راهنمای ارور‌های اپل آیدی زمان استفاده از گیفت کارت

ارور‌های اپل آیدی زمان استفاده از گیفت کارت، به 5 دسته تقسیم می‌شود که در این گفتار ایران موجو به آن اشاره کرده و راهکارهای رفع خطا نیز معرفی شده  است. برای استفاده از بسیاری از سرویس‌های اپل، بایستی اپل آی دی داشته و به منظور استفاده از گیفت کارت اپل نیز داشتن این آیدی، الزامی است. دقت کنید که ریجن اپل آی دی شما، باید مطابق ریجن گیفت کارت معتبر خریداری شده باشد. نظرات خود را درباره رفع ارورهای اپل آیدی در انتهای این نوشته به اشتراک بگذارید. 

گیفت کارت اپل چه کاربردی دارد؟

گیفت کارت اپل چه کاربردی دارد؟

یکی از روش‌های آسان و سریع خرید محصولات  نرم‌افزاری و سرویس‌هایی که توسط غول‌های فناوری از بازی تا موسیقی ارائه می‌شود، استفاده از گیفت کارت است. گیفت کارت به صورت فیزیکی یا مجازی در اختیار کاربران سایت‌ها و اپ‌ها از اپل موزیک تا اسپاتیفای و پلی استیشن قرار می‌گیرد تا با ردیم کد گیفت کارت، اکانت خود را شارژ کنند و نسبت به خرید سرویس‌های اینترنتی اقدام نمایند. 

در ایران، خرید گیفت کارت به صورت ارسال کد است. خرید گیفت کارت نیازی به مدرک احراز هویت نداشته اما قابلیت انتقال اعتبار آن به دوستان و آشنایان ندارید و قابلیت شارژ مجدد هم ندارد. 

 استفاده از گیفت کارت بسیاری از شرکت‌ها آسان است اما در زمان استفاده از گیفت کارت اپل، با پیغام خطا یا همان ارور (به انگلیسی: ERROR ) مواجه می‌شویم. در ادامه این گفتار ایران موجو، کلکسیونی از خطاهای اپل آی دی را بررسی کردیم که در زمان استفاده و شارژ گیفت کارت‌های اپل مثل اپل آیتونز با آن روبرو هستید. 

جهت آشنایی با امکانات و خدمات گیفت کارت اپل به قسمت خرید گیفت کارت اپل در ایران موجو مراجعه کرده و در جریان قیمت گیفت کارت اپل با اعتبار گوناگون از ریجن‌های مختلف، قرار بگیرید. گیفت کارت اپل از پر کاربردترین گیفت کارت ها در ایران بوده و در میان انواع گیفت کارت اپل، گیفت کارت آیتونز ، مشتریان زیادی در ایران دارد. 

با یک شناسه اپل، می‌توانید iTunes را در 10 دستگاه مختلف (و حداکثر 5 رایانه) داشته باشید. با یک شناسه اپل (APPLE MUSIC FAMILY) می‌توانید موسیقی اپل را در 6 دستگاه گوناگون در آن واحد در یک مکان، در اختیار داشته باشید. به این موارد در زمان خرید گیفت کارت اپل دقت کنید. 

معرفی ارور‌های اپل آیدی زمان استفاده از گیفت کارت

ارور‌های اپل آیدی زمان استفاده از گیفت کارت

در زمان ردیم کد گیفت کارت معمولا در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های گوناگون مثل پلی استیشن، با مجموعه ای از خطا روبرو می‌شوید که برای رفع آن باید اقدام کرد. این ارورها، برای گیفت کارت اپل هم بسیار رخ می‌دهد. 

در هنگام استفاده از این گیفت کارت‌ها با سوالات و ارورهایی از جانب Apple ID مواجه می‌شوید. در این گفتار ایران موجو با پرسش‌های مربوط به استفاده از گیفت کارت آیتونز و  رفع خطاهای اپل ایدی آشنا خواهید شد.

