آموزش بهترین تنظیمات شوت در fc24

آموزش بهترین تنظیمات شوت در fc24

تنظیمات شوت در fc24 تاثیر بسیار زیادی روی گیم پلی شما در فیفا گذاشته و می‌تواند دقیقا همان چیزی باشد که برای گل کردن حمله‌های‌تان نیاز دارید. بسیاری از بازیکنان می‌توانند حمله کنند و توپ را تا محوطه جریمه برسانند اما در نهایت با یک شوت اشتباه توپ را به دستان دروازه‌بان می‌سپارند یا به بیرون می‌فرستند. این‌جاست که تنظیمات شوت fc24 به درد شما می‌خورند و می‌توانند شوت شما را به گل تبدیل کنند. در این محتوا به آموزش بازی fc24 و تنظیمات آن می‌پردازیم.

آموزش انواع شوت در fc24

  • شوت عادی
  • شوت Trivela
  • پاور شوت
  • شوت Finesse
  • شوت چیپ

اگر بازیکن حرفه‌ای fc24 باشید، قطعا می‌دانید که شوت انواع مختلفی در این بازی دارد و هر کدام را می‌توانید با دستور خاصی روی دسته خود انجام دهید که با خواندن مقاله بهترین ترفندهای بازی فیفا موبایل برای حرفه‌ای شدن میتوانید در این بازی جذاب حرفه ای باشید و در لیست زیر می‌توانید انواع شوت در فیفا ۲۴ را مشاهده کنید:

شوت کلاسیک: ضربه‌ای ساده اما مرگبار

رایج‌ترین نوع شوت استفاده شده در fc24 است و در طول بیش از دو دهه در بازی فیفا ثابت باقی مانده است. این شوت را می‌توانید با زدن دکمه دایره در پلی استیشن و دکمه B در ایکس باکس انجام دهید. اگر در شرایطی گیر کردید که نمی‌دانستید چه شوتی را باید انجام دهید، شوت عادی باید انتخاب شما باشد. این شوت در طول این همه سال عملکرد خوبی داشته و شرکت EA قدرت و دقت آن را کاهش نداده است.

شوت Trivela: ضربه‌ای خاص برای گل‌های باورنکردنی

شوت Trivela یا بیرون پا طبق نظر بسیاری از بازیکنان، بهترین شوت در fc24 به شمار می‌رود و آموزش شوت بیرون پا در fc24 را برای‌تان قرار داده‌ایم تا بتوانید به راحتی با این شوت بی‌نظیر، حمله‌های‌تان را تبدیل به گل کنید؛ برای شوت بیرون پا در پلی استیشن L2 و در ایکس باکس LT را بگیرید و سپس دکمه شوت را بزنید.

شوت بیرون پا می‌توانید به خصوص از بیرون محوطه جریمه بسیار کاربردی باشد؛ چرا که قدرت بالایی دارد اما این قدرت بالا با یک انحنا و کات نسبتا خطرناک همراه می‌شود پس اگر بتوانید در زدن این شوت دقت کافی داشته باشید، کات و قدرت شوت به حدی است که دروازه‌بان حریف نمی‌تواند جلوی توپ را بگیرد. بهترین حالت این شوت این است که به سمت دورترین گوشه نسبت به دروازه‌بان هدف بگیرید.

شوت بیرون پا حتی برای بازیکنان تیم که وضعیت شوت پایینی دارند، بسیار مناسب است؛ چرا که حتی شوت‌های آن‌ها را هم تبدیل به یک حمله خطرناک می‌کند. این شوت می‌تواند یک سلاح جدید در حمله شما باشد؛ چرا که حتی می‌توانید با هافبک‌های خود شوت کرده و گل بزنید اگر شرایطش ایجاد شد که از بیرون محوطه با یک بازیکن ضعیف‌تر شوت کنید، از شوت بیرون پا استفاده کنید.

پاور شوت: قدرتی که هیچ دروازه‌بانی نمی‌تواند جلویش را بگیرد

شوت قدرتی در فیفا ۲۴ تازه معرفی شده است و تنها چند سال است که در بازی وجود دارد اما این شوت در آپدیت‌های اخیر قدرت بسیار زیادی پیدا کرده است که این شوت را با نگه داشتن L1+R1 در پلی استیشن و LB+RB در ایکس باکس و زدن دکمه شوت می‌توانید اجرا کنید.

