هر چیزی که راجع به نسخه موبایل Call of Duty باید بدانید

همه چیز درباره کالاف دیوتی موبایل

همه چیز درباره کالاف دیوتی موبایل

کالاف دیوتی موبایل یکی از محبوب‌ترین بازی‌های فرانچایز کالاف دیوتی و کل بازی‌های موبایلی است که نزدیک به ۲ میلیارد نفر آن را دانلود کرده‌اند. این بازی به دلیل بتل رویال خود محبوبیت بالایی پیدا کرده است اما حالت‌های دیگر آن نیز طرفدارهای خاص خودشان را دارند. کالاف دیوتی موبایل اولین بازی موبایل این فرانچایز است.

اگر شما یک بازیکن حرفه ای Call of Duty یا فقط یک خواننده معمولی هستید و می خواهید همه چیز را درباره نسخه موبایل Call of Duty بدانید به شما پیشنهاد می کنیم، به خواندن این مقاله از بخش آموزش بازی کالاف دیوتی ادامه دهید.

تاریخ انتشار کالاف دیوتی موبایل

همه چیز درباره کالاف دیوتی موبایل

تاریخ انتشار کالاف موبایل

این بازی در ۱ اکتبر ۲۰۱۹ توسط شرکت اکتیویژن منتشر شده است. اکتیویژن بیش از ۲۰ بازی در فرانچایز کالاف دیوتی ساخته است اما کالاف موبایل اولین بازی موبایلی این شرکت به شمار می‌رود. کالاف دیوتی موبایل که به عنوان یک بازی رایگان منتشر شد،‌ در مدتی کم تبدیل به یکی از پول‌سازترین بازی‌های جهان شد. این بازی نزدیک به نیم میلیارد دلار در یک سال درامد داشت.

لینک دانلود بازی کالاف دیوتی موبایل
اندروید 

ios

گرافیک کالاف دیوتی موبایل

همه چیز درباره کالاف دیوتی موبایل

گرافیک بازی جذاب کالاف موبایل

بازی دارای گرافیکی بسیار واقع‌گرایانه است که شما را در میان میدان نبرد قرار می‌دهد و هیجان و وحشت واقعی نبرد را می‌توانید تجربه کنید. محیط‌های بازی دارای جزئیات بالایی هستند و تا جایی ممکن به واقعی‌ترین شکل ممکن طراحی شده‌اند. سلاح‌های بازی هم از روی مدل‌های واقعی ساخته شده و تفاوتی با مدل ندارند.

اپراتورها انیمیشن‌های خوبی دارند و احساس تکراری یا خسته‌کننده بودن نخواهید داشت؛ با این حال باگ‌هایی نیز گاهی دیده می‌شود، به عنوان مثال برخی از اپراتورها پس از کشته شدن از روی زمین محو می‌شوند. محیط بازی دارای نورپردازی بسیار خوبی است و درنتیجه بافت بازی جزئیات بالایی داشته و به خوبی طراحی شده است.

صداهای بازی نیز کاملا شبیه به واقعیت طراحی شده‌اند. شما می‌توانید صدای پای دشمنان نزدیکتان را در جهات مختلف بشنوید، صدای شلیک هر اسلحه‌ منحصر به فرد بوده و همانند مدل دنیای واقعی است؛ صدای انفجار نارنجک‌ها نیز همانند نارنجک‌های واقعی ساخته شده است. با این حال گاهی اوقات صدای نارنجک‌ها ضعیف‌تر شنیده شده و شبیه به ترکیدن یک ترقه به نظر می‌آیند.

گرافیک بالای کالاف دیوتی موبایل باعث شده است تا این بازی روی موبایل‌های ضعیف به سختی اجرا شود و بازیکنان لگ زیادی را تجربه کنند. برای این که بازی بهتر اجرا شود، باید بهترین تنظیمات گرافیک را نسبت به موبایل خودتان پیدا کنید. با مقاله آموزش بهترین تنظیمات کالاف دیوتی موبایل، می‌توانید بهترین تنظیمات این بازی، نه تنها در بخش گرافیک، بلکه در گیمپلی و بخش‌های دیگر را نیز روی دستگاه خود اعمال کنید.

