خانه - اخبار بازی
نسخه جدید بازی مهیج Bravely Default که یک RPG کلاسیک است، برای طرفداران قدیمی این بازی طراحی شد. عوامل ساخت Bravely Default II چگونگی پیدایش و ساخت این سری را توضیح میدهند.
وقتی ماساشی تاکاهاشی، تهیهکنندهای در شرکت بازیسازی Square Enix، کار بر روی Bravely Default را شروع کرد، مخاطبان بسیار خاصی را در ذهن خود داشت. تاکاهاشی با بازیکردن بازیهای نقشآفرینی کلاسیک که بازیکنان در آن به نوبت بازی میکردند، بزرگ شده بود. او بهوضوح به یاد دارد که برادر بزرگترش بازی Final Fantasy III را در حالی که هنوز در مهدکودک بود، بازی میکرد. طبق گفته خود تاکاهاشی، او احساس میکند که بسیاری از بازیهای نقشآفرینی مدرن بیش از حد پیچیده شدهاند و بازیکنان بزرگتر دیگر نمیتوانند به چنین بازیهایی بپردازند.
وی در مورد بازیهای نقشآفرینی مدرن میگوید: این بازیها به نظر میرسد که نفوذناپذیر و غیر قابل بازیکردن باشند. وی همچنین افزود: من با خودم فکر کردم که میتوانم بازیای را بسازم که بازیکنان بزرگتر با بازیکردن آن بتوانند چیزهایی را که در مورد بازیهای قدیمیتر دوست داشتند، به یاد بیاورند. من میخواستم چنین حسی را برای آن دسته از مخاطبان بازی ایجاد کنم. این موضوع یکی از مواردی بود که در من انگیزه ساخت این بازی را ایجاد کرد و مرا به سمت ادامه این مسیر سوق داد. در ادامه با بخش اخبار گیم سایت ایران موجو همراه باشید.
اولین نسخه از بازی Bravely Default در سال 2014 بر روی نینتندو 3DS عرضه شد و طبق نظرات بیشتر بازیکنان، بریوری دیفالت از نظر تجربه بازی و گیم پلی، بهوضوح از نسخههای قبلی بازی Final Fantasy الهام گرفته است. بازیهای سری Final Fantasy بازیهای گروهیای هستند که در آنها قهرمانان بازی که در یک دنیای فانتزی مجهز به چهار کریستال جادویی قرار دارند، برای برنده شدن با یکدیگر به رقابت میپردازند.
علت نامگذاری بازی Bravely Default بهخاطر وجود یک ویژگی عجیب و غریب در بازی بود که طبق آن در هنگام مبارزه با حریف خود، بازیکنان میتوانستند یکی از حالتهای شجاع (brave) یا پیشفرض (default) را انتخاب کنند تا زمانی که فرصت مناسب برای یک حمله برقآسا فراهم میشد حمله کنند یا اینکه بتوانند موقعیت فعلیشان را حفظ کرده و از هرآنچه که در تیم خود دارند دفاع کنند. پس از آن نیز نسخه بعدی یعنی Bravely Second: End Layer در سال 2016، برای نینتندو 3DS عرضه شد و همچنین در روزهای آینده نسخه دوم این بازی (Bravely Default II) بر روی کنسول Nintendo Switch عرضه خواهد شد.
نسخه جدید بازی بریوری دیفالت در یک قلمرو فانتزی جدید اتفاق میافتد که از نو طراحی شده است و از قهرمانان جدیدی نیز در بازی رونمایی شده است، اما گیم پلی و روند بازی تا حد زیادی همانند نسخههای پیشین خود است. Takahashi میگوید که وی این شیوه نامگذاری عجیب و غریب را از دیگر مجموعههای برجسته بازیهای RPG ژاپنی الهام گرفته است. وقتی شمارههای جدیدی از بازیهای Final Fantasy یا Dragon Quest عرضه میشود، طرفداران میدانند که نسخه جدید برایشان یک ماجراجویی کاملا تازه و پر از سورپرایز خواهد بود. تاکاهاشی نیز میخواست که نسخه بعدی Bravely Default چنین تأثیری روی مخاطب داشته باشد.
