فاش شدن اطلاعات جدید بازی GTA VI

فاش شدن اطلاعات جدید بازی جی تی آی وی
  • تاریخ ثبت
  • بازدید 1452
  • دیدگاه 1
  • اشتراک گذاری
  • موضوع وبلاگ

اگر شما نیز خبر فاش شدن اطلاعات جدید بازی جی تی آی وی  را شنیده‌اید ولی از صحت آن اطلاع ندارید، می‌توانید ادامه مطلب را با ما دنبال کنید. برای اشنایی بیشتر با بخش اخبار بازی سایت ایران موجو همراه باشید.

ده سال بعد!

اگر فکر و خیال GTA VI دست از سر شما هم برنمی‌دارد، در جریان باشید که شما تنها نیستید. شاید باور نکنید ولی رسماً هشت سال از عرضه نسخه قبلی یعنی همین GTA V می­گذرد. نسخه­ای که هنوز که هنوز است، بسیاری از رکوردهای عرصه بازی­های ویدئویی را دیوانه­وار جابه­جا می­کند، می­گذرد.

 نسخه­ای ارزشمند که برای هواداران پروپاقرص این بازی هنوز قدیمی نشده است. شاید به همین دلیل، کاربران و حتّی منتقدان، کنجکاوی می­کنند تا از آنچه در ذهن توسعه­دهندگان Rockstar Games می­گذرد، سر دربیاورند. چراکه با وجود کیفیت و جاذبه­های فوق­العاده سری پنجم، مشخصات تولید نسخه تازه­تر توسط این کمپانی بزرگ محلّ تأمل است. به‌هرتقدیر، بسیاری دیگر چون شما فاش شدن اطلاعات جدید بازی جی تی آی وی  را با ذوق و شوق فراوان دنبال می­کنند، اگرچه حتّی یک خبر رسمی هم از سوی Rockstar اعلام نشده است.

پرسشی که درباره فاش شدن اطلاعات جدید بازی جی تی آی وی مطرح می‌شود

شاید پرسش شما هم باشد چرا کاربران وقتی بازی­ای از حیث فنّی توسط سازنده آن تأیید نشده، برای دانستن فقط کمی جزئیات، سرودست می­شکنند؟ واقعیت این است تا بدین جای کار گزارش­های قانع­کننده­ای مبنی‌بر اینکه GTA VI Game مراحل اوّلیّه توسعه خود را می­گذراند وجود دارد؛ بنابراین اگر صادقانه بخواهیم بگوییم، ممکن است جذابیت­های Grand Theft Auto 5 کماکان پس گذشت قریب ده سال برای دوستدارانش راضی­کننده باشد امّا پس از محبوبیت­های چشمگیری که این بازی در میان مخاطبان به دست آورد، به نظر می­رسد وقتش رسیده تا برای ساخت بازی جدید در ادامه سری پنجم دست­به­کار شد. در این شرایط که نه توسعه­دهنده و نه شرکت مادر یعنی Take-Two کلامی از ساخت سری جدید حرف نزده­اند، از طرفی فاش شدن اطلاعات جدید بازی جی تی آی وی   از گوشه‌وکنار و از طرفی دیگر حدس و گمان­ها تنها منابع خبری ما هستند تا بالاخره بفهمیم GTA VI چه چیزی در چنته دارد.

البتّه همان‌طور که پیش‌ازاین نیز اشاره کردیم، به‌احتمال‌قوی، بازی در مراحل اوّلیه طراحی قرار دارد و حتّی اگر در آینده نزدیک اخبار رسمی آن منتشر شود، بازهم از زمان عرضه سری ششم این بازی محبوب فاصله زیادی خواهیم داشت. در میان همه اخبار و شایعاتی که ظرف یکی دو سال اخیر به گوش رسیده بعضی از آنها تا به امروز، پای ثابت اخبار مانده­اند و برخی دیگر به‌زعم آنهایی که در فاش شدن اطلاعات جدید بازی جی تی آی وی  شریک هستند، نادرست از آب درآمده­اند. در ادامه قصد داریم تا اشاره­ای به تازه­ترین و البتّه مهم­ترین حرف و حدیث­ها درمورد این پدیده صنعت بازی­های ویدئویی و دیجیتال داشته باشیم.

