همه چیز درباره بازی یورو تراک 2

همه چیز درباره بازی یورو تراک 2
  • تاریخ ثبت
  • بازدید 263
  • دیدگاه 8
  • اشتراک گذاری
  • موضوع وبلاگ

یورو تراک ۲ بازی‌ای است که برای دوست‌داران کامیون‌ها ساخته شده است. قطعا همه شما نمی‌توانید به آرزوی خودتان که راننده یک کامیون شدن است، دست پیدا کنید؛ بازی Euro Truck Simulator 2 این آرزوی شما را برآورده می‌کند. یورو تراک ۲ شبیه‌سازی است که شما را مدیر یک شرکت حمل و نقل کرده و امکان راندن کامیون‌های مختلف در سرتاسر اروپا را فراهم می‌کند. در این مقاله به بررسی همه چیز درباره یورو تراک ۲ و معرفی این بازی جذاب پرداخته‌ایم.

 بازی یورو تراک 2چیست؟

 بازی یورو تراک 2چیست؟

بازی یورو تراک ۲ بازی شبیه‌ساز رانندگی کامیون و حمل بار است که توسط شرکت لهستانی ساخته شده است. این بازی تفاوت بسیار زیادی با شبیه‌سازهای دیگر دارد که با موتور بازی‌سازی بهتری ساخته شده و تمرکز آن روی واقع‌گرا بودن است. با این حال بازی همان‌قدر که واقع‌گراست، آرامش‌بخش هم هست و با واقع‌گرایی زیاد، اعصاب شما را به هم نمی‌ریزد.

شما در یورو تراک ۲ پا جای پای مدیر یک شرکت حمل و نقل بار می‌گذارید. در این بازی شما نقش راننده کامیونی را برعهده می‌گیرید که بارهای بسیار مهم را در سرتاسر اروپا جابه‌جا می‌کند؛ شما می‌توانید از شهرهای اروپایی بازدید کرده و بین مسیرتان در آن‌ها اقامت کنید، در این مسیر استقامت، سرعت و توانایی‌های شما به چالش کشیده خواهند شد.

در بازی شهرهای مختلفی از انگلستان، ایتالیا، هلند، لهستان، بلژیک، آلمان و کشورهای دیگر اروپایی به همراه بزرگراه‌های منتهی به آن‌ها با جزئیات بسیار بالا ساخته شده‌اند. بازی به گونه‌ای است که اگر در یک شهر اروپایی زندگی کنید و روزی وارد یک جاده بین شهری شوید، قطعا جزئیات زیادی را از بازی به یاد خواهید آورد.

تاریخ انتشار بازی یورو تراک ۲

این بازی در تاریخ ۱۹ اکتبر ۲۰۱۲ روی ویندوز و پس از کسب موفقیت زیاد،‌ در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ برای لینوکس و مک نیز منتشر شد. با این که نزدیک به ۱۲ سال از انتشار این بازی می‌گذرد، اما شرکت SCS Software همچنان آپدیت‌هایی را برای این بازی عرضه می‌کند. طرفداران و بازیکنان بازی در این یک دهه کاهش پیدا نکرده و این بازی را می‌توان یکی از اعتیادآورترین بازی‌های قرن ۲۱ دانست.

همین به تازگی نیز آپدیتی برای بازی منتشر شده و آن را به نسخه ۱.۵ ارتقا داده است. سازندگان بازی در این آپدیت برخی از باگ‌ها را برطرف کرده‌اند، محتوای جدیدی برای بازی ساخته‌اند و گرافیک و جلوه‌های بصری آن را ارتقا داده‌اند. تمرکز سازندگان بازی روی افزایش کیفیت گرافیک و گیم پلی بازی است و به همین دلیل در این آپدیت ویژگی‌های مختلفی مانند Anti-Aliasing، بافت سایه‌ها، جزئیات ذرات داخل بازی و سیستم نورپردازی بازی تغییرات زیادی داشته‌اند.

گیم پلی یورو تراک ۲

گیم پلی یورو تراک ۲

در یورو تراک ۲ شما می‌توانید بارهای مختلفی را بین بیش از ۶۰ شهر مختلف اروپایی جابه‌جا کنید. نکته قابل توجه این است که هر نوع بار، گیم پلی را به گونه خاصی تغییر می‌دهد. بارهایی که ممکن است آسیب ببینند، نیازمند دقت و توجه بسیار بیش‌تر شما خواهند بود تا آن‌ها را سالم تحویل دهید و رضایت مشتری را کسب کنید.