با این حال، یک تفاوت کوچک بین این نسخه از بریوری دیفالت با نسخههای پیشین این بازی وجود دارد که صرفا طرفداران تیزبین این سریها ممکن است متوجه آن شوند. در حالی که دو نسخه اول این بازی توسط Square Enix و شریک این شرکت یعنی Silicon Studio ساخته شدهاند، Bravely Default II از همکاری بین Square Enix و یک شرکت نسبتا جدید به نام Clay Tech Works به وجود آمده است. با این حال، این تفاوت تأثیرگذاری چندانی در روند ساخت بازی نداشته است، زیرا استودیوی بازیسازی Clay Tech Works توسط برخی از اعضای اصلی Silicon Studio تأسیس شده است. تاکاهاشی میگوید: “اگرچه ممکن است عموم مردم با این بازی نام شرکت Clay Tech Works را برای اولینبار بشنوند، اما آنها افرادی هستند که ما مدتها با آنها کار کردهایم.”
جالب است بدانید که Shota Fukebaru، مدیر شرکت Clay Tech، در دوران جوانی با مشارکت در ساخت بازی Final Fantasy III وارد دنیای بازیهای RPG شد. Fukebaru و Takahashi هر دو میگویند که Final Fantasy V و سیستم کاری آن که به بازیکنان این امکان را میداد تا با اختصاص دادن نقشهای خاص به مبارزان خود، آنها را ویرایش کنند، باعث شد که این ویژگی در بازی Final Fantasy V به یکی از ویژگیهای اصلی مجموعه Bravely تبدیل شود.
افزودن چنین ویژگیای به بازی Bravely Default در حرفه آنها بسیار تأثیرگذار بود. فوکبارو میگوید: “من به یاد دارم زمانی را که آن بازی را بازی میکردم و حین انجام بازی به این موضوع فکر میکردم که واقعا این کار همان چیزی است که من میخواهم روزی انجام دهم. این همان جایی است که رویای بازیسازی برای من شروع شد.”
!!!برای خرید الماس بازی فری فایر همین حالا کلیک کنید!!!
روند ساخت بازی Bravely Default II با چالشهایی نیز روبرو بود. مانند اکثر استودیوهای سراسر جهان، تیم حدود 50 نفره Clay Tech باید خود را با کار در خانه وفق میدادند. به همین دلیل آنها بر آن بودند که راههایی برای برقراری ارتباطی مؤثر با یکدیگر از طریق ایجاد جلسات کاری در نرمافزار Zoom پیدا کنند. همچنین چالش جدیای در فرایند تهیه بریوری دیفالت 2 وجود داشت، از آنجایی که در ابتدا این بازی برای دستگاههایی با صفحهنمایش دوتایی طراحی شده بود، باید رابط کاربری آن را برای کار روی نینتندو سوئیچ که دارای تنها یک صفحهنمایش بود بهینه میکردند. خوشبختانه این تغییر در سختافزار موردنیاز بازی یک تغییر سودمند برای سازندگان آن بود. تاکاهاشی همچنین میگوید که تیم او در نسخه جدید شخصیتها را با دقت بیشتری ساخته است. همچنین موسیقی متن جدیدی برای این بازی ساخته شده که دارای جزئیات بیشتر و صداهای مطلوبتری است.
تاکاهاشی همچنین میگوید که تیم او توانسته است که در روند ساخت هر نسخه از سری بریوری دیفالت، درسهای کلیدیای را بیاموزد و آنها را در ساخت عناوین بعدی به کار ببرد. نسخه اصلی و اولیه Bravely Default به دلیل اینکه در ساخت شخصیتها به جزئیات آنها توجه زیادی نشده بود، مورد انتقاد قرار گرفت. این مسئله یکی از چیزهایی بود سازندگان سعی کردند در نسخه اول آن را اصلاح کنند. همچنین وقتیکه بازیکنان سری Bravely Second شکایت داشتند که داستان کمی بیش از حد کودکانه است، شاخه جدیدی از بازی به نام Octopath Traveller منتشر شد که منحصرا روی شخصیتها و مضامین بزرگسالان متمرکز شده بود. سرانجام، در حالی که Octopath داستانی جاهطلبانه داشت که شامل هشت شخصیت مختلف بود، در ساخت این عنوان عجیب و غریب قهرمان اصلی داستان بهوضوح مشخص نشده بود، چیزی که تیم تاکاهاشی قصد داشت آن را در Bravely Default II اصلاح کند.
