ژیروسکوپ کالاف چیست؟ چگونه فعال می‌شود؟

ژیروسکوپ کالاف چیست؟ چگونه فعال می‌شود؟

قطعا شما هم کلمه ژیروسکوپ کالاف را شنیده‌اید یا در تنظیمات کالاف به آن برخورد کرده‌اید؛ بسیاری از حرفه‌ای‌ترین بازیکنان کالاف دیوتی هم نمی‌دانند که سنس ژیروسکوپ کالاف چیست و چه کاربردی دارد. شاید باورتان نشود اما با ژیروسکوپ کالاف ممکن است بتوانید سطح بازی خودتان را چند برابر بهتر کنید و به راحتی حرفه‌ای‌ترین پلیرها را از میان بردارید. در ایران موجو علاوه بر خرید سی پی در این محتوا به بررسی ژیروسکوپ کالاف و تنظیمات آن می‌پردازیم.

ژیروسکوپ کالاف چیست؟

قبل از هرچیزی باید بدانید که ژیروسکوپ مختص بازی کالاف دیوتی نیست و تمام موبایل‌های هوشمند جدید دارای ژیروسکوپ هستند. ژیروسکوپ در واقع یک سنسور است که می‌توانید کوچک‌ترین حرکات موبایل را تشخیص دهید؛ در نتیجه زمانی که گوشی را در کالاف به یک سمت حرکت می‌دهید، ژیروسکوپ کالاف باعث می‌شود تا نشانه‌گیری‌تان هم به آن سمت حرکت کند.

ژیروسکوپ در واقع جهت و زاویه قرارگیری موبایل شما را محاسبه کرده و هر حرکت کوچک را که باعث تغییر سرعت و زاویه موبایل‌تان می‌شود، تشخیص می‌دهد. سنسور ژیروسکوپ حرکات و چرخش‌های موبایل شما را در سه بعد مختصاتی تشخیص داده و با استفاده از این حرکات، نشانه‌گیری و حرکت شما در کالاف را راحت‌تر می‌کند.

اگر بخواهیم کاربردهای ژیروسکوپ در بیرون از دنیای کالاف دیوتی را شرح دهیم‌، می‌توانیم به مکان‌یابی و تعیین دقیق مسیر حرکت اشاره کنیم. علاوه بر آن، زمانی که موبایل‌تان را می‌چرخانید و تمام صفحه موبایل هم همزمان با چرخش موبایل، به شکل افقی قرار می‌گیرند، از ژیروسکوپ استفاده می‌شود که با خواندن مقاله بهترین آموزش تنظیمات کالاف دیوتی موبایل گام به گام میتوانید با تنظیمات این بازی کامل آشنا شوید.

حال که به طور کلی با ژیروسکوپ آشنا شده‌اید، با ما همراه باشید تا کاربردهای آن در دنیای کالاف دیوتی موبایل را یاد بگیرید.

کاربرد ژیروسکوپ کالاف چیست؟

قبل از هر چیزی باید بدانید که ژیروسکوپ می‌تواند بازی شما را بدتر کرده و سطح بازی‌تان را پایین بیاورد با این حال این قابلیت برای بسیاری از پلیر ها هم به عنوان یک تقویت‌کننده عمل کرده و بازی‌شان را بهتر می‌کند. در واقع تنها شما می‌توانید تعیین کنید که آیا ژیروسکوپ برای شما مناسب است یا خیر. ممکن است با فعال کردن ژیروسکوپ بتوانید بهتر و دقیق‌تر نشانه‌گیری کنید و ممکن است فعال کردن این قابلیت باعث شود تا کنترل سلاح و کاراکتر را از دست بدهید.

کاربرد ژیروسکوپ کالاف این است که دید کاراکتر شما را همزمان با چرخش و حرکت گوشی تغییر می‌دهید؛ با یک مثال ساده می‌توانید بهتر متوجه این قابلیت شوید. اگر ژیروسکوپ فعال باشد و در زمان حرکت کاراکتر یا نشانه‌گیری، موبایل‌تان را به سمت راست حرکت دهید، دید کاراکتر و نشانه‌گیری هم به همان مقدار به سمت راست حرکت می‌کنید.

می‌توانید متوجه شوید که چرا ژیروسکوپ می‌تواند برای برخی از بازیکنان مفید و برای برخی دیگر نابودکننده باشد. اگر بازیکنی هستید که دائما در زمان بازی تکان می‌خورید، ژیروسکوپ می‌تواند برای شما زیان‌آور بوده و بازی‌تان را خراب کنید و در طرف مقابل، اگر بازیکنی حرفه‌ای هستید که به شکل ثابت نشسته و تنها با حرکات انگشتان‌ خود بازی را دنبال می‌کنید، فعال کردن سنسیویتی ژیروسکوپ کالاف می‌تواند شما را از مخمصه‌ها نجات دهد.

