعد، به تنظیمات بازی کالاف دیوتی بروید.
  5. در منوی تنظیمات به قسمت controller بروید و به صورت دلخواه تنظیمات کنترلر خود را تغییر دهید.
  6. اکنون می‌ توانید با کنترلر و تنظیمات دلخواه خود بازی کالاف دیوتی موبایل را بازی کنید.

نحوه اتصال دسته های سیمی برای اجرای بازی کالاف دیوتی موبایل

علاوه بر دسته‌های بدون سیم، با کمک دسته های سیمی نیز می توانید بازی کالاف دیوتی را انجام دهید. در ادامه مراحل و نحوه بازی کالاف با دسته سیمی را توضیح می دهیم:

  1. ابتدا باید یک کابل OTG تهیه کنید.
  2. سپس کابل OTG خود را به گوشی وصل کنید.
  3. دسته سیمی را از طریق کابل OTG به گوشی خود وصل کنید.
  4. سپس به تنظیمات کالاف دیوتی بروید.
  5. در منوی تنظیمات به قسمت controller بروید و به صورت دلخواه تنظیمات دسته خود را تغییر دهید.
  6. در نهایت، کالاف دیوتی موبایل را با تنظیمات مخصوص دسته بازی کرده و از آن لذت ببرید.

شایدن خواندن مقاله آموزش اتصال دسته بازی به آیفون، آیپد در رسانه ایران موجو برای شما جذاب باشد.

نکات مهم درباره اتصال کنترلر به کالاف دیوتی موبایل

حالا که به طور کامل با نحوه بازی کالاف با دسته آشنا شدید؛ در ادامه چند نکته بسیار مهم را به شما توضیح خواهیم داد:

  • نوع دسته بازی که استفاده می ‌کنید مهم نیست، زیرا کنترلر در لابی و منوی بازی کار نمی ‌کند. بنابراین باید به صورت دستی یک مچ راه‌ اندازی کنید و سپس در بازی از کنترلر استفاده کنید.
  • اگر دسته برای بازی کالاف دیوتی موبایل کار نکرد، حتماً اطمینان حاصل کنید که گزینه پشتیبانی از کنترلر یا Controller Support فعال شده باشد. این گزینه را در بخش تنظیمات کنترلر بازی کالاف دیوتی موبایل قرار داده‌ اند.
  • در بازی کالاف دیوتی، کنترلر ممکن است برای برخی حالت ‌ها و رویداد ها محدود شود، تا به پلیرها اجازه استفاده از دسته بازی را ندهد. این اقدام به منظور افزایش عدالت در رویدادهایی مانند تورنمنت انجام می‌شود، تا پلیرها همگی با گوشی ‌های همانند یکدیگر رقابت کنند.
  • اگر از کنترلر برای بازی کالاف دیوتی موبایل استفاده می ‌کنید، نگران بن شدن اکانت خود نباشید، زیرا این بازی به طور رسمی از کنترلر‌ها پشتیبانی می ‌کند.
  • افرادی که از دسته استفاده می ‌کنند وارد مسابقه می‌ شوند، در حالی که حریفان آن ‌ها نیز از دسته برای شرکت در بازی استفاده می‌ کنند. به عبارت دیگر، افرادی که یکی از آن‌ ها از دسته و دیگری از لمس کالاف دیوتی موبایل استفاده می‌ کند، در یک مسابقه مستقیم با یکدیگر روبرو نمی‌شوند.
  • اگر دسته شما برای بازی کالاف دیوتی موبایل قابل استفاده نبود، این نشان دهنده عدم پشتیبانی بازی از دسته شماست و باید از یک دسته دیگر استفاده کنید.

بهترین و مناسب ترین تنظیمات دسته برای کالاف دیوتی موبایل

حال که دسته بازی خود را به کالاف دیوتی موبایل متصل کرده‌اید، اهمیت دارد که بهترین تنظیمات دسته کالاف دیوتی موبایل را برای ورود به بازی انجام دهید. زیرا تنظیمات دسته با تنظیمات لمسی کالاف دیوتی تفاوت ‌های زیادی دارد و باید تنظیمات دسته را به بهترین شکل ممکن تنظیم کنید. به همین جهت در ادامه بهترین تنظیمات کالاف با دسته را معرفی خواهیم کرد:

از منوی controller بخش تنظیمات را انتخاب کرده و تغییرات زیر را اعمال کنید:

  • Enable Controller Support: On
  • X-axis FLIP: Default
  • Y-axis FLIP: Default
  • Flip Triggers with Bumpers: Default
  • Tap ADS: Hold
  • Auto-Sprint: Off
  • Sprint Function: Push Left Joystick Forward

از منوی controller قسمت mp Sensitivity و BR Sensitivity را انتخاب کنیند و تغییرات زیر را برای هر دو قسمت اعمال کنید.