گیم‌پلی کالاف دیوتی موبایل

گیم پلی بازی کالاف دیوتی موبایل

گیم پلی بازی کالاف دیوتی موبایل

بازیکنان در این بازی می‌توانند بین بازی رده‌بندی یا ranked و بازی غیر رده‌بندی یا non ranked انتخاب کنند. بازی دارای دو اعتبار یا پول است، اولین اعتبار کردیت‌ها هستند که با بازی کردن به دست می‌آیند و پول دوم همان سی پی کالاف دیوتی است که با پول واقعی باید آن را بخرید. با این حال بازی تاکیدی روی خرید درون برنامه‌ای ندارد و می‌توانید به شکل کاملا رایگان از آن لذت ببرید.

در کنار پیدا کردن بازیکنان تصادفی برای حالت چندنفره و بتل رویال، می‌توانید یک روم اختصاصی بسازید تا با دوستان خود بازی کنید. این بازی دارای حالات چند نفره، بتل رویال و زامبی است که هرکدام گیم پلی متفاوتی به شما ارائه می‌کنند. در ادامه هر یک از این حالت‌ها را بررسی می‌کنیم.

حالت های مختلف نسخه موبایل بازی Call of Duty

  • حالت چند نفره،
  • زامبی ها (Zombies)
  • و نبرد رویال (Battle Royale)

حالت چندنفره کالاف دیوتی موبایل

حالت مولتی‌پلیر یا چندنفره کالاف دیوتی موبایل، شبیه به بازی‌های دیگر کالاف دیوتی است که برای کنسول و پی‌سی منتشر شده بودند. این حالت بازی دارای Scorestreakها نیز است؛ سلاح‌هایی قدرت‌مند که با رسیدن به امتیاز خاصی آن‌ها را به دست می‌آورید و یک بخش جدانشدنی از سری بازی‌های کالاف دیوتی بودند.

اصلی‌ترین حالات بازی در مولتی‌پلیر، همان حالت‌های موجود در کالاف دیوتی‌های دیگر است که شامل  Team Deathmatch, Frontline, Domination, Hardpoint, Search and Destroy and Kill Confirmed می‌شوند. حالات بازی دیگری مانند Capture the flag، Gun Game، Snipers only، One Shot One kill، 2v2، Rapid Fire و Prop Hunt نیز در زمان‌هایی به بازی اضافه می‌شوند اما همواره داخل بازی موجود نیستند.

بتل رویال کالاف دیوتی

در بتل رویال کالاف دیوتی با ۱۰۰ بازیکن دیگر روبه‌رو خواهید شد که هر کدامشان برای بقا مبارزه می‌کنند و می‌خواهند آخرین نفری باشند که زنده می‌ماند. امکان بازی تک‌نفره، دو و چهارنفره نیز وجود دارد که در این صورت باید با اعضای تیمتان برای زنده ماندن تلاش کنید.

در ابتدای بازی، هر یک از بازیکنان تیم قابلیتی را انتخاب می‌کنند؛ یک بازیکن ساپورت است و نقش هیل کردن بازیکنان دیگر را برعهده دارد؛ بازیکن دیگر نقش حمله و رفتن به قلب دشمن را برعهده خواهند داشت. همانند بتل رویال‌های دیگر، با آماده شدن ۱۰۰ بازیکن، سوار یک هواپیما شده و روی مپ پرواز می‌کنید. شما باید طبق استراتژی خودتان از هواپیما پریده و در مکان مشخص فرود بیایید. خط پرواز هواپیما در هر بازی تصادفی است. همچنین هر تیم دارای یک فرمانده است که زمان پرش و فرود را مشخص می‌کند.

در ابتدای بازی هر بازیکن فقط یک چاقو دارد و تجهیزات دیگر را باید از داخل مپ بازی به دست آورد. داخل مپ بازی سلاح‌های مختلف، وسایل نقلیه و آیتم‌های متفاوتی وجود دارند که باید با آن‌ها خودتان را مجهز کنید. هرچه آیتم‌های بهتر و بیش‌تری داشته باشید، کشتن دشمنان راحت‌تر خواهد بود.

مپ‌ها در بتل رویال دارای لوکیشن‌هایی با قابلیت لوت زیاد هستند که با رنگ زرد به نمایش در می‌آیند.  این لوکیشن‌ها آیتم‌های بهتری را برایتان فراهم می‌کنند اما به همین دلیل هم دارای خطرات بیش‌تری هستند؛ چرا که اکثر بازیکنان در این لوکیشن‌ها فرود می‌آیند.