 ارور اپل آیدی در زمان استفاده از گیفت کارت اپل آیتونز می‌تواند شامل:

  •  Card or code has already been redeemed (کارت یا کد قبلا ردیم و استفاده شده است)
  •  Card or Code is inactive (کارت یا کد غیر فعال است)
  •  Card or code is unreadable (کارت یا کد قابل خواندن نیست. )
  • Card or Code is from a different country or region  (کارت یا کد از کشور یا ریجن متفاوت با ریجن اپل آی دی است)
  •  Card or code is invalid (کارت یا کد، نامعتبر است)

 توجه داشته باشید که موارد ذکر شده از ارورهای رایج گیفت کارت اپل به شمار می‌روند.

 

رفع ارور‌های اپل آیدی زمان استفاده از گیفت کارت

برای رفع خطاهای پنج گانه که در زمان ردیم کد گیفت کارت اپل در گوشی هوشمند خود با آن روبرو می‌شوید، اقدامات  زیر لازم است. 

 رفع ارور Card or code is invalid 

رفع خطایی که به صورت : CARD OR CODE IS INVALID نشان داده می‌شود، به معنای آن است که کد ثبت شده اپل، معتبر نیست. کارت یا کد، به صورت درستی فعال نشده و برای رفع این خطا، بایستی به نوع گیفت کارت اپل دقت کنید. مثلا گیفت کارت آیتونز و گیفت کارت اپل موزیک قابل استفاده به جای یکدیگر نبوده و نمی‌توانید کد آیتونز را برای اپل موزیک و بالعکس استفاده کنید. 

گیفت کارت اپل، انواعی دارد که GIFT CARD iTunes و GIFT CARD Apple MUSIC از آن جمله است. هر کدام از این گیفت کارت‌ها، مربوط به سرویس خاصی در اپل بوده و قابلیت استفاده به جای هم را ندارد. 

لذا دقت کنید که از فروشنده معتبر، گیفت کارت متناسب با نوع سرویسی که قصد استفاده و خرید دارید، سفارش داده باشید. اگر اپل آی دی کانادا دارید، گیفت کارت اپل ریجن کانادا را خریداری کرده و حساب خود را شارژ کنید. سپس  از کلیه امکاناتی که در اپ استور وجود دارد استفاده کنید. 

اگر گیفت کارت فیزیکی خریداری کردید، با پاک کردن لیبل پشت کارت، کد نمایش داده شده را که توسط دوربین گوشی خود ردیم کرده‌اید، با رقم PIN 16 رقمی گیفت کارت که با حرف X شروع می‌شود، چک کنید تا از درستی آن اطمینان حاصل کنید. 

وقتی که در حال وارد کردن کد گیفت کارت هستید باید به کاراکترهای زیر دقت کنید که به صورت اشتباه وارد نشوند، چون بسیار به یکدیگر شبیه دیده می‌شوند. برای مثال : B و 8، D 

در زمان مواجه شدن با این خطا، در صورتی که گیفت کارت فیزیکی خریداری کردید، تاریخ اعتبار (EXPIRATION DATE) گیفت کارت آیتونز را بررسی کنید تا کد معتبر را خریداری کرده باشید. اگر کد صرفا برای شما ارسال می شود، اعتبار آن را از فروشنده بپرسید. 

رفع ارور CARD OR CODE HAS ALREADY BEEN REDEEMED

رفع ارور CARD OR CODE HAS ALREADY BEEN REDEEMED

 ارور Card or code has already been redeemed به  این معنا است که گیفت کارت اپل آیتونز که خریداری کرده‌اید، کدی دارد که پیش‌تر استفاده شده و قابلیت استفاده مجدد ندارد. همان طور که گفتیم، اگر یک بار از یک کد استفاده شود، امکان استفاده مجدد نداشته و نمی‌توان آن را به دوستان و آشنایان هدیه کرد. 

به منظور رفع این ERROR که مربوط به پیغام های خطای شارژ گیفت کارت آیتونز است، بایستی در نخستین گام، با انتخاب گزینه sign out، اتصال کلیه دستگاه‌های متصل شده به این اپل آیدی را قطع نمایید. 