علاوه بر آن شما می‌توانید شرکت حمل و نقل و باربری خودتان را راه‌اندازی کنید. کامیون‌های مختلف را برای شرکتتان خریداری کنید، راننده‌های ماهر را استخدام کنید، پارکینگ‌هایی برای کامیون‌هایتان بخرید و شرکتتان را برای رسیدن به حداکثر سود، مدیریت کنید. شما می‌توانید در کنار این که راننده هستید و بار تحویل می‌دهید، شرکت خودتان را نیز داشته باشید.

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های بازی، کامیون‌های آن است که تنوع بسیار زیادی دارند. کامیون‌ها در بازی از روی کامیون‌های واقعی برندهایی مثل بنز ساخته شده‌اند و داخل و بیرون آن‌ها کاملا شبیه به نسخه واقعی است تا تجربه‌ای بی‌نقص برای شما ساخته شود. شما می‌توانید کامیون‌هایی را که خریده‌اید، ارتقا دهید و با آیتم‌های مختلف شخصی‌سازی کنید.

اگر دفعه اولتان است با این بازی مواجه می‌شوید، فکر خواهید کرد که یورو تراک ۲ بازی حوصله‌سربر و خسته‌کننده‌ای است. قطعا این که راننده کامیون باشید و ساعت‌ها صرف حمل یک بار از شهری به شهر دیگر بکنید، ایده‌ای آزاردهنده است. با این حال تنها پس از نصب بازی متوجه زیبایی آن می‌شوید. یورو تراک ۲ به قدری اعتیادآور است که در تمام روز به شرکتتان، این که چگونه آن را بزرگ‌تر کنید و بارهایی که قرار است برسانید فکر خواهید کرد.

با این حال از همان ابتدا به کامیون و شرکت خودتان دسترسی ندارید و باید آن‌ها را با جمع کردن پول، به دست آورید. شما به عنوان یک راننده کامیون ساده بازی را شروع خواهید کرد که با آرزوی راه‌اندازی شرکت خودش وارد این صنعت شده است. در ابتدای بازی فقط می‌توانید ماموریت‌های سریع را انجام دهید که در آن‌ها به عنوان راننده برای شرکت‌های دیگر کار خواهید کرد.

اوایل بازی راننده‌ای ساده هستید که اختیار کامیونی مشخص و بار آن توسط شرکت‌ها به شما واگذار می‌شود و باید در زمان مشخصی، این بار را به مقصد برسانید. زمانی که پول کافی جمع کرده باشید، می‌توانید کامیون خودتان را خریده و شرکت شخصی‌تان را راه‌اندازی کنید.

 بازی Euro Truck Simulator 2 یک بازی نقش‌آفرینی است!

 بازی Euro Truck Simulator 2 یک بازی نقش‌آفرینی است!

یورو تراک ۲ را حتی می‌توان یک بازی RPG دانست که شما در آن نقش راننده کامیون و مدیر شرکت را برعهده می‌گیرید. اگر تجربه‌ای از رانندگی کامیون نداشته باشید، ممکن است نگران شکست خوردن در این بازی باشید. هیچ جای نگرانی وجود ندارد؛ سازندگان بازی به خوبی کنترل‌های مختلف آن را در ابتدای بازی به شما آموزش می‌دهند.

در همان ابتدای بازی و در یک آموزش ساده، شما با قوانین پایه حمل بار از یک شهر به شهر دیگر آشنا می‌شوید و پس از آن به راحتی می‌توانید بارهای خودتان را حمل کنید. سیستم کنترل بازی نیز به گونه‌ای طراحی شده است که بتوانید به راحتی با آن ارتباط برقرار کنید؛ شما می‌توانید بین سیستم کنترل موس و کیبورد یا فقط کیبورد انتخاب کنید. همچنین اگر فرمان و پدال بازی داشته باشید، می‌توانید آن را به یورو تراک ۲ وصل کرده و حس واقعی‌تری را تجربه کنید. بازی دارای سیستمی است که کاملا از این تجهیزات پشتیبانی می‌کند و می‌توانید آن‌ها را برای داشتن بهترین تجربه، شخصی‌سازی و تنظیم کنید.

با تکمیل کردن ماموریت‌ها و سفرها، امتیازهای تجربه و XP به دست می‌آورید و با آن‌ها می‌توانید توانایی‌های جدید باز کنید یا توانایی‌های قبلی‌تان را ارتقا دهید. به عنوان مثال می‌توانید مدیریت سوخت خودتان را بهتر کنید یا بارهای جدید و حساس‌تری را برای دریافت سود بیش‌تر، باز کنید.