استفاده از این قابلیت بدون اموزش Gyroscope کالاف مناسب هم می‌تواند باعث شود تا دائما در بازی کشته شوید. داخل کالاف دیوتی تنظیمات حساسیت ژیروسکوپ وجود دارند که میزان تغییر زاویه دید کاراکتر با حرکت موبایل را تعیین می‌کنند. حساسیت خیلی بالا باعث می‌شود تا یک تکان کوچک هم شما را از مسیر و نشانه‌گیری اصلی خود منحرف کند؛ حساسیت پایین هم ممکن است هیچ تاثیر خاصی روی گیم پلی نداشته باشد. به همین دلیل باید از بهترین تنظیمات ژیروسکوپ کالاف دیوتی موبایل استفاده کنید.

به طور کلی می‌توان کاربردهای احتمالی ژیروسکوپ کالاف را در لیست زیر خلاصه کرد:

  • شلیک راحت‌تر به دشمنانی که در فاصله دورتر قرار دارند.
  • نشانه‌گیری دقیق‌تر و بالا رفتن احتمال هدشات
  • واکنش‌های سریع‌تر به حملات دشمنان و فرار راحت‌تر
  • بررسی محیط بدون حرکت انگشتان و تنها با تکان دادن موبایل
  • آگاهی از تمام محیط اطراف تنها با یک حرکت ساده موبایل
  • پایداری بیش‌تر در زمان شلیک با اسنایپر
  • واقع‌گرایانه‌تر شدن بازی

اگر انگشتان بزرگی دارید و نشانه‌گیری برای‌تان سخت است، یا نمی‌توانید در فواصل دور به راحتی به هدف شلیک کنید، پیشنهاد ما این است که ژیروسکوپ کالاف را فعال کرده و استفاده از آن را یاد بگیرید. پس از ۴ یا ۵ بازی، می‌توانید کمی به ژیروسکوپ مسلط شوید و به بازی با ژیروسکوپ فعال عادت کنید. پس از این مرحله تنها محدودیت شما برای حرفه‌ای‌تر شدن زمان است و با پایان هر بازی، متوجه خواهید شد که نشانه‌گیری و بازی‌تان چه‌قدر بهتر شده است.

در نهایت باید گفت که ژیروسکوپ کالاف می‌تواند بازی بازیکنان حرفه‌ای را چند برابر بهتر کند اما اگر بازیکن مبتدی باشید، ممکن است گیم پلی شما را به طور کلی به هم بریزد. با این حال نگران نباشید، شما می‌توانید با استفاده از یک اموزش ژیروسکوپ کالاف مناسب و بهره‌گیری از تنظیمات صحیح، روی ژیروسکوپ کالاف مسلط شوید و از آن برای بازی دقیق‌تر و بهتر استفاده کنید.

چگونه ژیروسکوپ کالاف را فعال کنیم؟

اگر تصمیم به استفاده از ژیروسکوپ کالاف گرفته‌اید، باید ابتدا آن را فعال کنید. برای فعال کردن آن می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید:

  • از صفحه اصلی وارد تنظیمات بازی شوید.
  • از منوی سمت چپ وارد بخش تنظیمات Basic شوید.
  • به پایین اسکرول کرده و به گزینه Gyroscope برسید و آن را فعال کنید.

به همین راحتی می‌توانید ژیروسکوپ کالاف دیوتی را فعال کنید. توجه داشته باشید که امکان فعالسازی و کنترل این قابلیت را تنها برای یک حالت از بازی مانند بتل رویال یا چند نفره را دارید و لازم نیست تا در تمام حالات بازی ژیروسکوپ فعال باشد.

بهترین تنظیمات ژیروسکوپ کالاف دیوتی موبایل

  • حالت چندنفره
  • حالت بتل رویال

قطعا تا به این‌جا فهمیده‌اید که استفاده از این قابلیت بدون اعمال بهترین تنظیمات سنسیویتی ژیروسکوپ کالاف دیوتی امکان پذیر نیست. ممکن است ژیروسکوپ را فعال کنید اما حساسیت بسیار زیاد آن باعث شود تا نتوانید به راحتی نشانه‌گیری کرده و شلیک‌های خطای بسیار زیادی داشته باشید. همچنین بالا بودن سنسیویتی ژیروسکوپ کالاف همانند بالا بودن سنسیویتی عادی دوربین، باعث می‌شود تا جزئیات گیم پلی و دشمنان را از دست بدهید و حتی نتوانید به درستی حرکت کنید.