فاش شدن اطلاعات جدید بازی جی تی آی وی
فاش شدن اطلاعات جدید بازی جی تی آی وی

زمان و مکان روایت بازی جی تی آی وی  

با وجودی که هنوز هیچ اطلاعات درخوری از سوی Rockstar Games درمورد محل روایت این بازی ارائه نشده، شایعات فراوانی از قصد طراحان جی تی ای برای تجدید خاطره با حال و هوای دهه 1980 و Vice City در جدیدترین نسخه این بازی مهیج به گوش می­رسد. سکوت عجیب‌وغریبی که مسئولان شرکت در پیش گرفتند، به این شایعه دامن زده و به‌نوعی هواداران را امیدوار کرده تا شاید پس از قریب یک دهه بازی در جهان مدرن، بتوانند خاطرات گذشته را زنده کنند امّا وقتی در بی­خبری محض هستیم انتظار رسیدن اخبار موثق از این محصول کاملاً غیرواقع­بینانه به نظر می­رسد. ناگفته نماند جرقه این شایعات داغ، گمانه­زنی­های مربوط به Project Americas بود. از زمان فاش شدن اطلاعات جدید بازی جی تی آی وی  ادعاهایی مبنی‌بر طراحی فضای دهه 80 تحت تأثیر درام جنایی “نارکس” اثر 2017 کریس برانکاتو به وجود آمد.

هرچند که این بار، دست کاربران در سفر به چندین شهر خیالی مختلف مثل شهری برگرفته از ریودوژانیرو واقع در امریکای جنوبی، باز شده است. دو ماه پیش امّا برخلاف انتظارات، تام هندرسون یکی از افشاکنندگان سرشناس و البتّه متخصص صنعت بازی­های دیجیتال، مدعی شد که توسعه­دهندگان راک استار  در ششمین سری GTA روند کنونی بازی یعنی دوران مدرن را ادامه خواهند داد. هندرسون که پیش‌ازاین شهرت خود را از افشای جزئیات بازی­های شاخصی مثل Call of Duty و Battlefield به دست آورده، در حساب توئیتری­اش، بازگشت به روزگار دهه هشتاد را از اساس رد کرد و بدون ذکر جزئیات بیشتر از منبع خبری خود، GTA 6 را ادامه فضای کنونی بازی در سری پنجم دانست.

نکات جذاب بازی جی تی آی وی  !

 راستش تام هندرسون قبلاً ثابت کرده منابع معتبری در Activision و DICE دارد ولی در هیچ مقطعی برای افشای ناگفته­های محصولات Rockstar Games به صرافت نیفتاده بود. به همین دلیل اعتماد به سخنان او از سوی طرف­داران به این سادگی­ها هم نخواهد بود. البتّه ناگفته نماند، طبق آنچه تا پیش‌ازاین کمپانی Rockstar برای تولید مجموعه­های قبلی، پیش گرفته است، حدسیات هندرسون را بیش از سایرین می­توان به واقعیت نزدیک دانست.

 دورانی که هر سه نسخه اخیر شماره‌گذاری شده بازی یعنی GTA 3، GTA 4 و GTA 5 روایت می­کنند همگی با سال عرضه آنها یکسان است هرچند که در یک سنّت­شکنی از رویکرد پیش­گفته، نسخه­هایی ازGrand Theft Auto  منتشر شد که نه فقط در ادامه نسخه­های شماره‌گذاری شده پیشین نبودند بلکه قصه آنها بازتابی از رویدادهای دهه­های ماقبل سال انتشارشان بود؛ بنابراین اگرچه هیچ احتمالی همچون بازگشت به زمان Vice City وSan Andreas دور از انتظار نیست، خیلی بعید است پس از فاش شدن اطلاعات جدید بازی جی تی آی وی  ، Rockstar تصمیم به ترک عادت سیزده‌ساله خود بگیرد. به‌خصوص آنکه بخش اعظمی از موفقیت­های حال حاضر توسعه­دهندگان این کمپانی، مرهون جامعه مدرنیست که GTA 5 برای مخاطبینش به ارمغان آورد.