بارهای بازی شامل آیتم‌های بسیار گسترده و متنوعی هستند؛ شما می‌توانید تجهیزات ساخت و ساز مانند سیمان و بتن جابه‌جا کنید یا می‌توانید مواد غذایی مانند لوبیا‌های یخ‌زده را به شهر دیگر ببرید. هر نوع بار نیازمند کنترل و مدیریت متفاوت است که وزن، اندازه و طول مسیر بستگی دارند. شما دائما باید بارهای مختلف را جابه‌جا کنید تا هم برای راه‌اندازی و مدیریت بیزینس خودتان پول کسب کنید و هم با دریافت امتیازهای تجربه، سطح شغلی خودتان را ارتقا دهید.

شما می‌توانید انتخاب کنید که چه زمانی کامیون خودتان را خریده و کسب و کارتان را شروع کنید. می‌توانید تا جایی صبر کنید که بتوانید بهترین کامیون را با بهترین آیتم‌های جانبی خریداری کنید یا می‌توانید همان ابتدا با یک کامیون ارزان شرکتتان را بسازید. بازی به شما اجازه می‌دهد تا سفرهای سریع بیش‌تری برای شرکت‌های دیگر انجام دهید تا بتوانید پول بیش‌تری جمع کرده و آیتم‌های بیش‌تری باز کنید. همچنین این سفرها اعتبار شما به عنوان یک راننده را نیز بیش‌تر می‌کنند.

در سراسر نقشه بازی، فروشگاه‌هایی برای خرید کامیون و آیتم‌های مختلف آن‌ها قرار دارند. هرچه لولتان بیش‌تر شود، کامیون‌ها، تجهیزات و آیتم‌های بیش‌تری برایتان باز خواهد شد. شما می‌توانید هر بخش از کامیون خودتان را شخصی‌سازی کنید؛ یک قطعه جدید برای موتور بخرید تا قدرت کامیونتان بیش‌تر شود یا آیتمی فقط برای افزایش زیبایی کامیونتان روی آن قرار دهید.

بازی دارای کامیون‌های مجوزدار از برندهای واقعی مانند MAN، رنو، اسکانیا و نام‌های دیگر است. شما در یورو تراک ۲ می‌توانید خودتان رانندگی کنید، یا فقط مدیر شرکت باشید و راننده‌های مختلف را برای انجام حمل و نقل‌ها استخدام کنید؛ این بازی با مکانیزم خودش یک شبیه‌ساز زیبا با عناصری از نقش‌آفرینی است.

جهان بازی یورو تراک ۲

جهان بازی یورو تراک ۲

کاملا مشخص است که این بازی یک بازی جهان‌باز است. نقشه بازی نسبت به اکثر بازی‌ها بسیار بزرگ است؛ چرا که جاده‌ها و شهرهای واقعی اروپایی را شامل می‌شود. از دیدن مناظر زیبای جاده‌ها تا تونل‌هایی که از داخل کوهستان‌ها عبور می‌کنند، رانندگی با کامیونتان همیشه یک تجربه جدید برایتان خواهد بود.

شهرها و مناظر دیدنی آن‌ها جهان بازی را پر کرده‌اند و در کنارشان جایگاه‌های سوخت و حتی ایستگاه‌های عوارضی هم وجود دارند. با این که برخی از شهرها مانند لندن کوچک‌تر به نظر می‌رسد تا امکان کاوش و جست‌وجوی بیش‌تر در آن وجود نداشته باشد، با این حال دنیای بازی همیشه به دلیل وجود ماشین‌های دیگر از اتوبوس‌ها تا کامیون‌های دیگر بسیار زنده و پرجنب‌وجوش است. تنها ایرادی که می‌توان از شهرها گرفت، کم بودن آدم‌های داخل آن‌هاست که گاهی اوقات باعث می‌شود آن شهر شبیه به یک شهر متروکه به نظر برسد.

بازی توجه ویژه‌ای به جزئیات دارد؛ مانند نقاط مختلف در جاده‌ها در آن‌ها رانندگان مختلف ماشین‌هایشان را بر اساس کشور خودشان می‌رانند یا حتی کامیون‌های دیگر وجود دارند که در حال حمل بار هستند و برای سوخت‌گیری در جایگاه سوخت ایستاده‌اند. تنوع مناظر هر کشور باعث می‌شود تا در هر سفرتان بتوانید داخل هر جاده از آن شهر جست‌وجو کنید.