بازی همانند بتل رویال‌های دیگر دارای یک محدوده امن است که توسط یک زون پوشیده شده است. این زون در کل بازی در حال کوچک‌تر شدن است و زمان کوچک‌تر شدن آن توسط سیستم به بازیکنان اعلام می‌شود. بازیکنانی که در بیرون از زون بمانند، پس از چند ثانیه کشته می‌شوند.

بازیکن یا تیمی برنده است که پس از کشته شدن تمام بازیکنان دیگر، زنده بماند.  در بتل رویال نیز حالات بازی موقتی مانند sniper challenge، Battle Royale Alcatraz،‌ 20v20 Warfare و بتل رویال بلیتز موجود است. با خواندن مقاله ترفند های بتل رویال کالاف دیوتی برای برنده شدن می توانید پیروز این میدان نبرد شوید.

حالت زامبی

این حالت در نوامبر ۲۰۱۹ به بازی اضافه شد؛ با این حال قبل از آن در کالاف دیوتی‌های دیگر موجود بود.  این حالت دارای مپ Shi No Numan است؛ بازیکنان در کالاف زامبی در مقابل موج حمله زامبی‌ها قرار می‌گیرند و باید در مقابلشان مقاومت کنند.

حالت زامبی کالاف دیوتی موبایل را می‌توانید به شکل Endless Survival بازی کنید؛ در این حالت بازی انتها ندارد و تا جای ممکن باید در مقابل زامبی‌ها مقاومت کنید. امکان بازی به شکل Raid نیز وجود دارد که در آن باید با زامبی‌های عادی روبه رو شوید و پس از گذشت چند موج از حمله، یک باس فایت خواهید داشت. امکان بازی روی درجه سختی متوسط و قهرمانانه نیز وجود دارد.

این حالت از بازی در سال ۲۰۲۰ از بازی حذف شد اما به زودی یک حالت دیگر به نام Undead Siege به بازی اضافه شد. این حالت هم در ژانر بقا بود و بازیکنان باید تلاش می‌کردند تا در تیم‌های چهارنفره، مقابل زامبی‌ها زنده بمانند. در این حالت شما باید در طول روز تجهیزات مختلف را جمع‌آوری کنید و آماده دفاع باشید، زمانی که شب برسد، زامبی‌ها در دسته‌های مختلف از راه خواهند رسید.

اکتیویژن حالت زامبی قبلی و کلاسیک را نیز در سال ۲۰۲۲ به بازی اضافه کرد. در حال حاضر کالاف زامبی کلاسیک در کالاف دیوتی موبایل وجود دارد که دارای مپ Shi no numa است و می‌توانید در دو مد بررسی شده‌، آن را بازی کنید.شاید خواندن مقاله معرفی جذاب ترین مراحل بازی کال اف دیوتی می تواند برای شما چذاب باشد.

کنترل‌های کالاف دیوتی موبایل

کنترل های بازی کالاف دیوتی موبایل

کنترل های بازی کالاف دیوتی موبایل

  • حالت ساده کنترل کالاف دیوتی موبایل 
  • حالت پیشرفته کنترل کالاف دیوتی موبایل

کالاف دیوتی موبایل یکی از بهترین بازی‌ها در این زمینه است که امکان شخصی‌سازی کامل را برایتان فراهم کرده است.

حالت ساده بازی کال آف دیوتی

حالت ساده، یک حرکت قابل توجه می باشد که شما با استفاده از آن خواهید توانست که CoD را روی یک کنسول انجام دهید. به جای داشتن یک دکمه شلیک اختصاصی، اسلحه شما زمانی که شما نشان گاه اسلحه را روی دشمن قرار دهید، شلیک خواهد کرد. شاید وقتی شما این جمله را می خوانید، فکر کنید که این یک مزیت فوق العاده می باشد، اما این طور نمی باشد. در این حالت دقت شلیک شما از بین خواهد رفت و شما با بالاترین سرعت به سمت مهمات و سلاح های خودتان هجوم خواهید بود.