چمنِ بدون شبنم بازی جی تی آی وی  !

شرکت Rockstar Games برای حفظ محبوبیت خود در میان طرف­دارانش، چاره­ای جز بهبود هرچه بیشتر طراحی و داستان بازی ندارد و البتّه ازآنجایی‌که هموار ثبات کیفی خود را حفظ کرده است، از این بابت قابل‌اعتماد به نظر می­رسد. اکنون امّا، آنچه ذهن بسیاری را مشغول کرده این نکته است که آیا با وجود افزایش آگاهی­های عمومی و انتظار وجدان جمعی در طول سال­های اخیر، طراحان بازی در روایت داستان، به سراغ خلق شخصیت اصلی زن خواهند رفت یا خیر.

جی تی ای در تمام طول حیات خود تا به امروز، بدون واهمه از واکنش­های احتمالی و در جهت رسالت انسانی خود در پرهیز از کلیشه‌های پوچ، اغلب نژادهای جهان را در شخصیت­پردازی داستان­های خود موردتوجّه قرار داده است. افزون بر این، اگرچه همگی مرد بودند ولی با اضافه نمودن به تعداد قهرمانان بازی در سری پنجم، شرکت Rockstar ثابت کرد در طراحی بازی­هایش هم ترسی از نوآوری ندارد. واقعیت این است که در بازی­های GTA شخصیت­های زن کم نیستند منتها موضوعی که جلب‌توجه می­کند فقدان زن در قالب شخصیت اصلی داستان است.

فاش شدن اطلاعات جدید بازی جی تی آی وی
فاش شدن اطلاعات جدید بازی جی تی آی وی

رد شدن خبرهای مختلف در هفت سال پیش!

هفت سال پیش در زمان عرضه GTA  5، Dan Houser – پایه­گذار و البتّه سرپرست نویسندگان Rockstar Games – در پاسخ به سؤالی در این زمینه، توسط خبرنگار روزنامه گاردین، ضمن رد هرگونه تعمّد در عدم استفاده از زنان در شخصیت­پردازی قهرمانان بازی، تأکید کرد «این موضوع اصلاً و ابداً به این معنی نیست که نمی­توانیم یا نمی­خواهیم بلکه فقط به دلیل ماهیت ایده­هایی است که به ذهن نویسندگان رسیده، همین». حالا با فاش شدن اطلاعات جدید بازی جی تی آی وی  به نظر می­رسد در نسخه آتی این بازی، انتظارات افکارعمومی و پویش­های اجتماعی توسط مدیران و توسعه­دهندگان کمپانی Rockstars اجابت شود و برای نخستین‌بار از سال 1997 لااقل یکی از شخصیت­های اصلی بازی، زن باشد. یکی از دلایل عمده موفقیت داستان GTA 5 حضور سه قهرمان با سرگذشت­های متفاوت و تلاش برای رسیدن به هدفی مشترک بود.

تصوّر کنید افزودن تنوع جنسیتی به شخصیت­پردازی یک داستان تا چه حد می­تواند تازگی روند آن تا به انتها را حفظ کند؛ مثلاً چیزی شبیه قصه دلبرانه رومئو و ژولیت! دو شخصیت از دو گروه تبهکار که دشمن درجه‌یک همدیگرند، ناگهان یک دل نه صد دل عاشق می­شوند و سرانجام پابه‌پای هم برای در دست گرفتن قدرت و پایان بخشیدن به درگیری­ها از جان مایه می­گذارند. هرچه هست خانه بدون زن، مثل چمن بدون شبنم است پس چه‌بهتر GTA برای دوام سلطنتش هم که شده راوی شگفتی­های فراموش­شده زنان نیز باشد.

