چگونه در بازی ها نوب نباشیم؟ 2024

چگونه در بازی ها نوب نباشیم؟ 2024
  • تاریخ ثبت
  • بازدید 59
  • دیدگاه 4
  • اشتراک گذاری
  • موضوع وبلاگ

قطعا شما هم از بازی با نوب‌ها خسته شده‌اید اما گاهی اوقات هم پیش آمده است که خودتان در جمع بازیکنان حرفه‌ای یک نوب محسوب شوید. نوب‌ها افرادی تازه‌کار و مبتدی هستند که تازه وارد بازی شده‌اند و نمی‌توانند همانند بازیکنان حرفه‌ای بازی کنند؛ همچنین این افراد علاقه‌ای به پیشرفت ندارند و با بد بازی کردن، بازی افراد دیگر را هم خراب می‌کنند. گاهی اوقات بازیکنان قدیمی‌تر هم همانند یک نوب بازی کرده و به همین از سوی بقیه بازیکنان تحقیر می‌شوند. در ایران موجو علاوه بر خرید درون برنامه ای با ما همراه باشید تا بررسی کنیم که چگونه نوب نباشیم و بهتر و حرفه‌ای‌تر بازی کنیم.

8 مورد که در بازی نوب نباشیم

  • آماده‌ یادگیری مداوم باشید
  • بازی را به خوبی درک کنید
  • تمرین، کلید موفقیت است
  • کنترل‌ها را بر اساس نیاز خود تنظیم کنید
  • به کامیونیتی‌های بازی بپیوندید
  • تجهیزات حرفه‌ای انتخاب کنید
  • به خودتان فشار نیاورید
  • نوب بودن قدم اول پیشرفت است!

در این مقاله به 8 نکته مهم می‌پردازیم که به شما کمک می‌کند تا از اشتباهات رایج جلوگیری کنید و سطح بازی خود را بهبود بخشید. از تکنیک‌های حرکتی گرفته تا شناخت نقشه‌ها و استفاده بهینه از منابع، این موارد به شما کمک می‌کند تا عملکردتان را ارتقا دهید و در مقابل رقبا قوی‌تر ظاهر شوید.

آماده یادگیری باشید تا نوب نباشیم

یکی از چیزهایی که بازیکنان حرفه‌ای را از نوب‌ها و مبتدی‌ها جدا می‌کند، اشتیاق و علاقه آن‌ها به یادگیری مکانیک‌ها و ترفندهای بازی‌ها است که اگر علاقه‌ای به یادگیری مکانیک‌های بازی‌ها نداشته باشید،‌ ممکن است حتی پس از گذشت چند سال هم یک نوب باقی بمانید. نوب‌ها کسانی‌ هستند که هیچ علاقه‌ای به یادگیری نشان نمی‌دهند و همواره با یک روش اشتباه بازی می‌کنند.

علاقه‌مند به یادگیری باشید و محتواهای مختلف را دنبال کنید همین که این محتوا را می‌خوانید، یعنی یک قدم رو به جلو برداشته‌اید تا از نوب بودن فاصله بگیرید. محتواهای بازی مورد نظرتان را در یوتیوب و سایت‌های دیگر دنبال کنید؛ از نظرات بازیکنان حرفه‌ای بهره بگیرید و از آن‌ها بخواهید نکات مختلف بازی را به شما آموزش دهند.

گیم پلی بازیکنان در یوتیوب و Walkthroughها را تماشا کنید تا با نکات مختلف بازی و ترفندهای بازیکنان حرفه‌ای آشنا شوید. گیم پلی آن‌ها را آنالیز کرده و نکات مختلف را یاد بگیرید زیرا ممکن است حتی یک استراتژی و ترفند ساده هم بتواند سطح شما را چند برابر افزایش دهد.

یکی دیگر از راه‌های یادگیری، این است که دستورالعمل و Manual بازی را پیدا کرده و آن را بخوانید. انجام آموزش‌های ابتدای بازی پس از نصب هم می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد و شما را از نوب بودن نجات دهد برای این که نوب نباشیم، همیشه باید یاد بگیریم و خودمان را ارتقا دهیم.

بازی را بشناسید تا نوب نباشیم

یکی از نکاتی که بسیاری از مبتدی‌ها در نظر نمی‌گیرند، این است که Lore بازی‌ها بسیار مهم است. شما با یاد گرفتن متا و اطلاعات بیش‌تر راجع به یک بازی، می‌توانید در آن حرفه‌ای‌تر شوید و با این که این کار ممکن است روی گیم پلی شما تاثیری نداشته باشد اما اطلاعات کلی شما از بازی را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود تا حرفه‌ای‌تر دیده شوید.

همچنین باید مپ‌ها و کاراکترهای مختلف را هم بشناسید و اگر در بازی‌تان هر کاراکتر دارای قدرت خاصی است، باید قدرت و ویژگی‌های همه آن‌ها را یاد بگیرید. اگر بازی‌تان مپ‌های مختلفی دارد، باید راه‌های انحرافی، مکان‌های کمپ و تله و نکات مختلف هر مپ را یاد بگیرید و حفظ کنید.