مزیت این موضوع، این است که شما می توانید بدون نگران بودن برای ضربه زدن به صفحه با سرعت بیشتری حرکت کنید و اطراف را نگاه کنید. از همه این ها گذاشته شما کلید هایی برای انگشت های دیگر روی یک گوشی هوشمند ندارید، بنابراین شما فقط می توانید با شست هایتان کار کنید. همچنین یک تنظیماتی برای محدود کردن فاصله بین شلیک خودکار برای زمانی که شلیک از ته اسلحه رها می شود، وجود دارد. شما قطعا نمی خواهید تیرهای شاتگان خود را برای زمانی که دشمن خیلی دور از شما می باشد، هدر دهید.

حالت پیشرفته بازی کال آف دیوتی

حالت پیشرفته احساس بیشتری از کنسول بودن را به شما می دهد، Activision در مورد نیاز های شما به کنترل برای حرکت ها فکر کرده است. که این روش ها بسیار عالی می باشند. تقریبا همه صفحه جلو روی شما (HUD) قابل حرکت می باشد و این به شما اجازه می دهد تا بتوانید دکمه های مهم بازی را در زیر انگشت های خودتان لمس کنید. این حالت یک دکمه واقعی برای شلیک دارد که بسیار مهم می باشد. بازی در این حالت یک حجم عظیم از کنترل کننده ها را برای حساسیت بیشتر راجع به کاراکتر به شما می دهد.

تنظیم کردن دقیق این جزئیات، احتمالا مهم ترین کار شما در هنگام بازی نسخه موبایل Call of Duty خواهد بود. تفاوت بین باخت و پیروزی این می باشد که شما چقدر سریع می توانید هدف ها را پیدا کنید. هم چنین از یک کنترل کننده بلوتوثی نیز می توانید استفاده کنید.

دو حالت لمسی برای نسخه موبایل Call of duty از بهترین موارد موجود برای یک تیر انداز موبایل هستند. اما اگر می خواهید همه چیز را به سطح بعدی برسانید، می توانید بازی را با کنترل کننده ی بلوتوث دار مورد علاقه خودتان انجام دهید.

انجام این کار در نسخه موبایل این بازی، بیشتر احساسی شبیه به Call of Duty سنتی خواهد داد، کنترل کننده فقط برای این نمی باشد که یک کنترل کننده ی فیزیکی را برای شما جایگزین کند تا  یک واکنش سریع و یک حرکت چابک را انجام دهید. این کنترل کننده به همان اندازه صفحه لمسی خوب می باشد.

مپ‌های کالاف دیوتی موبایل

مپ های بازی کالاف دیوتی موبایل

مپ های بازی کالاف دیوتی موبایل

کالاف دیوتی موبایل دارای مپ‌های مختلفی است که هرکدام از آن‌ها در حالات مختلفی قابل بازی هستند. اکثر مپ‌های کالاف دیوتی موبایل از سری‌های دیگر وارد این بازی شده‌اند و درنتیجه حسی نوستالژیک برای طرفداران این فرانچایز خواهند داشت. همچنین بعد شناخت مپ های این بازی شاید برایتان جالب باشد که بدانید بهترین مکان‌های لوت در کالاف دیوتی موبایل در کدام مپ است؟

مپ‌های حالت چندنفره کالاف دیوتی موبایل

  • Crash
  • Crossfire
  • Firing Range
  • Hijacked
  • Killhouse
  • Nuketown
  • Raid
  • Standoff
  • Takeoff
  • Standoff Halloween

مپ‌های فصلی کالاف دیوتی موبایل

  • سیزن ۱: مپ Reclaim
  • سیزن ۲: Shoot House, Shipment, Summit
  • سیزن ۳: Scrapyard
  • سیزن ۴: Cage
  • سیزن ۵: Meltdown
  • سیزن ۶: Rust, Saloon
  • سیزن ۷: Tunisia, Gulag Showers
  • سیزن ۸: HighRise
  • سیزن ۹: Shipment 1944
  • سیزن ۱۰: Terminal, Pine
  • سیزن ۱۱: King
  • سیزن ۱۲: Hackney Yard
  • سیزن ۱۳: Nuketown Russia 

مپ‌های بالا در هر سیزن از کالاف دیوتی در طول یک سال به بازی اضافه می‌شوند و فقط در آن سیزن قابلی بازی هستند.