شخصیت­های غیرقابل‌کنترل بازی (NPC: Non-player Character)

در بازی­های جهان باز، عناصر یا به‌عبارت‌دیگر شخصیت­هایی وجود دارند که رفتار و حرکاتشان توسط کاربر قابل هدایت نیستند و در واقع به­صورت از پیش برنامه­ریزی شده در محیط بازی گنجانده شده­اند. شبیه­سازی دقیق این عناصر در بازی­های ویدئویی مشابه سبک GTA که اتفاقات داستان در مقیاس بزرگی از محیط شهر یعنی درست در وسط شلوغی شهر و خیابان رخ می­دهد، به معنای واقعی کلمه دشوار است؛ زیرا بخش اعظمی از جاذبه­های یک بازی ویدئویی وابسته به ترسیم صحنه­های بازی به شکلی است که برای گیمر قابل‌باور باشد.

 بااین‌همه، هرچقدر تعداد عناصر NPC یک پروژه بیشتر شود، احتمال اینکه چیزی در نقطه­ای از بازی از بین برود یا به شکل مصنوعی از جریان داستان بازبماند، بیشتر است. به همین منظور شرکت Take-Two مغز متفکّر Rockstar چند ماه پیش از ایده ناب خود با عنوان «سامانه و مکانیزم جهت­یابی مجازی در محیط بازی» پرده برداشت. برای مثال در صورت بروز هرگونه تغییر و تحولی در مسیر حرکت این عناصر همچون آب‌وهوا و ترافیک جاده، سیستم مزبور به عناصر غیرقابل‌کنترل این امکان را می­دهد تا متناسب با وضعیت ایجاد شده، واکنش نشان دهند و مسیر تازه­ای را برای خود برگزینند.

هم زمانی موضوع فاش شدن اطلاعات جدید بازی GTA VI با خبر ثبت اختراع شرکت Take-Two

هم‌زمانی فاش شدن اطلاعات جدید بازی GTA VI با انتشار خبر ثبت اختراع ایده شرکت Take-Two، شایعه استفاده از این تکنولوژی بی­نظیر در نسل جدید بازی GTA را تقویت کرده است هرچند که در محتوای ثبت اختراع اساساً هیچ اشاره­ای به GTA یا سایر محصولات این شرکت نشده بود. با این وجود، اگر نظر ما را می­پرسید، اوّلاً تا زمان انتشار سری پنجم GTA مدّت­زمان زیادی مانده است.

 ثانیاً در طول این سال­ها پیشرفت­های سخت­افزاری و تکنیکی فراوانی در حوزه پلتفرم­های مختلف شاهد بودیم، پس عقل سلیم حکم می­کند شرکت Rockstar در تولیدات خود با بهره­گیری از ایده­های نوین، همین مسیر پیشرفت را دنبال کند. فراموش نکنید با توجّه به مفاد درخواست ثبت اختراع ایده”System and Method for Virtual Navigation in a Gaming Environment“، تا زمان پیاده­سازی آن در بازی­های ویدئویی به­ویژه بازی­های جهان باز، فاصله زیادی داریم. همین‌قدر بدانید هرزمان چشممان به جمال این تکنولوژی هوشمند روشن شود، شاهد تحوّلات بی­نظیری در شبیه­سازی­های مقیاس بزرگ خواهیم بود.

زمان انتشار بازی جی تی آی وی

گمانه­زنی پیرامون تاریخ انتشار  Grand Theft Auto 6به اوج خود رسیده است و حالا دیگر بی­صبرانه منتظریم تا خبر رسمی زمان عرضه اعلام شود. از بخت بد با فاش شدن اطلاعات جدید بازی جی تی آی وی  مشخص شده تا انتشار بازی زمان درازی در پیش داریم و علاقه­مندان هنوز هم باید صبر کنند.