در ادامه بهترین تنظیمات ژیروسکوپ کالاف دیوتی موبایل برای حالت بتل رویال و چند نفره را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین تنظیمات سنسیویتی ژیروسکوپ کالاف در حالت چندنفره

  • سنسیویتی سوم شخص – ۹۲
  • حساسیت دوربین در حالت اول شخص – ۷۵
  • اپتیک – ۳۵
  • حساسیت tactical scope – ۳۰
  • حساسیت در زوم ۳ برابر – ۲۵
  • حساسیت در زوم ۴ برابر – ۲۰
  • حساسیت نشانه‌گیری با اسنایپر – ۲۰
  • حساسیت در زوم ۶ برابر – ۱۵
  • حساسیت در زوم ۸ برابر – ۹

بهترین تنظیمات سنسیویتی ژیروسکوپ کالاف در حالت بتل رویال

  • سنسیویتی سوم شخص – ۹۵
  • حساسیت دوربین در حالت اول شخص – ۷۳
  • اپتیک – ۳۲
  • حساسیت tactical scope – ۳۰
  • حساسیت در زوم ۳ برابر – ۲۴
  • حساسیت در زوم ۴ برابر – ۲۰
  • حساسیت نشانه‌گیری با اسنایپر – ۲۵
  • حساسیت در زوم ۶ برابر – ۱۵
  • حساسیت در زوم ۸ برابر – ۷

بهتر است بدانید که این تنظیمات سنسیویتی ژیروسکوپ می‌توانند برای تمام دستگاه‌ها و بازیکنان یکسان نباشند. با این که این مقادیر برای اکثر شرایط بهترین هستند، اما ممکن است شما با ژیروسکوپ حساس‌تر بهتر بازی کنید. در نتیجه پیشنهاد ما این است که این مقادیر را کمی تغییر دهید تا بتوانید بهینه‌ترین حالت ژیروسکوپ کالاف را برای سبک بازی و دستگاه خود پیدا کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازی Call of Duty: Mobile می‌توانید به سایت callofduty.ir مراجعه کنید.

آیا شما از ژیروسکوپ کالاف استفاده می‌کنید؟

در این محتوا ژیروسکوپ کالاف را به طور کامل بررسی کرده و فعال‌سازی آن را آموزش دادیم. همچنین بهترین تنظیمات ژیروسکوپ کالاف دیوتی را هم برای‌تان قرار دادیم تا با استفاده از آن‌ها بتوانید بهترین تجربه از کالاف را داشته باشید. درنهایت باید ذکر کنیم که ژیروسکوپ ممکن است برای تمام بازیکنان مناسب نباشد اما اگر بتوانید استفاده از آن را یاد بگیرید، خواهید توانست به راحتی در بازی پیشرفت کنید.

شما هم نظرتان راجع به ژیروسکوپ کالاف را برای ما بنویسید؛ آیا از این قابلیت استفاده می‌کنید؟ آیا استفاده از ژیروسکوپ کالاف بازی شما را بهتر کرد؟ نظرات و نکات خودتان را بنویسید و به بازیکنان مبتدی‌تر کمک کنید تا تصمیمات درستی بگیرند. همچنین نظرات و پیشنهادات شما به ما کمک می‌کنند تا محتواها و خدمات بهتری را برای‌تان فراهم کنیم.

سوالات متداول

آیا استفاده از ژیروسکوپ کالاف الزامی است؟

خیر؛ شما می‌توانید با غیرفعال کردن ژیروسکوپ، تنها با انگشتان خود بازی کنید.

آیا استفاده از ژیروسکوپ کالاف برای تمام بازیکنان کاربردی است؟

بسیاری از بازیکنان نمی‌توانند با ژیروسکوپ بازی کند اما اگر بازی با آن را یاد بگیرید، بسیار سریع‌تر پیشرفت خواهید کرد.

آیا تنظیمات سنسیویتی ژیروسکوپ کالاف اهمیت دارند؟

بله؛ بدون تنظیمات مناسب نمی‌توانید به خوبی از قابلیت‌های ژیروسکوپ کالاف استفاده کنید.

ثبت دیدگاه

نظرات کاربران

4 دیدگاه
  • میثم

    چه زمانی ژیروسکوپ کالاف و فعال کنم؟

    • پشتیبانی ایران موجو

      سلام اگر در نشانه‌گیری مشکل دارید یا می‌خواهید دقت بیشتری در هدف‌گیری داشته باشید، ژیروسکوپ می‌تواند به شما کمک کند.

  • ارمیا

    چجوری میتونم ژیروسکوب کالاف و کنترل کنم؟؟

    • پشتیبانی ایران موجو

      سلام برای بهبود استفاده از ژیروسکوپ می‌توانید تمرین کنید و حساسیت آن را به تدریج تنظیم کنید تا به سبک بازی و حرکت گوشی عادت کنید.

iranmojo online support