مپ‌های بتل رویال کالاف دیوتی موبایل

  • Isolated
  • Alcatraz
  • Blackout

نسخه موبایل Call of Duty

سفارشی سازی نسخه موبایل Call Of Duty

سال هاست که شخصی سازی لیست کاراکتر برای شما جز اصلی بازی می باشد، شخصی سازی در نسخه موبایل Call of Duty مقدماتی و محوری می باشد. بنابراین هر چیزی که نیاز دارید در این مقاله آموزشی سایت ایران موجو آمده است و نیازی به مطلب اضافی نمی باشد.

سلاح ها در بازی Call Of Duty Mobile

این موضوع به طور کامل واضح به نظر می آید. در طول بازی شما می توانید چند اسلحه متفاوت را انتخاب کنید، یکی در حالت اولیه و یکی دیگر در حالت دوم. این اسلحه ها همچنین دارای اسلات های اصلاح شده برای اضافه کردن اسکوپ های بهتر و موارد مشابه هستند.

در Call of Duty استاندارد به مقدار کافی تنوع بین اسلحه ها و عملکرد آن ها وجود دارد. نکته قابل توجه این می باشد که این ویژگی به صورت کامل به نسخه موبایل انتقال داده شده است. علاوه بر این یک بخش جداگانه برای نارنجک ها وجود دارد. برخی از آن ها خسارت وارد می کنند، دسته دیگر ان ها سرکوب می کنند، این حق انتخاب برای شما وجود دارد.

سطح اسلحه ها زمانی که شما استفاده می کنید، قوی تر می شود، به شما اجازه داده میشود که ۵ چیز جدید را اضافه کنید. لیزر، جادو های گسترده و پیشگویی هایی که رایج می باشند، اسلحه شما را دقیق تر و سریع تر می کند. اگر به درستی استفاده شود در نهایت این باعث خواهد شد که یک دستاورد بسیار عالی در میدان جنگ برای شما ایجاد شود.

قدرت ها در بازی کال آف دیوتی

Perks توانایی های کاراکتر شما برای بهتر کردن شما در کارها می باشد. در حقیقت آن ها در شما نهفته می باشند، شما را در پشت صحنه شکنجه می کنند و برخی از این ویژگی های شما را افزایش می دهند. یک مثالی از Ghost می باشد که شما را از پهپادهای (UAV) دشمن پنهان می کند، اگر شما می خواهید همه ی شاتگان ها را از مردم بگیرید، این موضوع به شما کمک خواهد کرد.

شما سه قدرت متفاوت برای استفاده در یک بارگیری خواهید گرفت، این قدرت ها به طور کامل می توانند سبک بازی شما را تغییر دهند. اگر شما دوست دارید از شاتگانی که در بالاتر ذکر شد استفاده کنید. سپس با مخلوط کردن ghost و Fast Recover می توانید به یک اسلحه جنگی تبدیل شوید. شما می توانید به داخل میدان جنگ بروید، بکشید و سپس بهبود پیدا کنید تا به سراغ قربانی بعدی بروید.

سلاح مهارت بازی کال آف دیوتی

شما یکی از این ها را به ازای بارگیری دریافت خواهید کرد، آن به صورت یک اسلحه قوی که یک زمان سنج را فعال می کند می آید. ممکن است شما بخواهید یک مینی گان (mini gun) قدرتمند را برای تکیه به قدرت آن باز کنید. انتخاب های زیادی نیز جلو روی شما می باشد. شما فقط یک یا دو بار می توانید آن را در طول یک مسابقه استفاده کنید، پس از آن ها به ندرت استفاده کنید. از طرف دیگر این اسلحه واقعا بی نظیر می باشد. من استفاده های زیاد از آن در آدم ربایی و ویران کردن منطقه های جنگی کرده ام.

Scorestreaks بازی Call Of Duty Mobile

یک نوع کشنده های دسته جمعی رسمی می باشند، این ها پاداش های خارق العاده ای است که شما برای انجام دادن درست کارها دریافت می کنید. در صفحه بارگذاری شما انتخاب می کنید که چه اتفاقی می افتد. وقتی شما به امتیاز های بالا دست پیدا می کنید، علاوه بر آن شما می توانید توانایی هایی را که به شما داده می شود را فعال کنید.