این اطلاعات به شما کمک بسیار زیادی می‌کنند و می‌توانید دشمنان بسیار قوی‌تر را از بین ببرید و اگر بدانید نقاط ضعف کاراکتر دشمن چیست، می‌توانید به راحتی او را نابود کنید. اگر رازهای مپ را بدانید،‌ می‌توانید دشمن را گیر بیندازید و او را از بین ببرید این اطلاعات در کنار تکنیک‌های گیم پلی بازی شما را در دسته بازیکنان حرفه‌ای قرار می‌دهند.

تمرین کنید تا نوب نباشیم

مکانیک‌های گیم پلی و ترفندهایی را که یاد گرفته‌اید، داخل بازی امتحان کنید. برای نوب نبودن باید زمان بگذارید و تکنیک‌ها را امتحان کنید. تنها دیدن تکنیک‌ها برای این که نوب نباشیم کافی نیست و امتحان کردن و تسلط روی آن‌ها هم الزامی است. باید به قدری آن‌ها را امتحان کنید که بتوانید در شرایط مختلف به راحتی تکنیک مورد نظر را انجام دهید و نیازی نداشته باشید که برای انجام آن فکر کنید.

در این مرحله تنها یادگیری است که اهمیت دارد و نباید به فکر برد و باخت باشید زیرا اگر می‌توانید یک اکانت جدید ایجاد کنید و در آن به تمرین کردن و آزمون و خطا بپردازید. حتی پس از گذشت چند روز هم تفاوت‌ها را خواهید دید و می‌توانید به آرامی از دسته نوب‌ها خارج شوید.

یکی از مهم‌ترین نکات این است که به شکل روزانه تمرین کنید و برنامه منظمی برای بازی داشته باشید. حتی روزانه نیم ساعت تمرین کردن هم می‌تواند شما را از بین بازیکنان نوب به دسته بازیکنان آماتور و در نهایت پرو انتقال دهد البته بهتر است روی نقاط ضعف و بخش‌هایی از بازی که ضعیف هستید، تمرکز کنید تا پیشرفت سریع‌تری حاصل شود.

کنترل‌ها را شخصی‌سازی کنید تا در بازی نوب نباشیم

تقریبا تمام بازیکنان حرفه‌ای در تمام بازی‌ها از کنترل‌ها و دکمه‌های شخصی‌سازی‌شده استفاده می کنند و ممکن است کنترل‌های کلاسیک بازی‌ هم مناسب باشند اما اگر بتوانید کنترل‌های خودتان را بیابید، بازی‌تان چند برابر بهتر شده و از نوب بودن خارج خواهید شد.

اگر با کیبورد بازی می‌کنید، چیدمان‌های مختلف را امتحان کنید چون در دسته‌ها امکان شخصی‌سازی کم‌تر است اما می‌توانید راحت‌تر به دکمه‌های کلاسیک بازی عادت کنید. در بازی با بهترین کیبورد گیمینگ می‌‌توانید چیدمان‌ها و layoutهای مختلف را امتحان کرده و بهترین حالت را برای خودتان بیابید و ممکن است چیدمان دکمه‌ها چیزی باشد که بازیکنان دیگر و حرفه‌ای‌ترها استفاده می‌کنند و ممکن است چیدمان منحصر به فرد خودتان را پیدا کنید.

در کامیونیتی‌ها عضو شوید تا در بازی نوب نباشیم

کامیونیتی‌ها و فروم‌های مربوط به بازی مورد نظرتان را پیدا کرده و در آن‌ها عضو شوید. دیسکورد یکی از بهترین مکان‌ها برای جوین شدن در کامیونیتی‌ها و پیدا کردن بازیکنان حرفه‌ای است. می‌توانید از سایت‌هایی مانند GameFAQ و Reddit هم استفاده کنید؛ بازیکنان حرفه‌ای نکات و ترفندهای خودشان را در این سایت‌ها به رایگان به اشتراک می‌گذارند و شما می‌توانید با استفاده از تجربه‌ آن‌ها نوب نباشید.

در سایتی مانند GameFAQ، می‌توانید توضیحات،‌ اسرار و نکات مختلف بازی‌ها را پیدا کنید. باید حوصله داشته باشید تا چند صفحه راجع به یک نکته و ترفند از بازی را بخوانید با این حال این کار به راحتی سطح بازی شما را ارتقا داده و شما را به دسته بازیکنان حرفه‌ای اضافه خواهد کرد.

تجهیزات مناسب داشته باشید تا در بازی نوب نباشیم

داشتن تجهیزات گیمینگ مانند موس و کیبورد گیمینگ، به خودی خود باعث افزایش سطح بازی شما و حرفه‌ای‌تر شدن شما نمی‌شوند اگر اطلاعی از متای بازی و تکنیک‌های گیم پلی نداشته باشید، بهترین کیبورد گیمینگ هم نمی‌تواند شما را از دسته نوب‌ها خارج کند.