یکی از بهترین ویژگی‌های بازی، این است که جاده‌هایی را که از آن‌ها عبور کرده‌اید، با رنگ دیگری روی نقشه به نمایش در می‌آیند. علاوه بر آن درصدی وجود دارد که میزان مناطقی را که دیده‌اید، نسبت به کل نقشه بازی نشان می‌دهد. زمانی که اولین کامیون خودتان را بخرید، آزادی کامل خواهید داشت تا تمام نقشه بازی را بگردید و تنها محدودیتتان پول سوخت و عوارضی‌های مختلف خواهد بود.

تجربه بازی یورو تراک ۲

بسیاری از شما پول و علاقه برای راه‌اندازی شرکت حمل بار و کامیون را ندارید؛ با این حال تجربه‌ای که از این بازی کسب خواهید کرد، چیزی کم از تجربه واقعی یک شرکت حمل بار با کامیون نخواهد داشت. بسیاری از بازی‌های شبیه‌سازی به دلیل داشتن مکانیک و گیم پلی واقع‌گرایانه اما گرافیک و صدای ضعیف، مشهور می‌شوند اما یورو تراک ۲ باز هم شما را غافل‌گیر می‌کند.

نه تنها با میزان زیاد محتوا و تنوع آن‌ها و همچنین با مکانیک‌های بسیار واقع‌گرایانه گیم پلی بازی سورپرایز خواهید شد، بلکه گرافیک زیبای بازی و توجه سازندگان به جزئیات شهرها و مناظر مختلف شما را بیش از پیش حیرت‌زده خواهد کرد. جهان بازی همچنین دارای چرخه‌های روز و شب است که آن‌ها را به همراه تغییرات مختلف آب و هوایی مانند باران، مه و برف تجربه خواهید کرد.

مهم‌ترین نکته بازی، طراحی خارجی و داخلی کامیون‌هاست. سازندگان بازی داخل و خارج کامیون‌ها را بسیار با جزئیات و دقیق طراحی کرده‌اند که در آن‌ها هیچ تفاوتی با کامیون‌های واقعی پیدا نخواهید کرد. داشبورد کامیون‌ها دارای سرعت‌سنج‌ها و نمایش‌گرهای واقع‌گرایانه مختلف هستند، تجهیزاتی که برای هر برند منحصر به فرد بوده و بهترین طراحی را بین بازی‌های شبیه‌ساز دیگر دارند.

صداهای بازی ویژگی دیگری است که شما را به وجد می‌آورد. چه با دوربین داخل کامیون یا چه با دوربین خارج آن بازی کنید، متوجه خواهید شد که صداهایی که در هر حالت می‌شنوید، متفاوت بوده و براساس شرایط تغییر می‌کنند. صداهای سیگنال‌ها یا چراغ‌های راهنما کاملا واقع‌گرایانه و همانند کامیون‌های واقعی هستند که در کنار گرافیک و جزئیات بصری بالا، تجربه‌ای منحصر به فرد برای شما می‌سازند.

علاوه بر تمام جزئیات گرافیکی بازی و صداهای بسیار واقع‌گرایانه، هر کامیون دارای یک رادیو و سیستم صوتی است که برنامه‌های رادیویی واقعی کشورهای اروپایی از آن پخش می‌شوند. بازی به گونه‌ای ساخته شده است تا شما تجربه یک رانندگی کامیون واقعی را داشته باشید. همزمان که بار خودتان را از لندن به برایتون می‌رسانید، می‌توانید به یک برنامه رادیویی گوش دهید که مجریانی با لهجه فرانسوی به موضوعی ناشناخته می‌خندند و راجع به آن بحث می‌کنند.

تولد دوباره ژانر شبیه‌ساز

اگر شما هم به بازی‌های شبیه‌ساز علاقه داشته باشید، قطعا متوجه خواهید شد که بازی یورو تراک ۲، استانداردهای جدیدی را در این ژانر می‌سازد. سازندگان بازی در شرکت SCS نشان دادند که حتی یک بازی شبیه‌‌ساز هم می‌تواند دارای گیم پلی سرگرم‌کننده و در عین حال واقع‌گرایانه باشد. عناصر مختلف بازی از محتواها و بارهای متنوع تا امکان شخصی‌سازی کامل کامیون‌ها، باعث می‌شود تا بازیکنان طرفدار این ژانر به تجربه منحصر به فرد خودشان از رانندگی کامیون برسند.