نسخه جدید بازی Bravery Default زمانی در حال انتشار است که JRPG های کلاسیک در حال تجربه کردن تغییرات گستردهای هستند. جدا از سری Bravely Default، استودیوی بازیسازیSquare Enix Tokyo RPG Factory به طور خاصی بر روی این ژانر تمرکز کرده است، در حالی که سازندگان مستقل ایدههای جدیدی را تحت تأثیر بازیهایی مانند Undertale کشف کردهاند. برای تاکاهاشی که از پنج سالگی به فکر این ژانر بود، مشاهده چنین انگیزههایی برای تغییر و نوآوری مایه خوشنودی است. امیدواریم این مطلب ایران موجو مورد پسند شما قرار گرفته باشد.
بازی Solitaire Stories یک بازی تک نفره پاسور با رنگ و لعابی جذاب است. به احتمال زیاد گیمرهای بسیاری نام بازی Solitaire را شنیدهاند. بازی سولیتر یک بازی تک نفره قدیمی و شناختهشده در بین بازیهای ورق حتی در بین…
بازی نوستالژی و در عین حال مدرن بازی مورتال کمبت موبایل با نام اصلی Mortal Kombat Mobile است. این بازی از شرکت بازیسازی معروف Warner Bros. International Enterprises ارائه شده است.در این بخش از اخبار بازی با ما همراه باشید.…
استودیو PUBG، توسعهدهنده بازی محبوب PUBG: Battlegrounds، به تازگی از بازی آنلاین جدید خود به نام بازی Project ARC رونمایی کرده است. در این بازی، تیمهای پنج نفره در نبردهایی هیجانانگیز به رقابت میپردازند. Project ARC که توسط تیم کرهای…
Days Gone در بهار امسال با پورت های PlayStation بیشتری روانه رایانه ها می شود. مدیرعامل شرکت سرگرمیهای تعاملی سونی (Sony Interactive Entertainment America)، جیم رایان، در مصاحبهای که صبح روز سهشنبه منتشر شد، عنوان کرد روزهای از دست رفته…
عصبانیت بازیکنان MW3 از تاریک بودن احمقانه نقشه Shipment که اولین بار در سال 2007 در Call of Duty 4 به بخشی از سری Call of Duty تبدیل شد و از آن زمان تاکنون در اکثر این فرنچایز ظاهر شده…
اکتیویژن رسما تاریخ انتشار کالاف دیوتی وارزون موبایل را 21 مارس برابر با 2 فروردین 1403 اعلام کرد. علیرغم نام بازی، این بازی دارای بتل رویال و حالت چند نفره متداول است. این بازی همچنین دارای پیشرفت مشترک (shared progression)…
Sneaky Goblin در بازی کلش آف کلنز در این مطلب قصد داریم شما را با Sneaky Goblin در بازی کلش آف کلنز آشنا کنیم. درواقع بعد از بربر کلش این دومین نیروی ویژهای است که در به روزرسانی بهاری به…
بازی Apex Legends Mobile یک بازی گروهی و اکشن که نسخه کنسولی آن بسیار پرطرفدار بود، در حال حاضر روی موبایل در سیستمعامل اندروید و IOS نیز قرارگرفته است. کاربران با توجه به سیستم عامل گوشی خود میتوانند، نسخه جدید…
تصمیم دارم برم کمپ ترک ایران موجو چون زمان زیادی توی سایتتون هستم و اینکه خیلی ایران موجو خفنه 💎🇮🇷
ممنون ازشما ایران موجویی عزیز خوشحالیم که رضایت دارید