در ادامه با انتخاب گزینه sign in به طور مجدد متصل شوید. این عملکرد، منجر به REFRESH و به روزرسانی اعتبار کیف پول شما خواهد شد. در غیر این صورت با فروشنده گیفت کارت اپل تماس بگیرید. 

رفع ارور Card or Code is Unreadable 

این خطا زمانی اتفاق می‌افتد که کد ثبت شده روی گیفت کارت اپل آیتونز شما، مخدوش شده باشد و امکان اسکن کد توسط دستگاه را نداشته باشید. در این زمان برای رفع مشکل، بایستی با مراجعه به فروشنده یا ارسال عکس کارت از طریق گزینه contact us به شرکت اپل، درخواست پشتیبانی داشته باشید. چون کد گیفت کارت اپل به صورت مجازی توسط برخی از فروشندگان ایرانی ارسال می‌شود، معمولا با این خطا روبرو نمی‌شویم. 

 رفع ارور Card or Code is from a different country or region 

این خطا زمانی به نمایش در می‌آید که شما گیفت کارت آیتونز را با ریجن کانادا خریداری کرده باشید، اما اپل آیدی یک کشور آمریکا را وارد کرده‌اید. در واقع ، گیفت کارت شما باید مخصوص کشور و همان ریجنی باشد که اپل آیدی را روی دستگاه خود تنظیم و فعال کرده‌اید. یعنی ریجن گیفت کارت و اپل آی دی شما، باید یکسان باشد .در غیر این صورت این خطا به نمایش در خواهد آمد و برای رفع آن باید اقدام کنید. 

برای آموزش و راهنمای ویرایش ریجن به مقاله تغییر ریجن اپل آیدی از طریق آیفون و سایت مراجعه کرده و اطلاعات تکمیلی دریافت کنید. حتما به ریجن اپل آیدی خود دقت کنید، چون برای خرید  گیفت کارت و سفارش گیفت کارت از ایران موجو به آن نیاز دارید. در غیر اینصورت، گیفت کارت شما فعال نخواهد شد.  

برای شارژ apple ID نیز نیازمند پرداخت ارزی هستید. اما خبر خوب برای شارژ اپل آی دی خود نیز می‌توانید از گیفت کارت اپل استفاده کنید. این کارت‌ها را می توانید در مبالغ 10 الی 100 دلاری آمریکا یا دیگر ارزهای شناخته شده تهیه کرده و جهت خرید کلیه محصولات و سرویس های شرکت اپل استفاده نمایید. خرید اپل آی دی رسمی و 100 درصد معتبر با گارانتی از طریق خدمات ایران موجو در دسترس شما قرار دارد. 

خطای اپل آیدی در iCloud

خطای اپل آیدی در iCloud

دقت کنید که خطای اپل آیدی در آیکلود، هیچ ربطی به ردیم کد گیفت کارت اپل ندارد. خطای THE MAXIMUM NUMBER OF FREE ACCOUNTS HAVE BEEN ACTIVATED ON THIS iPhone زمانی نمایش داده می شود که شما قبلا 3 اپل آیدی برای نخستین بار در دستگاه خود در قسمت آیکلود وارد کردید. 

حرف آخر

خرید گیفت کارت اپل آیتونز با ریجن‌های کانادا، امارات، آمریکا، آلمان، انگلیس، اتریش، ترکیه، با بهترین قیمت و خدمات از ایران موجو، راهی برای کاهش احتمال مواجه شده با خطاهای 4 گانه است که در این گفتار به آن اشاره کردیم.

 شما می‌توانید از سایت خرید کرده و شارژ اکانت اپل شما در عرض 3 دقیقه توسط پشتیبان سایت انجام می‌شود. نظرات خود را درباره انواع ارورهای اپل آی دی از طریق بخش کامنت در انتهای این گفتار به اشتراک بگذارید. 

ثبت دیدگاه
iranmojo online support