پیش از شایعات چند وقت اخیر، هرطور حساب می­کردیم امسال یا نهایتاً ابتدای سال آینده، باید منتظر بازی می­بودیم ولی شنیده­ها حکایت از آن دارد تا وقتی‌که سودآوری سالیانه حاصل از “بازی آنلاین GTA” و به بیان دیگر دستاوردهای تجاری این نسخه و از طریق جذب خیل عظیمی از علاقه­ مندان ادامه دارد، حداقل تا پایان سال جاری به نظر نمی­رسد مسئولانRockstar  عجله­ای برای عرضه سری جدید مجموعهGrand Theft Auto  داشته باشد. بد نیست بدانید درآمد تقریبی این شرکت از نسخه آنلاین بازی GTA تنها در سال 2020 به طور متوسط 700 میلیون تا یک میلیارد دلار برآورد شده است!

فاش شدن اطلاعات جدید بازی جی تی آی وی
فاش شدن اطلاعات جدید بازی جی تی آی وی

خبر استخدام نیروهای جدید دلیلی بر شادی دل علاقه‌مندان

بااین­همه، اخبار مربوط به استخدام نیروهای جدید برای استودیوهای این کمپانی معظم در ادینبورگ، هندوستان و لینکلن، امید به اعلام قریب­الوقوع تاریخ عرضه جدیدترین نسخه این بازی را در دل هواداران و علاقه­مندان زنده نگه‌داشته تا جایی که اگر بحران حال حاضر جهان – پاندمی کووید 19 – امان دهد، می­توان امیدوار بود که این بازی پرسروصدا در همان تاریخ قبلی یعنی اواخر 2023 میلادی به مرحله عرضه برسد.

در صورت رونمایی از GTA VI تا پایان سال 2023، عملاً یک دهه از تاریخ انتشار نسخه پنجم گذشته است و اگر قرار به تکرار تاریخ است، از توسعه­دهندگان Rockstar Games انتظار می­رود به‌منظور انطباق سری ششم با نسل­های آینده کنسول به بهترین نحو ممکن از فرصت پیش‌آمده استفاده کنند. به هر روی، با فاش شدن اطلاعات جدید بازی GTA VI، قدر مسلم آن است که بازی در ابتدائی­ترین مراحل تولید خود قرار دارد اگرچه ممکن است Rockstar همه ما را غافل­گیر کند و با چشم­پوشی از روال معمول تبلیغات تا پیش­فروش بازی­ها به دلیل محدودیت­های فروش فیزیکی، انتشار نسخه دیجیتالی GTA VI را مدنظر قرار دهد.

کلام آخر درباره بازی جی تی آی وی  

همان­طور که گفتیم دلایل متعددی وجود دارند که هرکدام از شنیده­های ما راجع به GTA VI با گذر زمان می‌توانند تکذیب شوند یا دستکم تغییر کنند؛ چراکه به گواه شرایطی که در خلال این یادداشت اشاره کردیم تا زمان انتشار نسل جدید بازی GTA به نظر زمان زیادی باید مانده باشد. پس خیلی هم نباید دلبسته این حرف و نقل­ها بشویم.

 هرچند اعتراف می­کنیم ما نیز همانند شما برای حتّی یک خبر نصفه و نیمه از زبان خود مسئولان کمپانی Rockstar Games بی­قراریم. چاره­ای نیست ولی امسال در کوران فاش شدن اطلاعات جدید بازی GTA VI خواهیم بود و تنها تسکین علاقه­مندان شاید همین باشد که این سرگردانی و چشم­انتظاری ارزشش را خواهد داشت. امیدواریم از این مطلب سایت ایران موجو استفاده کرده باشید.

ثبت دیدگاه

نظرات کاربران

1 دیدگاه
  • 09940671183

    عالی

iranmojo online support