پاور شوت در fc24 در قوی‌ترین حالت خود قرار دارد و می‌تواند از بهترین گزینه‌ها برای شوت زدن از بیرون محوطه جریمه باشد که از معایب این نوع از شوت می‌توان به هدف‌گیری سخت‌تر آن نسبت به شوت‌های دیگر اشاره کرد؛ به همین دلیل شوت قدرتی در فواصل نزدیک دقت پایین‌تری دارد همچنین انیمیشن این شوت هم کمی طولانی‌تر از شوت‌های دیگر است و در محوطه شلوغ، دفاع تیم حریف جلوی شوت شما را می‌گیرد.

اگر یک بازیکن هافبک با وضعیت و داده‌های شوت خوب دارید، می‌توانید این شوت را حتی از فاصله ۳۰/۳۵ متری هم امتحان کنید که قدرت این شوت باعث می‌شود تا شانس خوبی برای گل شدن حتی از فاصله بسیار دور داشته باشد. در بدترین حالت یک کرنر دریافت می‌کنید و می‌توانید دوباره شانس‌تان برای گل‌زنی را امتحان کنید.

شوت Finesse: ضربه‌ای هوشمندانه برای گل‌های دقیق

از شوت‌های بسیار خوب دیگر در فیفا ۲۴ می‌توان به شوت Finesse یا کات‌دار اشاره کرد؛ این شوت در نقطه مقابل شوت بیرون پا قرار دارد، چرا که بازیکن با داخل پای خود به آن ضربه می‌زند. این شوت را می‌توانید با نگه داشتن R1 در پلی استیشن و RB در ایکس باکس و زدن دکمه شوت اجرا کنید.

شوت کات‌دار داخل پا، بهترین گزینه و دوست شما در زمان شوت زدن در محوطه جریمه است. این شوت بیش‌ترین تاثیرگذاری را در نزدیکی دروازه و شوت‌های فاصله کم دارد؛ مخصوصا اگر در شرایطی باشید که نتوانید یک زاویه خوب برای هدف‌گیری پیدا کنید. در این شرایط می‌توانید شانس گل زدن‌تان را با شوت Finesse و نشانه‌گیری به سمت دورترین گوشه دروازه افزایش دهید.

شوت چیپ: ضربه‌ای ظریف برای عبور از بالای دروازه‌بان

می‌توان گفت شوت چیپ از آن دسته از شوت‌ها در فیفا است که بهتر است آن را انجام ندهید. چیپ را می‌توانید با نگه داشتن دکمه L1 در پلی استیشن و LB در ایکس باکس و زدن دکمه شوت اجرا کنید اما توصیه ما این است که در همه شرایط از شوت‌های دیگر بهره گرفته و این شوت را رها کنید. شوت چیپ تقریبا هیچ‌گاه به نتیجه دلخواه شما نمی‌رسد و نمی‌توانید شانس گل زدن‌تان را با این شوت افزایش دهید.

هر کدام از این شوت‌ها را می‌توانید در FC24 به کار ببرید و در موقعیت‌های مختلف استفاده کنید. در فیفا موبایل، شناخت انواع شوت و استفاده به موقع از آنها به همراه خرید پوینت‌های فیفا موبایل می‌تواند باعث برتری شما در مسابقات شود.

آموزش تنظیمات شوت fc24

  • Auto Shots: Off
  • Timed Finishing: On
  • Shot Assistance: Assisted

متاسفانه در فیفا، تنظیمات خاصی برای شوت در نظر گرفته نشده است و بخش ویژه‌ای برای تنظیم نوع شوت وجود ندارد با این حال شما می‌توانید تنظیمات مختلف مربوط به شوت زدن را در بخش‌های دیگر پیدا کنید. در ادامه تنظیمات شوت در fc24 را آموزش می‌دهیم که شما میتوانید با خواندن مقاله آموزش جامع بهترین تنظیمات دفاع fc24 با تنظیمات دفاع این بازی جذاب آشنا شوید.