با این حال می‌توان ایرادهایی هم از بازی گرفت و گاهی اوقات بین شهرهای مختلف عدم پیوستگی وجود دارد. اما در نهایت یورو تراک ۲ با تجربه‌ای که برای گیمر می‌سازد و جزئیاتی که تقریبا در هیچ بازی دیگر یافت نمی‌شوند، استاندارد جدیدی برای بازی‌های شبیه‌ساز ساخته است و به نوعی یک تولد دوباره برای این ژانر به حساب می‌رود.

سیستم مورد نیاز بازی یورو تراک ۲

با این که این بازی در سال ۲۰۱۲ منتشر شده است اما آپدیت‌هایی که سازندگان برای آن منتشر کرده‌اند، باعث شده است تا یورو تراک ۲ یک بازی نسبتا سنگین باشد که کامپیوترهای قدیمی نتوانند آن را به خوبی اجرا کنند. در ادامه حداقل سیستم مورد نیاز این بازی را مشاهده می‌کنید:

  • سیستم عامل: ویندوز ۷
  • پردازنده: Intel Core i5-6400/AMD Ryzen 3 1200
  • گرافیک: NVIDIA GeForce GTX 660/AMD Radeon RX 460/Intel HD 630
  • حافظه رم: ۸ گیگابایت
  • حافظه گرافیکی VRAM: ۲ گیگابایت
  • فضای ذخیره‌سازی: حداقل ۲۵ گیگابایت

شما می‌توانید نسخه اصلی این بازی را از ایران موجو خریداری کنید. با خرید بازی Euro Truck Simulator 2 از ایران موجو، می‌توانید تجربه واقعی راندن کامیون و حمل بار با آن را در بازی اصلی و محتوای اصلی منتشر شده توسط سازندگان، تجربه کنید.

نظر شما راجع به بازی یورو تراک ۲ چیست؟

یورو تراک ۲ یک گیم پلی واقع‌گرایانه از رانندگی کامیون و حمل بار با آن دارد که آن را در کنار سیستم جایزه‌دهی و پیشرفت جذاب و همچنین یک تجربه بسیار سرگرم‌کننده ارائه می‌کند. هم بازیکنان مبتدی و هم طرفداران ژانر شبیه‌سازی از دنیای بسیار بزرگ و گیم پلی بی‌پایان آن، لذت می‌برند.

ما در این مقاله بازی یورو تراک ۲ را به شکل جامع معرفی کردیم؛ حال نوبت شماست که نظرتان را راجع به این بازی برای ما بنویسید. تجربه‌تان از این بازی را با ما به اشتراک بگذارید و به ما کمک کنید تا محتواهای بهتری برایتان آماده کنیم.

سوالات متداول

آیا یورو تراک ۲ یک بازی جهان‌باز است؟

یورو تراک ۲ دارای جهان بسیار بزرگی است که از شهرها و جاده‌های مختلف بینشان تشکیل شده است.

آیا یورو تراک ۲ تمام می‌شود؟

یورو تراک ۲یک بازی بی‌پایان است که در آن پس از خرید اولین کامیونتان، می‌توانید برای همیشه بارهای مختلف را جابه‌جا کنید.

آیا یورو تراک ۲ گرافیک بالایی دارد؟

گرافیک این بازی به اندازه بازی‌های جدید AAA نیست اما جزئیات بسیار زیاد و طراحی‌های بسیار دقیق آن باعث می‌شوند تا تجربه منحصر به فردی داشته باشید.

ثبت دیدگاه

نظرات کاربران

8 دیدگاه
  • بنیامین

    مقاله کاملی بود

    • پشتیبانی ایران موجو

      خوشحالیم که رضایت دارید 🙏

  • شایان

    ممنون از راهنمایی این بازی

    • پشتیبانی ایران موجو

      امیدوار هستیم برای شما کاربردی باشه❤️

  • فرشاد

    این بازی و چجوری بگیرم

    • پشتیبانی ایران موجو

      سلام از صفحه خرید یورو تراک2 اقدام به خرید کنید

  • بهار

    محصول این بازی و دارید؟

    • پشتیبانی ایران موجو

      سلام زمانی ک محصول داخل سایت موجود نیس به پشتیبانی ایران موجو پیام بدین کارشناس ها راهنمایی میکنند

iranmojo online support