با این حال زمانی که تمرین کرده‌اید، راجع به بازی اطلاعات دارید و می‌توانید از تکنیک‌های مختلف گیم پلی به راحتی در حساس‌ترین شرایط استفاده کنید، داشتن یک کیبورد و موس گیمینگ می‌تواند سطح بازی‌تان را چند برابر افزایش دهد. ابتدا بازی را یاد بگیرید و تکنیک‌های بازی را به یاد بسپارید؛ سپس با خرید تجهیزات گیمینگ،‌ وارد دسته پرو پلیرها شوید.

خودتان را اذیت نکنید تا در بازی نوب نباشیم

در آخر مهم است که بدانید بازی تنها برای سرگرمی است و اگر برای کسب درآمد بازی نمی‌کنید، نباید خودتان را عذاب دهید همه بازیکنان زمانی مبتدی بودند و با انجام همین روش‌ها توانسته‌اند بازیکن حرفه‌ای شوند. شما هم می‌توانید با تمرین کردن و صبور بودن هم‌سطح بازیکنان حرفه‌ای شوید اما نباید در این مسیر خودتان را اذیت کنید.

باید بدانید که بازی کردن راهی است که بتوانید سرگرم شوید و آرامش داشته باشید و این بازی نباید آرامش ذهن شما را مختل کنید. با دوستان خود بازی کنید و سرگرم شوید اما خودتان را به خاطر مبتدی بودن سرزنش نکنید که این موارد با تمرین کردن برطرف می‌شوند.

نوب بودن بد نیست!

تا الان باید فهمیده باشید که نوب بودن بد نیست؛ حرفه‌ای‌ترین بازیکنان یک بازی هم در ابتدای دوران بازی‌شان یک نوب و مبتدی بوده‌اند و با تمرین مکرر توانسته‌اند به جایگاه فعلی‌شان برسند. درنتیجه شما هم می‌توانید با تمرین کردن و بازی به شکل مستمر، از جایگاه یک نوب خارج شده و احترام بقیه بازیکنان را به دست آورید.

با این حال اگر سال‌هاست یک گیم را بازی می‌کنید اما همچنان در دسته نوب‌ها قرار دارید، باید به طور کل از نو شروع کرده و راهی را برای بهتر شدن در آن پیدا کنید. مواردی که در این مقاله بررسی کردیم، می‌توانند به پیشرفت شما در بازی‌ها کمک کنند؛ فقط باید صبور باشید و به شکل مکرر تمرین کنید.

اگر میخواهید با بازی های خفنی آشنا شوید که مناسب سیستم های ضعیف است میتوانید مقاله بهترین بازی ها برای نصب روی سیستم های ضعیف را در رسانه ایموجو بخوانید.

شما چه پیشنهادی دارید که نوب نباشیم؟

در این محتوا 8 نکته را بررسی کردیم که می‌توانند به ما کمک کنند که نوب نباشیم. به طور کلی اگر راجع به بازی اطلاعات کسب کنید، گیم پلی بازیکنان حرفه‌ای را ببینید و تمرین کنید، می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان از دسته نوب‌ها خارج شده و یک پرو پلیر شوید. شما هم از ترفندها و تجربه‌های خودتان برای نوب نبودن بنویسید؛ نظرات شما به بازیکنان مبتدی کمک می‌کنند تا نوب نباشند و بهتر بازی کنند. همچنین ما با کمک نظرات شما می‌توانیم محتواهای بهتری آماده کنیم و خدمات بهتری ارائه دهیم.

سوالات متداول

آیا داشتن تجهیزات گیمینگ برای نوب نبودن الزامی است؟

خیر؛ تجهیزات گیمینگ می‌توانند تکنیک‌ها و مهارت فعلی شما را بهتر کنند اما این تجهیزات نمی‌توانند باعث حرفه‌ای‌تر شدن شما شوند.

چگونه نوب نباشیم؟

تمرین کنید و صبور باشید؛‌ با صبر داشتن در نهایت از دسته نوب‌ها خارج می‌شوید.

ثبت دیدگاه

نظرات کاربران

4 دیدگاه
  • علی

    چه تجهیزاتی لازم است که نوب نباشم؟

    • پشتیبانی ایران موجو

      سلام وقت بخیر. داشتن موس و کیبورد گیمینگ، اینترنت پرسرعت و هدست با کیفیت می‌تواند تأثیر زیادی در بهبود تجربه بازی داشته باشد و کمک کند نوب نباشیم.

  • نازی

    چرا بازیکنان دیگر به من نوب میگویند؟

    • پشتیبانی ایران موجو

      سلام وقت بخیر این ممکن است به دلیل عملکرد ضعیف در بازی، ناتوانی در انجام کار تیمی، یا اشتباهات متداول باشد. تلاش کنید از انتقادات سازنده استفاده کنید و نقاط ضعف خود را بهبود دهید.

iranmojo online support