  • Horizontal Sensitivity: 145
  • Vertical Sensitivity: 145
  • ADS & Non-Scope Horizontal Sensitivity: 100
  • ADS & Non-Scope Vertical Sensitivity: 100
  • Scope Horizontal Sensitivity: 95
  • Scope Vertical Sensitivity: 95
  • Sniper ADS Horizontal Sensitivity: 50
  • Sniper ADS Vertical Sensitivity: 54

تنظیمات بالا بهترین تنظیمات عمومی برای دسته ها هستند و شما می ‌توانید از این تنظیمات استفاده کنید. اما تنظیمات دسته هر فرد به صفحه نمایش و نوع سبک بازی او بستگی دارد. بنابراین مناسب است که خودتان تنظیماتی را برای دسته خود انتخاب کنید که باعث بهتر بازی کردن شما شود. این تنظیمات به بهتر دویدن در کالاف با دسته، حمل اشیا، مبارزه و… کمک می کند. علاوه بر همه این‌ها خرید سی پی کالاف دیوتی به شما کمک می کند تا از قابلیت های بازی کالاف نهایت لذت را ببرید.

تا به حال تجربه بازی کالاف دیوتی با دسته را داشته‌ اید؟

در این مقاله درباره اجرای بازی کالاف دیوتی با دسته کامپیوتر صحبت کردیم. بازی کردن با دسته در کالاف دیوتی موبایل یک تجربه جدید برای همه بازیکنان است. در این مقاله، روش اتصال دسته به کالاف دیوتی موبایل و بهترین تنظیمات آن را آموزش دادیم تا شما بتوانید به درستی دسته را با بازی متصل کنید.

پیشنهاد می‌کنیم یک بار این روش را امتحان کنید، زیرا قطعا از این تجربه لذت خواهید برد. اگر تا به حال تجربه بازی کالاف دیوتی با دسته را داشته اید نظرتان را با ما در میان بگذارید و درباره خوبی ها و بدی های آن صحبت کنید.

سوالات متداول

آیا می‌توان از دسته بازی برای بازی کردن Call of Duty Mobile استفاده کرد؟

بله، شما می ‌توانید از دسته برای بازی کردن Call of Duty Mobile استفاده کنید. با توجه به امکانات گوناگون دسته ‌ها، بازی با دسته ممکن است تجربه بازی را برای شما بهتر کند.

آیا استفاده از دسته در Call of Duty Mobile مزیتی نسبت به بازی با صفحه لمسی دارد؟

استفاده از دسته در بازی Call of Duty Mobile ممکن است تجربه بازی شما را بهتر کند، زیرا کنترل دقیق ‌تر را میسر کند. با دسته، می ‌توانید بهتر و سریع‌ تر واکنش نشان دهید و کنترل بهتری بر اکثر اعمال بازی داشته باشید.

چطور می ‌توانم دسته خود را به کالاف دیوتی موبایل وصل کنم؟

برای اتصال دسته به کالاف دیوتی موبایل، ابتدا باید دسته خود را از طریق بلوتوث یا کابل OTG به دستگاه موبایل خود وصل کنید. سپس وارد تنظیمات بازی شوید و دسته خود را به عنوان دسته ورودی انتخاب کنید.

ثبت دیدگاه

نظرات کاربران

57 دیدگاه
  • سجاد

    سلام چرا تو بازی کارکتر حرکت نمیکنه

    • خانم سرابی

      سلام دوست عزیز وارد تنظیمات بازیتون بشید و تو قسمتCONTROLLER اونجا براساس دسته ای که دارید میتونید تنظیمات مربوطه رو انجام بدید

  • علی

    سلام ببخشید دسته پی سی من کاملا سالمه ولی نمیدونم چرا داخل بازی کار نمی کنه؟

iranmojo online support