Auto Shots: Off – دقیق و دستی

این گزینه را غیر فعال کنید تا کامپیوتر به جای شما در شرایط حساس شوت نکند و روشن ماندن این گزینه ممکن است باعث شود در شرایطی که شما نقشه دیگری دارید، سیستم بازی به جای‌تان شوت کرده و برنامه‌های‌تان را به هم بریزد.

Timed Finishing: On – حساس و حرفه‌ای

توصیه می‌کنیم تا زمانی که به این گزینه مسلط نشدید، آن را غیرفعال کنید این تنظیمات شوت fc24 بسیار پرریسک است و با این که تسلط به آن می‌تواند ضامن پیروزی‌تان باشد، اما ممکن است به طور کلی بازی‌تان را به هم بریزد.

فعال کردن این تنظیمات باعث می‌شود تا در صورت استفاده مناسب، شوت‌های‌تان از قدرت، دقت و سرعت بسیار بیش‌تری برخوردار شوند و به همین دلیل این تنظیمات می‌تواند اکثر شوت‌های‌تان را تبدیل به گل کند با این حال اگر از آن استفاده مناسبی نکنید، صرفا شوت‌های قوی با دقت پایین خواهید زد.

اگر این گزینه فعال باشد و شما زمانی که پای بازیکن در حال برخورد به توپ است، دوباره دکمه شوت را بزنید، شوت‌تان با قدرت و دقت بیش‌تری اجرا خواهد شد به همین دلیل است که استفاده صحیح از این تنظیمات می‌تواند پیروزی شما را تضمین کند؛ فعال بودن این گزینه باعث می‌شد تا حتی در شرایطی که گل زدن غیر ممکن است و زاویه مناسبی وجود ندارد، شانس گل زدن داشته باشید.

با فعال بودن این گزینه شوت‌های خاصی مانند شوت Finesse یا درون پا، ارتقا پیدا می‌کنند و مخصوصا در محوطه جریمه بهتر می‌توانید از این شوت استفاده کنید در نهایت باید گفت که تمرین کردن باعث می‌شود تا بتوانید روی این تنظیمات تسلط پیدا کرده و برتری‌تان روی بازیکنان دیگر را افزایش دهید.

Shot Assistance: Assisted – کنترل‌شده و هوشمند

توصیه می‌کنیم حتی بازیکنان حرفه‌ای‌ هم این گزینه را به شکل پیش‌فرض روی Assisted نگه دارند؛ در این صورت سیستم و کامپیوتر بازی به ارتقای دقت و قدرت شوت‌های‌تان کمک می‌کند. در نتیجه لازم نیست تا برای گل کردن یک شوت دقت ۱۰۰ درصدی داشته باشید و سیستم بازی دقت شوت‌تان را کمی افزایش می‌دهد.

اگر میخواهید آموزش نصب بازی فیفا موبایل را فرا بگیرید مقاله آموزش سریع و آسان نصب بازی فیفا موبایل (FIFA Mobile) را در رسانه ایموجو بخوانید.

تنظیمات شوت fc24 شما چگونه است؟

در این محتوا تنظیمات شوت fc24 را به همراه انواع شوت بررسی کرده و آموزش دادیم. با رعایت نکات گفته‌شده در این محتوا و استفاده از تنظیمات مناسب، می‌توانید تعداد گل‌ها و پیروزی‌های‌تان را افزایش دهید و حتی در شرایطی که امکان گل‌زنی وجود ندارد، شانس گل زدن داشته باشید. شما به ما بگویید که از چه تنظیماتی در فیفا برای شوت زدن استفاده می‌کنید؟ آیا به نظرتان در چه زمانی باید از هر شوت استفاده کنیم؟ نظرات و تجربیات خودتان را بنویسید و به ما کمک کنید تا محتواهای بهتری را برای‌تان آماده کنیم.

سوالات متداول

بهترین نوع شوت در خارج از محوطه جریمه چیست؟

شوت بیرون پا یا Trivela بهترین نوع شوت در خارج از محوطه است.

بهترین نوع شوت داخل محوطه جریمه چیست؟

شوت کات‌دار یا Finesse، بهترین نوع شوت در درون محوطه جریمه است.

آیا تنظیمات Timed Finishing را روشن کنم؟

توصیه ما این است که این تنظیمات را روشن کرده و با تمرین و تکرار، روی آن مسلط شوید.

ثبت دیدگاه
iranmojo online support