چیزی که بیشتر از همه چیز معمول می باشد و به راحتی به دست می آید، UAV می باشد. این Scorstreak به شما و همه ی یار هایتان این اجازه را می دهد که ببینید دشمن های شما در نقشه کوچک کجا می باشند. این باعث می شود که با ترکیب با بقیه چیز ها برای شما خیلی مفید واقع شود. بقیه ی Scorestreaks قابل ذکر در این بازی که شما را به یک ماشین کشنده تبدیل خواهند کرد، Precision Missle، Stealth Chopper و XS1 Gliath armor می باشند.

کاراکتر ها بازی موبایل کال آف دیوتی

آخرین چیزی که باید در بارگذاری خود انتخاب کنید، همان کسی می باشد که شما باید با آن در این بازی فعالیت کنید. شما در نسخه موبایل Call of Duty به طور گسترده ای نمی توانید کاراکتر خود را شخصی کنید، مثلا نمی توانید روی ابرو ها و یا چانه های او کار کنید. فقط به شما این اجازه را می دهد که به عنوان نمادی ترین سرباز تاریخی Call of duty بازی کنید.

کاراکتر هایی مانند John Soap MacTavish و David Section Mason زمانی که روزهای اول حالت های مختلف در بازی های چند نفره آمد، شخصیت های اصلی بودند. بسیار شگفت انگیز می باشد که می بینید این شخصیت ها زنده می شوند، امیدوارم هر چه زودتر آمدنشان به نسخه موبایل آن ها را دوباره معروف کند. با روش جدید Activision این بازی شما می توانید این کاراکتر ها را داخل جعبه های غنیمت به دست آورید. شاید خواندن مقاله معرفی داستان و رازهای شخصیت های کالاف دیوتی برای شما جذاب باشد.

پول درون‌برنامه‌ای کالاف دیوتی موبایل

خرید درون برنامه ای کالاف دیوتی موبایل

خرید درون برنامه ای کالاف دیوتی موبایل

در کالاف دیوتی موبایل دو نوع اعتبار داخل بازی وجود دارد؛ اعتبار اول،‌Credits است که با بازی کردن می‌توانید آن را به دست آورید، پول دوم، سی پی کالاف دیوتی موبایل است که بهترین راه به دست آوردن آن، خرید سی پی است. شما با استفاده از این اعتبارها می‌توانید آیتم‌های مختلف بازی را خریداری کرده و شخصیت خودتان را بیش از گذشته شخصی‌سازی کنید.

شما برای ما از نسخه موبایل Call of Duty بنویسید

نسخه موبایل کالاف

نسخه موبایل کالاف از نظر شما

ما در این مقاله به معرفی همه چیز درباره کالاف دیوتی موبایل پرداختیم و جنبه‌های مختلف این بازی را بررسی کردیم. کالاف دیوتی موبایل بازی گسترده‌ای است و اکتیویژن همواره با آپدیت‌های مختلف، محتوای جدیدی به آن اضافه می‌کند.حالا همه چیز درباره کالاف دیوتی موبایل می دانید حتما آموزش صفر تا صد کالاف دیوتی را در ایران موجو بخوانید. شما نظر خودتان را راجع به کالاف دیوتی موبایل برای ما بنویسید؛ نظرات شما به ما کمک می‌کنند تا مقالات بهتری در سایت فراهم کنیم.

ثبت دیدگاه

نظرات کاربران

3 دیدگاه
  • Majid

    داداش سلام چطور باید کاری کنیم اگه گوشی گم کردیم یا پاک کردیم بازی رو دوباره بتونیم از اونجایی که بودیم بازی رو شروع کنیم

    • خانم مقدم

      سلام وقت بخیر بازیتونو روی سوپرسل سیو کنید . بعد از ذخیره کردن هر زمان هر اتفاقی برای موبایلتون افتاد میتونید با جیمیلی که بازیو روش ذخیره کردید مجددا وارد بازی بشید و اکانتتون رو داشته باشید

  • حسین سخاوتی

    عاالی بود…کاش قبل از اینهمه گیج شدن توی بازی روز اول میومدم این پستو میخوندم…بازی کال آف واقعا جزئیات زیادی داره..مرسی بابت راهنماییهاتون👍⭐💖

iranmojo online support